ETS waarschuwingslampje

Gestart door straat, 15-08-2009 10:51:53

Vorige topic - Volgende topic

straat

Hallo Roffelaars,

Ik rijd al maanden met veel plezier in een V70 classic MY99 (145.000km). Sinds een maand krijg ik regelmatig de gele waarschuwing op mijn dashborad van het ETS... Nu lijkt mij dit het typische elektronische gasklepverhaal. Zie alle eerdere berichten hierover en Tros radar enz... Het gekke alleen is, dat als ik mijn roffel 1 of 2x opnieuw start, dit lampje weer uitgaat. De auto rijdt verder ook gewoon normaal, geen stotteren etc.. Volgens de dealert moet ik eerst het OBDII laten uitlezen en vrijwel zeker de gasklep laten vervangen a 750,-.

Mijn vraag aan alle techneuten op het forum:

- Wellicht een stomme vraag, maar kan ik hier gewoon mee doorrijden? En is het motormanagement wellicht niet gewoon te resetten?
- Andere vraag, is het vervangen van een gasklephuis ook door een niet dealert goed te doen? Dat uurtarief van bijna 100 per uur, blijft een hoop geld. Ik heb binnenkort ook de 150d beurt, dus...:(

graag hoor ik van jullie!

Misha

- Klopt, reset zichzelf idd
- Er is nieuwe ETS software die de dealer kan inschieten a 30 euro. Hiermee wordt de ETM wat anders gebruikt, krijg je er een Limp-Home mode bij (kan je dus naar huis als ie echt de geest geeft) en pakt hij andere posities (stationair +50) waardoor hij weer even mee kan.  Is lapmiddel, maar je kunt er wel weer even mee vooruit
- ETS/ETM is behalve nieuw te koop ook goed te reviseren, dan kost het je tussen de 140-200 euro ex plaatsing. Omdat een ETM bij een motor hoort (vindt men) moet je bij een nieuwe altijd terug naar de dealer die de ETM aan de motor koppelt, bij revisie kun je de oude er zo terugopzetten. Kost een paar dagen, en is echt prima zelf te doen. Behalve bij de 2.5T, want daar hangt de ETM onder het spruitstuk en dan wordt het iets lastiger.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

straat