Boardcomputer actueel verbruik tijdens rijden valt weg

Gestart door BeRnd, 30-08-2009 21:43:15

Vorige topic - Volgende topic

BeRnd

Hoewel er al veel over de BC is geschreven heb ik dit euvel nog niet gevonden:
Regelmatig (lees bijna altijd) komt het voor dat tijdens het rijden het actueel verbruik wegvalt en je alleen nog - - - - - - - ziet. Vaak komt het ook spontaan weer terug en dan plotseling valt tie weer weg. Soms lijkt het wel als ik over een bult rijd het actuele verbruik wegvalt - - - - - - en soms weer terugkeert of soms hele ritten niet??  :eusa_doh:
De rest van de BC doet het prima.  Wie o wie ervaring mee? (contactje los, draadje los, stof, breukje/scheurtje in de printplaat van de BC?)
Hoor graag! :eusa_pray:
grt
BeRnd
history: Volvo 240 GLE ('83), Volvo 940 GLE  ('93) Volvo 850 T-5 ('96), Volvo 850 T-5R ('95), Volvo V70 XC aut ('00), Volvo 940 LPT ('98)

Misha

Heb het ook regelmatig. Geen idee wat het is, ben er mee gestopt om me eraan te ergeren.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Hij gaat over op - - - - als ie geen snelheidssignaal krijgt (immers x/0 is als onmogelijk gedefinieerd in Aardse wiskunde). Kan zijn dat het stekkertje achterop de BC module niet goed zit of contactweerstand heeft, je klokkenwinkel niet tijdig het signaal doorgeeft, ABS computer defect is of de ABS sensor RV dan wel versnellingsbak sensor.

Bij alle - behalve de eerstgenoemde - verdachten verwacht ik echter wel foutcodes in een van de ECUs (Klokken, ABS, ECU).

Gr 8)