Olielekkage rechts achter op blok

Gestart door rjverbrugh, 11-07-2018 20:31:50

Vorige topic - Volgende topic

volvobug

Ik denk niet dat het die bout van de distributiekap zal zijn, ik verwacht daar een blind gat en geen open verbinding naar een oliekanaal. Al met een staafje in het gat geprikt?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

classicT5

Zou geen vloeibare pakking op je draad vd bout doen ;) Dacht dat loctite geen afsluitende eigenschappen heeft. Misschien wel een idee om er een koperen ring achter te doen, net als bij je olieaftapplug. Eventueel zon koperen ring met rubber binnenin, maar weet niet of die in M7 bestaan.

razorx

rjverbrugh

Tja, vind het ook absoluut raar. Gat is inderdaad eindig, maar er lekte wel olie uit. Zat ook te denken aan een afsdichting tussen blok en ekap, in de hoop dat er dan niets uit lekt. Weet zeker dat als ik alles terug monteer, het lekken gewoon blijft.
Ben nog wel benieuwd naar wat voor bout er origineel in moet....

classicT5

Yep, zou ook een blind gat verwachten. Met een te lange bout zou je misschien een gat kunnen veroorzaken, maar dat lijkt me heel sterk zal eerder draad kapot draaien bij M7.

rjverbrugh

Net even op de sloop geweest, en een kap en 2 bouten gescoord. De bouten die erin zaten bij mij zijn dus niet origineel. Er is ook wat met de kap gehobbied, zat namelijk een ringetje in het gat. Enfin, zoek de verschillen

Ga hier de kappen weer mee vast zetten, ben benieuwd of daarmee de kous af is.....

Benny850

Citaat van: classicT5 op 03-08-2018 20:23:08
Zou geen vloeibare pakking op je draad vd bout doen ;) Dacht dat loctite geen afsluitende eigenschappen heeft. Misschien wel een idee om er een koperen ring achter te doen, net als bij je olieaftapplug. Eventueel zon koperen ring met rubber binnenin, maar weet niet of die in M7 bestaan.

Misschien voor bouten dat een ring erachter wel beter is. Maar bij differentieel deksels wordt er bijvoorbeeld wel vloeibare pakking gebruikt om de olie binnen te houden.

V70R^2

Ik zat gister verkeerd te kijken op mijn tel, ik dacht naar de boutjes van het kleppendeksel te kijken.. boutjes van de kap zullen geen invloed hebben.

Miyel

Als je de schroefdraad wil afdichten tegen olie; Loctite 243 gebruiken, is oliebestendig. Wordt ook geadviseerd voor de vliegwielbouten in de krukas (doorlopende gaten in de krukas in het carter)

Zou inderdaad een blind gat zijn, maar je weet nooit wat voor grappen je bij een 2ehands auto tegenkomt. Zoals die bouten; die geel verzinkte M7 zeskantbouten lijken mij moeilijker te vinden dan de originelen én het kwijtraken ervan..
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

rjverbrugh

Zo, het zit weer in mekaar met nieuwe nokkenaskeerringen, de originele bouten en een andere distr kap.......heb nu een B5254S.....

De hydraulische spanner blijft een onding, maar goed, het zit er allemaal weer op en startte gelijk weer. Klein rondje gereden, en alles blijft voorlopig droog. Morgen maar eens een lange rit maken, kijken of de lekkage dan inderdaad verholpen is.

razorx

Ik hoop dat dat het is. Ik heb het gepresteerd tot twee keer toe de keerring aan de distributiekant, die van de uitlaat, niet goed te plaatsen.

rjverbrugh

Hopelijk zit ie wel goed. Daarvoor dit ding gebruikt,

Hoorde bij een sifon set van de Hornbach, maar lag los in het schap. Kreeg 'm voor nop mee, en past precies over het uiteinde van de nokkenas en ligt mooi aand op de keerring.

rjverbrugh

Even een update. Na een kleine 2000km sinds het monteren van een andere kap met de originele bouten ( met een likje loctite) heb ik de lekkage niet terug zien keren, ook niet na een snelle rit vorige week ( 't Harde-Warschau, binnen 9 uur....wel een verbruik van 1:6, lpg wel te verstaan). Dus me happy dat het verholpen en dank voor het meedenken.

Wat het nu precies is geweest weet ik nog steeds niet zeker, maar die niet-originele gegalvaniseerde M7 bouten zijn wel hoofdverdachten nr1, met de vernaggelde afdekplaat van de distr op 2.....ergens daardoor sloot het niet goed af, ook al zo je verwachten dat het via de draadgaten niet zou kunnen lekken.