airco en ventilator

Gestart door stapp113, 07-08-2009 13:19:47

Vorige topic - Volgende topic

stapp113

Bij dit niet normale hete weer stopt mijn airco er al vrij snel mee, daar had ik al vrede mee maar nu is de kachelventilator er ook nog mee gestopt en is het helemaal niet meer te harden in die auto
Ik heb het kleine ventilatortje die de binnentemp. meet al schoongemaakt heel die airco bedienings unit boven de radio er uit gehaald en bekeken???helpt natuurlijk niets.
Als het smorgens koel is werkt alles prima tot de temperatuur boven +/- 25 graden komt dan stop alles er mee

Wie weet er raad

nog even ter aanvulling: op de zogenaamde ECC Blijven de ledjes wel branden als de airco er mee stopt maar als ook de ventilator er mee stop gaan ook die ledjes uit en de volgende ochtend weer aan als je er niets aan hebt gedaan en werkt alles weer tot het buiten heet wordt

KIM

Voor wat betreft je airco heb je of te maken met een magneetkoppeling op de compressor die te ver versleten is of een verkeerde vulhoeveelheid van koudemiddel in je systeem (teveel of te weinig)
Over het afstellen van de magneetkoppeling is op dit forum voldoende geschreven.

M.b.t. je ventilator weet ik op afstand geen oplossing te bedenken.

thuur

Magneetkoppeling stellen en ventilator schoonmaken/smeren ("vogeltje") of kachelweerstand vervangen (foutcodes?).

Gr 8)

stapp113

Gisteren de Volvo een uurtje in de zon gezet bij terugkomst doet niets het meer (ledjes op ECC uit) geen airco en geen kachelvetilator sávonds als het afkoeld werkt alles weer prima (ledjes weer aan) tewijl ik nergens wat aan doe.
ik krijg het idee dat er ergens een sensor(kapot)zit die alles boven een bepaalde temperatuur zonder spanning zet en bij afkoeling weer inschakeld wie heeft dit meer meegemaakt????

HanV70

Als de binnentemperatuur te hoog opgelopen is, geeft de ACC automatisch een signaal om de buitenluchtinstroomklep tijdelijk te sluiten. het kan dus zijn dat deze niet goed of helemaal niet meer functioneert en dit de storing veroorzaakt.

thuur

Er brandt dus helemaal geen lampje op het ECC paneel?

Dan zou ik eerst de zekeringen nakijken en de stekkers achter in het paneel (radio eruit, paneel druk je dan zo naar voren). Als dat het niet is zou het bedieningspaneel wel eens stuk kunnen zijn, alhoewel dat maar zeer zelden voorkomt.

Gr ;)

francois

als je een nieuwe weerstand zoekt let wel op dat je het zelfde nummer heb
heb geprobeert een andere er in te zetten (ook een ander code nummer)
niks werkte meer en fout code 4-1-9 kreeg ik toen
dus op zoek naar de goede 

gr