lpg G3 installatie zelf inbouwen??

Gestart door marcobosma, 07-08-2009 22:59:23

Vorige topic - Volgende topic

marcobosma

hallo,

ik heb de kans een lpg installatie te kunnen kopen voor een schappelijke prijs.
nu is alleen mijn vraag is het niet al te moeilijk om dit in te bouwen??
ik ben monteur en dus wel handig.

maar is er ook iemand die weet hoe ik de lpg installatie aan de ECU moet koppelen en welke draden ik moet hebben??

het komt uit een 850 en het moet nu komen in een 850 van 1996 met een 2.5l 20v motor.

gr

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

marcobosma

ok dus ik mag het systeem niet zelf inbouwen??

kan ik wel ergens de schema's zien te vinden hoe het systeem aangesloten moet worden??

gr

thuur

Citaat van: marcobosma op 08-08-2009 22:38:41
ok dus ik mag het systeem niet zelf inbouwen??

kan ik wel ergens de schema's zien te vinden hoe het systeem aangesloten moet worden??

gr

De inbouw is nog bespreekbaar, het gaat om de keuring/certificering.

Gr ;)

marcobosma

De inbouw is nog bespreekbaar, het gaat om de keuring/certificering.

dit kan ik gewoon bij een RDW keurings station laten doen toch?

het moet dan alleen wel eerst ingebouwt worden en daar heb ik dan een schema voor nodig  ;).

gr

thuur

Ik weet niet of de RDW ook G3 certificering doet :eusa_think:

Schema heb ik niet voor je :D

Gr ;)

-D©©©L-

Citaat van: thuur op 09-08-2009 20:54:45
Ik weet niet of de RDW ook G3 certificering doet :eusa_think:

Nee, een G3 verklaring kan alleen via een G3 gecertificeerd LPG inbouw bedrijf verkregen worden.
De RDW valt daar niet onder. De technische LPG keuring (inbouw eisen) kan je wel bij de RDW laten uitvoeren.

UserID6342

Citaat van: marcobosma op 07-08-2009 22:59:23
hallo,

ik heb de kans een lpg installatie te kunnen kopen voor een schappelijke prijs.
nu is alleen mijn vraag is het niet al te moeilijk om dit in te bouwen??
ik ben monteur en dus wel handig.

maar is er ook iemand die weet hoe ik de lpg installatie aan de ECU moet koppelen en welke draden ik moet hebben??

het komt uit een 850 en het moet nu komen in een 850 van 1996 met een 2.5l 20v motor.

gr
PB Haasje (Erwin) even, die heeft het 3 maanden terug ook zelf gedaan en hij heeft een G3-keuring erop zitten.  Hij weet ook alle eisen waaraan het moet voldoen om een G3 type goedkeuring te krijgen. 

haasje

Het makkelijkste is om een inbouwer te zoeken die je er mee wil helpen. Ik heb geluk gehad, maar geloof niet dat deze inbouwer het nogmaals zou doen (heb het verzoek van de betreffende inbouwer om zijn naam niet te noemen), er blijven ook voor hem wel enige risico's verbonden aan het hele verhaal (je hebt namelijk geen certificaat van alle onderdelen). Zodra je een inbouwer hebt die wil meewerken, kan die je waarschijnlijk ook de schema's wel geven.