ABS/ Tracs controler

Gestart door bupozaanstad, 07-08-2009 17:48:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bupozaanstad

Heb al veel gelezen over het door solderen van de controler en in mijn vorige 850 GLT was de controler unit ook zo te vinden echter bij de TDI schijnt ie ergens anders te zitten, wie kan mij vertellen waar die zit en is er iemand in de buurt van Zaanstad die er al eerder een heeft gerepareerd? De laatste week gaat mijn ABS / Traks lampje regelmatig aan en meestal na een paar kilometer weer uit, soms branden de lampjes de hele rit. Misschien ook iemand die de OBD 2 kan uitlezen in de buurt voor eventuele fout codes?

Henk

haasje

volgens mij op dezelfde plaats als bij een benzine uitvoering, schuin onder je 2de zekeringkast.

bupozaanstad

Nou heb hem gevonden maar nu moet ie er nog uit, Torx E5 heb ik inmiddels maar om er goed bij te kunnen moet ik zoals ik het bekijk heel wat weghalen oa de buis van het luchtfilter naar de turbo, deze zit het meest in de weg. Of is er een andere oplossing?

UserID6342

Je moet idd bij een 2.5 TDI eerst even wat weghalen voordat je er "makkelijk" bij kunt, dan is het nog een butklus vind ik.

bupozaanstad

#4
Heb deze ,,but klus,, vandaag uitgevoerd, turbo buis los, controler er uit en toen kwam het ergste: Het open maken van de blackbox wat een hels werk als je dat voor de eerste keer doet :o Maar goed het ding ging open en op het eerste gezicht, met een postzegel loepbril niets te zien maar toch door gaan met het inwendige. Gatverdamme wat een stank toen ik de pinnen wilde door solderen, blijkt de hele print behandeld te zijn met een silicone laag, met een sate prikker de silicone rond de contacten weg gekrabbeld en toen de boel door gesoldeerd, daarna de zooi weer met een silicone spray behandeld, spray brengt een laagje aan wat na een uur uit gegalvaniseerd is en beschermd, daarna de blackbox terug geplaatst en wat was het wonder ???????????????????

ABS en Tracks lampje uit, dus de controler werkt weer zoals het hoort!

Probleem dus opgelost!
:eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

elianmars


UserID6342

Fijn dat het is opgelost joh, netjes gedaan !

bupozaanstad

Ik ben ook blij dat het is opgelost en ik heb een vermoeden dat ik er binnen niet al te lange tijd nog één mag gaan opereren  ;D Ik weet nu hoe het werkt en zie het eigenlijk als appeltje eitje. Hoewel ik toch wel opzag tegen de ,,eerste keer,, :laugh:

thuur

Citaat van: Dirk342 op 19-08-2009 17:29:08
Je moet idd bij een 2.5 TDI eerst even wat weghalen voordat je er "makkelijk" bij kunt, dan is het nog een butklus vind ik.

Welnee joh, tegenwoordig vis ik ze in 5 minuten eruit, ongeacht automaat, turbo of brandstof :D


Gr 8)

bupozaanstad

Citaat van: thuur op 01-09-2009 04:02:56
Citaat van: Dirk342 op 19-08-2009 17:29:08
Je moet idd bij een 2.5 TDI eerst even wat weghalen voordat je er "makkelijk" bij kunt, dan is het nog een butklus vind ik.

Welnee joh, tegenwoordig vis ik ze in 5 minuten eruit, ongeacht automaat, turbo of brandstof :D


Gr 8)

Heb inmiddels een 2de gedaan en dat ging een heel stuk vlotter, die was er in krap 5 minuten uit en open in nog geen kwartier dus ervaring doet wonderen, was wel een non turbo benzine   :eusa_dance:

-D©©©L-

Citaat van: thuur op 01-09-2009 04:02:56
Citaat van: Dirk342 op 19-08-2009 17:29:08
Je moet idd bij een 2.5 TDI eerst even wat weghalen voordat je er "makkelijk" bij kunt, dan is het nog een butklus vind ik.

Welnee joh, tegenwoordig vis ik ze in 5 minuten eruit, ongeacht automaat, turbo of brandstof :D


Gr 8)

Mag jij mij laten zien hoe je dat doet als er ooit iemand met een tang de kopjes van de E4 boutjes vermoord heeft (da's eerder regel dan uitzondering).  :eusa_wall:
Dan hebben die dingen ineens een erg lange schroefdraad.  ::)

bupozaanstad

Citaat van: -D©©©L- op 01-09-2009 08:14:11
Citaat van: thuur op 01-09-2009 04:02:56
Citaat van: Dirk342 op 19-08-2009 17:29:08
Je moet idd bij een 2.5 TDI eerst even wat weghalen voordat je er "makkelijk" bij kunt, dan is het nog een butklus vind ik.

Welnee joh, tegenwoordig vis ik ze in 5 minuten eruit, ongeacht automaat, turbo of brandstof :D


Gr 8)

Mag jij mij laten zien hoe je dat doet als er ooit iemand met een tang de kopjes van de E4 boutjes vermoord heeft (da's eerder regel dan uitzondering).  :eusa_wall:
Dan hebben die dingen ineens een erg lange schroefdraad.  ::)


Dat is een ander verhaal, bij deze waren de kopjes nog niet verschandaliseerd.

thuur

Citaat van: -D©©©L- op 01-09-2009 08:14:11
Citaat van: thuur op 01-09-2009 04:02:56
Citaat van: Dirk342 op 19-08-2009 17:29:08
Je moet idd bij een 2.5 TDI eerst even wat weghalen voordat je er "makkelijk" bij kunt, dan is het nog een butklus vind ik.

Welnee joh, tegenwoordig vis ik ze in 5 minuten eruit, ongeacht automaat, turbo of brandstof :D


Gr 8)

Mag jij mij laten zien hoe je dat doet als er ooit iemand met een tang de kopjes van de E4 boutjes vermoord heeft (da's eerder regel dan uitzondering).  :eusa_wall:
Dan hebben die dingen ineens een erg lange schroefdraad.  ::)


ABS unit, plus verdeelblok en pomp uitbouwen. 3 Boutjes, waarvan er 1 (of was het nu 2?) kan blijven zitten. Leidingen losmaken en omgekeerd op de werkbank leggen. En prutsen maar!


Gr 8)