Onbalans door verlagen???

Gestart door JeroenV, 07-08-2009 23:04:55

Vorige topic - Volgende topic

JeroenV

Mijn V70 1998 blijft behoorlijke onbalans houden:

Het is vooral bij accelereren en iets minder bij gelijke snelheid.

De draagarmen zijn vervangen (origineel Volvo) , er zaten originele Perfo`s op met Michelin banden 205/50-16 , deze zijn nu vervangen door andere velgen met 205/45-17 Dunlop banden maar ook deze andere set wielen helpt niet.
Diverse keren uitlijnen en balanceren helpt ook niet.

Nu , vanavond met de fietsendrager en twee fietsen achterop (neus iets de lucht in) leek het wel minder te zijn.
DUS:
Zou het iets te maken kunnen hebben met de 30mm G&M verlagingsveren die er op zitten aan de voorkant?

De achterkant is nog origineel geveerd...

Help me out please!!! na 3 maanden getril word ik het echt zat!!!! :eusa_wall:

walter leever

Ik ben geen techneut maar als ik logish denk,met een fietsen drager achterop wordt de vering ingedrukt en gaat de wagen dus omlaag.

Zou het niet zo kunnen zijn dat je misschien achter ook moet verlagen/andere(stijvere)veren moet monteren? :eusa_think:

JeroenV

Hmmm , zou misschien kunnen..

Met die fietsen achterop gaat de kont omlaag maar de neus komt iets de lucht in en word de onbalans minder...

Ik dacht er dus juist aan om eens een paar standaard veerpoten aan de voorkant te monteren en kijken wat er gebeurd...

Of een paar homokineten? Ze maken geen herrie ofzo maar je zou toch denken dat het in de aandrijflijn zit?

Bedankt voor je reactie!

elmarconi

Komt het getril/onbalans uit de voor- of achterkant?

Wilde gok: door de zwaardere belasting achter werken de dempers achter beter??
Wilde gok: door de zwaardere belasting verstem je de eigenfrequentie/resonantiefrequentie.

--
Autogas Inside . . .

JeroenV

Het trillen komt echt van de voorkant , het stuur zwabbert bijna tijdens het optrekken.

Er zit een trekhaak en een lpg tank onder , de auto hing in zijn kont bij aanschaf , vandaar de verlaging aan de voorkant.

Misschien is het beter om voor een hulpverenset achter kiezen en standaard veren voor?

Ik ben nu dik 700 euro verder maar zonder echt resultaat..

Kun je je nader verklaren?

Ik lees morgen in spanning verder , welterusten..

elmarconi

Citaat van: Jeroen van Loon op 07-08-2009 23:21:28
Het trillen komt echt van de voorkant , het stuur zwabbert bijna tijdens het optrekken.

Er zit een trekhaak en een lpg tank onder , de auto hing in zijn kont bij aanschaf , vandaar de verlaging aan de voorkant.

Kun je je nader verklaren?

Heb vergelijkbare ervaringen. Zoekerig gedrag bij remmen en accelereren. Geen trillen/onbalans!!
Is na de laatste vervanging van stabistang en fusee en aansluitende uitlijnactie grotendeels weg.

Lees ook http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,30625.0.html
--
Autogas Inside . . .

Volvo Felipe

beste,

Ik zou er gewoon een verlagingskit onder plaatsen die beter gekend sta dan die van G&M

veel succes verder

Starbuck

Citaat van: Volvo Felipe op 07-08-2009 23:35:43
beste,

Ik zou er gewoon een verlagingskit onder plaatsen die beter gekend sta dan die van G&M

veel succes verder

Welke dan? (nu maak je me nieuwschierig)

Volvo Felipe

Originele verlaging , Intrax,  weitec , KW , APEX , de gekende merken

M a r c

Hoe was het gesteld met je veerschotels en stuurlagers bij het verlagen?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

JeroenV

Van de veerschotels en stuurlagers weet ik niet in welke staat ze zijn.

Zou het iets met de asdruk op de vooras te maken kunnen hebben?

MICHEL306

Ik weet zeker dat het aan de achterkant ligt, nadat ik mijn nivomats eronderuit heb gehaald en vervangen door t5 veren en schoks loopt ie super strak en minimale rol.

gr m