"Schok" bij volgas

Gestart door axelvr, 14-08-2009 18:20:18

Vorige topic - Volgende topic

axelvr

Ola!

In onze auto voel je af en toe een hevige "schok" als je volgas geeft , het voelt alsof je vermogen in 1 keer wegvalt.

Dit is al een keer eerder overkomen , toen was het een vacuumslangetje van de Turbo , nu is mijn favoriete volvo-man nog op vakantie , en zou ik graag van een van jullie willen weten welk turbo vaccuum slangetje dat dan wel niet zou kunnen zijn...

De auto heeft net een gereviseerd onderblok ontvangen dus alles is er uitgeweest en losgeweest , maar nu kan ik alle slangetjes wel nalopen , maar daar heb ik uiteraard geen zin in  :eusa_shifty:

wie o wie kan mij helpen ;D

Ludo

Aan de turbo zitten er maar 2 slangetjes.
Maar als je geen zin in controle, mag de vraag net zo goed naar de prullenbak...  :eusa_doh:

axelvr

ik ben toch maar even uit mijn luie stoel gekomen en gekeken onder de kap

dit lag los , maar welke slangetjes gaan hier op ?heeft er iemand een schematje van of iets dergelijks?

p.s. Ludo ik heb de afgelopen 2 weken met mijn hoofd onder de kap gelegen dus op een gegeven moment ben je het wel zat als je het luchtfilterhuis etc weer los moet halen , vandaar mijn luie vraag ;D

edit: Foto doet het weer

Jeroentjuh

Die foto doet het niet

mehn

Dat is de solenoid die de turbodruk levert. De "blauwe" slang hoort op de frisselucht buis op het nippeltje dat ter hoogte van de LMM zit maar dan aan de onderkant van de buis.
Op de andere 2 aansluitingen horen de "gele" en "rode" slang die naar de turbo gaan.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

axelvr

Top!! nu weet ik tenminste hoe ik hem wel moet aansluiten ;D

Muchos Gracias!

Ludo

Citaat van: axelvr op 16-08-2009 12:28:40
p.s. Ludo ik heb de afgelopen 2 weken met mijn hoofd onder de kap gelegen dus op een gegeven moment ben je het wel zat als je het luchtfilterhuis etc weer los moet halen , vandaar mijn luie vraag ;D

2 weken. ???

En dan alsnog 2 slangetjes missen?.  ;D