Spring lock tool

Gestart door Kizzy, 16-08-2009 16:23:29

Vorige topic - Volgende topic

Kizzy

Wie weet er een online shop waar ik een spring lock disconecting tool vind om de leidingen van de airco los te maken.
Zit al uren te zoeken maar vind alleen coupling tools.

-D©©©L-

nog geen 20 seconden googlen (zoektermen: "airco gereedschap springlock") en jawel...

http://www.growa.eu/nl/dept_32.html#item_658

T5turbo

Kan iemand mij uitleggen hoe dit stukje gereedschap nu precies werkt?  :eusa_think:
Ik weet waar het voor dient,maar heb het nog nooit in werking gezien.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Theostek

Heb ik dat niet uitlgelegd via een PB?
Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

-D©©©L-

Er bestaat al een paar jaar een niet onaardige zoekmachine. Daarmee kan je redelijk snel antwoord vinden op vragen.
Hij heet "Google".  ;)

http://images.google.nl/images?q=spring lock tool

T5turbo

Citaat van: Theostek op 16-08-2009 19:03:57
Heb ik dat niet uitlgelegd via een PB?

Je hebt gelijk Theo!Sorry.:  :eusa_wall:   :-[
"Om de accumulator (filter/droger) te verwijderen heb je de maat 3/4" nodig.
Het tooltje werkt als het ware middels een wasknijper, open knijpen over de leiding schuiven, duwen, en wordt de veer open geduwd, zodat de kraag van de filter waar de veer voor ligt vrij komt.
Het is dan alleen nog trekken aan de filter... maar die kunnen goed vast zitten"
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Kizzy

Gereedschap is besteld dank voor de link. Heb via google zitten zoeken, een hele namiddag lang. Het is niet steeds duidelijk of het gereedsschap dient om los te maken of vast te maken. Vaak staat er een automerk bij al kan je vermoeden dat het universeel is. En als je dan al wil bestellen lukt dit niet.
Het is dus niet voldoende om te kunnen googlen.

-D©©©L-

Citaat van: Kizzy op 17-08-2009 10:21:20
Gereedschap is besteld dank voor de link. Heb via google zitten zoeken, een hele namiddag lang. Het is niet steeds duidelijk of het gereedsschap dient om los te maken of vast te maken. Vaak staat er een automerk bij al kan je vermoeden dat het universeel is. En als je dan al wil bestellen lukt dit niet.
Het is dus niet voldoende om te kunnen googlen.
...

http://www.growa.eu/nl/about.html  ;)

Theostek

CiteerHet is niet steeds duidelijk of het gereedsschap dient om los te maken of vast te maken

Het antwoord staat duidelijk 2x in je 1ste vraag.
Citeerspring lock disconecting tool vind om de leidingen van de airco los te maken.

Voor alle duidelijkheid, alleen voor los te halen en wordt niet gebruikt voor montage.

Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

Kizzy

Sorry mijn vorig bericht was niet erg duidelijk.
Heb het gereedschap dus al besteld vandaag.
En ik heb gisteren en eind juli geruime tijd zitten zoeken via google naar het gereedschap dat je op verscheidene sites vindt doch het is dan niet steeds duidelijk of het om los of vast te maken is. Vaak staat er bij " voor Ford " en andere merken.
Toen ik uiteindelijk een bestelling plaatste kon ik niet betalen en stelde ik mijn vraag op het forum. Met gunstig gevolg dus.