Denso bougies zijn "op" na 5.000km

Gestart door V70R, 19-08-2009 16:11:18

Vorige topic - Volgende topic

V70R

Ik heb net mijn Denso bougies vervangen, omdat ik last kreeg van inhouden bij hoge turbodruk (> 1 bar) en de Air/Fuel waarden liepen naar 0.92 bij WOT in de 2e en 3e versnelling.

Ik heb er nu orginele Volvo bougies inzitten, maar eens kijken hoe lang die het volhouden, maar het inhouden boven de 1 bar is in ieder geval weg en de A/F waarden blijven netjes rond de 0.82 hangen bij WOT.

Heeft iemand ervaring met andere bougies?

V70R Saffron '98 FWD - MT
MTE custom mapping / Aluminium IC / Aquamist 1S / 465cc / MSD Blaster / Magnecore KV85 / HPI /  Ferrita 2.5" & 3" dp racecat / Veerpootbrug voor & achter / IPD stabilisator / KW V2 / AM DB9 330MM Brembo met S60R remschijven / Pagid Blauw remblokken

Eugene

Gewoon originele Volvo pluggen erin.

Denso's die na 5000km op zijn is heel normaal in een getunede Volvo, al doet de prijs van die dingen anders vermoeden...

If it's not blown, it sucks...

FGG

Mij werd altijd origineel Volvo geadviseerd ivm LPG. Zal toch iets zeggen over de Volvo-bougie.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

BaRRaCuDa

Ik heb ze er pas een paar weken in zitten, maar als ik dit zo hoor ben ik niet blij. Levensduur zou juist langer moeten zijn (+100.000km).... ???
Ik ben benieuwd hoelang ze het uithouden.....
Ik heb ook gezocht naar andere, maar er is heel weinig voor te vinden....
In mijn BMW 6 serie heb ik Beru Ultra X en daar ben ik erg over te spreken (4 massa electroden verder een normale bougie), maar die zijn er voor de Volvo niet....
Ik denk dat ik ook maar beter bij orgineel kan blijven...

)()()sT

Origineel is altijd goed  ;D
Ik heb ze ook, al wissel ik ze wel in verband met LPG om de ca. 20.000 km.
De set die er voor de vakantie uit kwam zag er nog netjes uit.

Misha

Citaat van: BaRRaCuDa op 19-08-2009 18:20:47
Levensduur zou juist langer moeten zijn (+100.000km).... ???

Hoe kom je aan die wijsheid ?
Denso zegt zelf heel duidelijk dat de Denso Iridium Tough 100.000 mee zouden moeten gaan, maar de Denso Iridium Power zijn slechts goed voor 7.000-15.000 km volgens hun eigen website.
Ze hebben het over cars en small cars, maar dan neem ik de waarheid maar even als uitersten.

Als je Tjoent belast je de boel meer, dus helemaal ondenkbaar is het niet,zeker als je nog niet de goede warmte of koudtegraad hebt gevonden.

Ze worden inderdaad wel zo verkocht ja (voor 100.000 km) , maar dat is dan meer de verkoper die dat echt gelooft dan dat hij de feiten op orde heeft.
Ze zijn er overigens ook duur genoeg voor, hoewel de handige koper via eBay toch heel concurrerend kan inkopen.

http://www.globaldenso.com/en/products/aftermarket/plug/basic_knowledge/inspecting/index.html

Kan het heel specifieke deel even niet vinden, maar staat ook nog ergens heel explicitiet op hun website

Nodeloos om te zeggen: als je wél de Iridium Tough hebt, teruggaan  naar de verkoper natuurlijk.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

MM

Citaat van: )()()sT op 19-08-2009 18:32:38
Origineel is altijd goed  ;D
Ik heb ze ook, al wissel ik ze wel in verband met LPG om de ca. 20.000 km.
De set die er voor de vakantie uit kwam zag er nog netjes uit.

..origineel vervangen om de 40000 gaat ook prima bij LPG (G3), ik merkte na het vervangen bitter weinig verschil...

Oele

Jazeker, mooie handel voor de tunert  :eusa_shhh:

Champion RC7YC bromfiets bougies van 3 euro de stuk doen het prima op 1.8 bar  :evil:
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Misha

Deed op mijn S70 2.5-10V op LPi 15.000 met originelen, dan werden ze minder.
Op de Iridium Power IK-22 deden ze ruim 30.000 voor ze minder werden.
Het kan verkeren dus !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Jeroentjuh

Ik kon mijn dure Denso's ook weggooien naar een paar 1000km. Gewoon origineel Volvo is het beste........

Turbo-Geek

Heb het al een paar keer gepost ...
Same story na paar 1000 km inhouden, beetje hetzelfde gevoel alsof de motor in de begrenzer loopt.
Volvo bougies erin en alle problemen waren opgelost !

Voor mij NIKS anders meer.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

FGG

Citaat van: MM op 19-08-2009 19:06:02
..origineel vervangen om de 40000 gaat ook prima bij LPG (G3), ik merkte na het vervangen bitter weinig verschil...

Kom je nog wel van terug als je een keer een backfire krijgt (alhoewel, G3), ik merkte ook geen verschil.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Johann

Citaat van: FGG op 19-08-2009 16:49:22
Mij werd altijd origineel Volvo geadviseerd . Zal toch iets zeggen over de Volvo-bougie.

Zou 't niet doen Florian..  ;D

daytonawim

Citaat van: Misha op 19-08-2009 19:13:58
Deed op mijn S70 2.5-10V op LPi 15.000 met originelen, dan werden ze minder.
Op de Iridium Power IK-22 deden ze ruim 30.000 voor ze minder werden.
Het kan verkeren dus !

Ik wissel elke 100k de originele Volvo Bougie;s  T5 met Lpi en bij de 2,5 20v LPG

razorx

@TopicStarter:
Om wat voor Denso's (soort en termperatuur) gaat het?

Ik heb in mijn 10 klepper Iridium Powers, zijn nu 17.000dkm oud en nog okselfris.
Mag ook wel voor het bedrag.