auto schorsen voor een bepaalde tijd en dan?

Gestart door petrolhead, 15-08-2009 15:58:45

Vorige topic - Volgende topic

rifwachter

Citaat van: Turbo-Geek op 17-08-2009 20:24:15
Oh, NIET vergeten dat als een auto geschorst is je dit ieder jaar moet verlengen !
Waarom dat moet weet niemand (levert de staat geld op dus dat zal de reden wel zijn) en als je dat niet doet dan gaat de WB gewoon weer tellen.
D'r zijn zat mensen mee aan het gas gegaan want die hadden de auto uit de verzekering gehaald en kregen dus meteen nadat de WB weer ging tellen een prent van 325 euro omdat de auto niet verzekert was.

maar je krijgt wel eerst een brief van het rdw waarin aangegeven wordt dat het schorsingsjaar bijna om is.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Turbo-Geek

Neen want het is waterdicht ... Je bent gewoon NIET op tijd APK gekeurd, geen speld tussen te krijgen. Het is ook niet zo (tenminste nog niet) dat de dag na het verlopen de boete meteen komt, er zit nog wel wat marge (mijn ervaring).
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Turbo-Geek

Citaat van: rifwachter op 17-08-2009 20:27:22
Citaat van: Turbo-Geek op 17-08-2009 20:24:15
Oh, NIET vergeten dat als een auto geschorst is je dit ieder jaar moet verlengen !
Waarom dat moet weet niemand (levert de staat geld op dus dat zal de reden wel zijn) en als je dat niet doet dan gaat de WB gewoon weer tellen.
D'r zijn zat mensen mee aan het gas gegaan want die hadden de auto uit de verzekering gehaald en kregen dus meteen nadat de WB weer ging tellen een prent van 325 euro omdat de auto niet verzekert was.

maar je krijgt wel eerst een brief van het rdw waarin aangegeven wordt dat het schorsingsjaar bijna om is.

Klopt, maar nu komt het mooie ...
Mensen met een oldtimer betalen geen WB, dus schorsen is onzin zou je zeggen .. OK logisch ..
Maar APK blijft wel, en vaak is het een project dus APK soms niet haalbaar ... Weet je wat dat doen we volgend jaar wel en om een boete te voorkomen schorsen we hem wel !
Zo gezegd zo gedaan ... De oldtimer verzekering is puur een verplichting maar als ie geschorst is is dat niet nodig, immers de auto staat in onderdelen in een schuur en gaat nergens heen en het scheelt weer wat euro's.
1 jaar (bijna verder) ... Brief op de mat voor een schorsing herinnering ... Leuk verhaal maar schorsing verlengen kost weer geld (23 euro ofzo) en wat maakt het uit want de WB kan weer gaan lopen want ik betaalde toch NIKS (met andere woorden, het schorsen kost MEER als dat de auto gewoon op kenteken staat !) ...
Laten hem gewoon verlopen ...

PLOF, 325 boete op de mat want de auto is niet verzekert !!

Natuurlijk zijn de regels er en moet je beter weten maar het is alles behalve duidelijk.

Turbo-Geek

Citaat van: Claudia op 17-08-2009 20:36:48
Wij krijgen voor elke geschorste auto altijd een maand (minstens) van te voren een brief van de RDW dat de schorsing binnenkort vervalt. Tijd genoeg dus.

Klopt, dat is ook zo maar het blijft raar dat zoiets steeds verlengt moet worden.

arjenT5R

Ben het er helemaal mee eens zo is het bij mij ook gegaan..
ik heb de auto ingevoerd dus is nooit apk gekeurd geweest in NL
dus ik heb ook geen apk herinnering gehad  :-\
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!