verschil turbo 15g en 16t?

Gestart door jortg, 26-07-2009 19:27:39

Vorige topic - Volgende topic

J.Jansen

Ben er net achter en er zit een 15t turbo op mijn 2.0. Is het makelijker om een goede turbo te vinden of kan ik net zo goed verder gaan met deze turbo? wat moet ik allemaal gaan aanpassen om het goedlopend te krijgen met deze 15t?

mehn

Een 15t? Volgens mij is dat geen turbo die normaal op een 850 zit. Op een 2.0 "hoort" een 13G en op een 2.3 een 15G. Alleen de 2.3 uit de 850R met handbak heeft een 16T

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

J.Jansen

voor de uitleg.

Het is een C70 2.0 turbo van 1998 met 163PK. De vorige eigenaar heeft er dus een 15t opgezet maar verder niets aangepast en daar pulk ik nu de vruchten van ;D

wepster

dan is de uitlaat dus ook aan gepast want de 15 T is de turbo van de 40 T4 dus voor de hoge druk turbo van de 40  en dat kan best passen op de 20 van de 70 maar niet zonder aanpassing van de uitlaat voor zover mij bekent ;D

mehn

Citaat van: J.Jansen op 09-08-2009 15:32:38
Het is een C70 2.0 turbo van 1998 met 163PK.

Tsja dat kan ik niet ruiken...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

J.Jansen

Heb een foto van het typeplaatje gemaakt om het te kunnen lezen en het zou ook een 16T kunnen zijn ( net niet goed te lezen op de foto).

Maar als ik zo een beetje rond kijk op het forum ben ik niet de enige met een grotere turbo. kan ik de conclusie trekken dat hij gewoon goed moet lopen met een grotere turbo als ik hem laat flashen???

J.Jansen

Of heeft iemand een 13G turbo in de aanbieding? of evt ruilen voor mijn 16T

Bedankt voor jullie hulp!

-D©©©L-

vasquez

loop gewoon goed als je hem laat flashen.

niet omruilen, hebt een stuk meer plezier van je auto na de flash   :eusa_clap:

Eugene

Citaat van: wepster op 09-08-2009 16:42:34
dan is de uitlaat dus ook aan gepast want de 15 T is de turbo van de 40 T4 dus voor de hoge druk turbo van de 40  en dat kan best passen op de 20 van de 70 maar niet zonder aanpassing van de uitlaat voor zover mij bekent ;D

15T bestaat niet, ook niet op de x40...

If it's not blown, it sucks...

J.Jansen

Dan moet het wel een 16t zijn!.

Heb al wat volvo bedrijven gesproken voor een 13g turbo en die kost ongeveer 450,- + inruil van mijn turbo. vindt ik nog al wat geld....ook omdat mijn turbo niet kapot is, alleen te groot.

Hebben jullie misschien nog een suggestie?

Eugene

16T laten zitten, maar de software laten aanpassen aan de grotere turbo. Heb je meteen een leuke vermogenswinst! 8)

Ik kan je www.fasttech.nl in elk geval aanraden hiervoor.

If it's not blown, it sucks...

J.Jansen

Heb fasttech gesproken en zij vertelde dat ik dan ook de luchtmassameter en injectoren van een t5 moeten hebben op het lekker te laten lopen.

Gaan dus opzoek naar nog meer leuke speelgoed  ;D

bassie81

Kijk dan ben je lekker op weg  :eusa_dance: