Waar vind ik geschakelde 12v+?

Gestart door marvin944, 16-08-2009 22:54:29

Vorige topic - Volgende topic

marvin944

Waar op de radiostekkers (mijn origineel is de 801 cassette/radio combi) vind ik een geschakelde 12volt +? Ik ben een Eonon 1022 aan het inbouwen en mis alleen nog 12v naar de versterker die aan/uit geschakeld wordt met het contactslot...
Op schema van radio staat ACC+, is dat iets? Alhoewel bij doormeten ik daar geen 12v op kon ontdekken (op de contrastekker).
Bedankt alvast voor tips!

-D©©©L-

Citaat van: marvin944 op 16-08-2009 22:54:29
Waar op de radiostekkers (mijn origineel is de 801 cassette/radio combi) vind ik een geschakelde 12volt +? Ik ben een Eonon 1022 aan het inbouwen en mis alleen nog 12v naar de versterker die aan/uit geschakeld wordt met het contactslot...
Op schema van radio staat ACC+, is dat iets? Alhoewel bij doormeten ik daar geen 12v op kon ontdekken (op de contrastekker).
Bedankt alvast voor tips!

Je kan daarvoor het makkelijkst een aftakking maken op de draden van je volvo-ISO adapter (kost een paar euro, scheelt knippen in de originele bedrading). De draad aan pen A4 is de juiste als je met het contactslot wilt schakelen.
Normaal gesproken word hiervoor een door de radio geschakelde draad gebruikt, dan kan je je versterker ook gebruiken als hij niet op contact staat.

marvin944

Bedankt! Ik neem aan dat je met de A-stekker de origineel volvostekker bedoeld die naar de radio gaat en dat ACC dus de geschakelde + is.

-D©©©L-

Citaat van: marvin944 op 16-08-2009 23:37:59
Bedankt! Ik neem aan dat je met de A-stekker de origineel volvostekker bedoeld die naar de radio gaat en dat ACC dus de geschakelde + is.

Nee, ik bedoel A4 aan de iso stekker. Die zit immers ook aan je radio en adapterkabel.

marvin944

Ok, verloopstekkertje gekocht, maar op het rode draadje krijg ik geen 12v (met of zonder kontakt aan). Wel op geel... Wat nu?

-D©©©L-

Citaat van: marvin944 op 18-08-2009 00:33:21
Ok, verloopstekkertje gekocht, maar op het rode draadje krijg ik geen 12v (met of zonder kontakt aan). Wel op geel... Wat nu?

De gele gebruiken ?!

marvin944

Zou je zeggen, zou je zeggen... maar die gele draad heeft geen geschakelde 12v, want voor de memory. Als ik de versterker daar op zet is in twaalf minuten mijn accu leeg... of zoiets...

razorx

Citaat van: marvin944 op 18-08-2009 00:33:21
Is je zekering wel in orde?

-D©©©L-

Citaat van: marvin944 op 18-08-2009 21:44:53
Zou je zeggen, zou je zeggen... maar die gele draad heeft geen geschakelde 12v, want voor de memory. Als ik de versterker daar op zet is in twaalf minuten mijn accu leeg... of zoiets...

Noem eens aan welke pennen dat gele draadje eigenlijk zit. Dat zegt iets meer dan de kleur.

marvin944

Het rode draadje zou volgens de geleerden dan een geschakelde 12v moeten bevatten waar ik mijn versterker dan op aan kan sluiten.