Verschil in Fuseestuk/wiellager tussen 850 en MY2000 x70

Gestart door -D©©©L-, 15-08-2009 10:56:02

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Wie weet wat precies de verschillen zijn tussen de fuseestukken en wiellagers van een 850 (alter 2) en de laatste serie x70 classic.
Ze hebben een ander nummer en de aandrijfas zit anders vast (borgbout ipv borgmoer). Maar zijn ze uitwisselbaar ?!

Johann

Wiellager is gewoon anders omdat de nieuwere assen met een M10 bout meende ik vast zit ipv de hele as er doorheen met dikke moer er op.

Fusee durf ik zo niets over te zeggen. Ze lijken 't zelfde als de latere modellen 850 fusee's.  Verschil tussen vroeg en laat model voor de 850 is de hobbel voor de stuuraanslag. Bij de Alu draagarmen is deze anders dan bij metalen draagarmen.

-D©©©L-

Hmm, ik kan er verder ook niet zoveel over vinden. Ben bang dat er niet veel anders op zit dan een MY 2000 (99 ?) fuseestuk op te zoeken en te gaan meten wat de verschillen zijn.

-D©©©L-

Het enige verschil dat ik kan vinden en een verandering van het fuseestuk kan verklaren, is de toepassing van een keerring (afdichting) tussen de as en het wiellager op de MY2000 modellen. Dan zou het gat voor de as mogelijk iets groter moeten zijn.  :eusa_think:

ExhaLe

Bij mijn my2000 zat het verschil in het wiellager en de bevestiging van de abs-sensor. Het gat is namelijk kleiner en de my2000 abs sensor zit
met  één boutje vast.