Kilometerteller en dagteller defect

Gestart door Tarmac, 08-07-2009 21:24:01

Vorige topic - Volgende topic

Tarmac

Hey,
Mijn heerlijke 850 T5 estate uit 1994 heeft sinds kort een defecte dagteller en kilometerteller. Snelheidsmeter functioneert prima....(staat bijna permanent op 190 :) )
Heeft iemand ervaring met het verhelpen van zo'n defect ?
Groeten
Pascal

haasje

gewoon even zoeken, staat hier genoeg over het tandwieltje te lezen

big ben

Tarmac

bassie81

Hey ik heb dat ook!, sinds vorige week....

Zit er wat in de lucht ofzo??

apcut

Citaat van: bassie81 op 10-07-2009 13:17:23
Hey ik heb dat ook!, sinds vorige week....

Zit er wat in de lucht ofzo??

Ja blijkbaar: Ik heb sinds een week ook precies hetzelfde...

Weet iemand of het gemakkelijk gaat zijn om dat tandwielletje zelf te vervangen?

Ik heb er nog niet naar gekeken, maar ik zou niet weten hoe je die kap daar, zonder krassen of dergelijke te maken, af krijgt.

Bestaat daar een soort tutorial voor of zo?

UserID6342

En over het laatste stukje is ook een heel fotoverslag ergens te vinden, zoek en gij zult vinden :)

bassie81

bij mij is het iig weer gefikst.

En nog een tip als toegift: Let er bij het monteren op dat de tandwielen weer goed passen en gangbaar zijn.

Is ook een mooie gelegenheid om de digi kilometerstand uit te lezen en de mechanische er aan aan te passen.

Bij bij klopt het weer als een bus!!

heutink

???
vorige week met de 940 van mijn vrouw ook ineens niks meer........de volgende dag was alles weer OK
8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

bassie81

heb ik ook gehad, heeft ongeveer drie weken geduurd, toen was ik toch nog aan d ebeurt :eusa_doh:

ongezouten

Dit is echt een uurtje, hooguit anderhalf, werk. Ook voor amateurs zoals ik. Heb het zelf twee weken geleden gedaan. Via de link naar marktplaats (zie elders op het forum) voor 30 euro een metalen tandwieltje besteld, binnen een paar dagen was dat binnen.
Volgens de foto-instructies op dit forum  :eusa_clap: (met de laptop op de passagiersstoel) het dashboard  losgeschroefd en op de klokkenwinkel meteen de lampjes gecontroleerd.

Tip voor hen die zich dood ergeren aan het oplichtende servicelichtje die sommigen van ons niet zelf kunnen resetten: draai de lamp uit, werp die over de schouder en monteer de klokkenwinkel in omgekeerde volgorde...

rogerV701998

Citaat van: ongezouten op 04-09-2009 13:49:21
Dit is echt een uurtje, hooguit anderhalf, werk. Ook voor amateurs zoals ik. Heb het zelf twee weken geleden gedaan. Via de link naar marktplaats (zie elders op het forum) voor 30 euro een metalen tandwieltje besteld, binnen een paar dagen was dat binnen.
Volgens de foto-instructies op dit forum  :eusa_clap: (met de laptop op de passagiersstoel) het dashboard  losgeschroefd en op de klokkenwinkel meteen de lampjes gecontroleerd.

Tip voor hen die zich dood ergeren aan het oplichtende servicelichtje die sommigen van ons niet zelf kunnen resetten: draai de lamp uit, werp die over de schouder en monteer de klokkenwinkel in omgekeerde volgorde...

;D

UserID6342

??? Lamp zit er niet voor Jan L*l.  Is een teken dat je auto onderhoud nodig heeft !