Politie auto's

Gestart door mark1976, 22-08-2009 14:54:13

Vorige topic - Volgende topic

Turbobiker

Overigens lijkt het me stug dat je met "enorm losrijden" 50pk wint... Kunnen de tuners hier wel inpakken...
De Tussenpaus

vasquez

Zelf in bezit van een EX KLPD of Blik op de weg auto, weet niet zeker welke van de 2.
Berg extra schakelaars en bedrading aanwezig in de auto en onder het dashboardkastje zit een extra zekeringenkast met sticker als "blauwe lamp", "sirene", etc, etc

Gechipt bij aanschaf, geen idee, volgens mij niet, turbodruk meter wees dit iig niet uit, toen met 15G max. naar 3/4 van de witte schaalverdeling, nu na anabolenkuur van ET met 18T en chip de schaalverdeling uit.

Misha

Citaat van: Turbobiker op 24-08-2009 12:46:02
Overigens lijkt het me stug dat je met "enorm losrijden" 50pk wint... Kunnen de tuners hier wel inpakken...
;D

Ah, is dat hun truuk.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

tackle

Citaat van: Turbobiker op 24-08-2009 12:44:50
Citaat van: tackle op 22-08-2009 21:57:43
er heeft NOOIt een chippie in een T5 van de KLPD gezeten, ben ik behoorlijk zeker van. Ze werden gewoon enorm los gereden.
Ik weet wel dat ze aan het klooien zijn geweest met een afblaasventiel, maar dat was meestal 's nachts en daar wist de baas niets van.

Waarop baseer jij dat er géén gechipte T-5's geweest zijn?

voornamelijk omdat ik er tijdens mijn werk heel veel én hard mee reed? Reden genoeg?

tackle

Citaat van: Turbobiker op 24-08-2009 12:46:02

Of je er 50 pk mee wint, dat weet ik niet, maar ze reden het wel. De t5 reed de teller dik uit. Moet nog ergens een foto hebben.

Starbuck

Citaat van: tackle op 24-08-2009 18:53:35
er heeft NOOIt een chippie in een T5 van de KLPD gezeten, ben ik behoorlijk zeker van. Ze werden gewoon enorm los gereden.
Ik weet wel dat ze aan het klooien zijn geweest met een afblaasventiel, maar dat was meestal 's nachts en daar wist de baas niets van.

voornamelijk omdat ik er tijdens mijn werk heel veel én hard mee reed? Reden genoeg?

Waarom mogen wij dat dan niet? ;D ;)

Het is wel zo dat wanneer de politie een achtervolging inzet, zowat 90% van degenen die achterna gezeten waren spontaan aan de kant gaan staan.
In dat geval is stevig inrijden meer dan genoeg...

tackle

dat is meer een erfenis uit de porsche tijd..

Scooby Doo

Citaat van: Starbuck op 22-08-2009 20:29:45
Citaat van: tackle op 22-08-2009 20:20:13
dat ligt aan welk korps m heeft gehad.
De klpd heeft altijd een sedan met achterwisser, tussen de kofferbak en de bank zit bedrading voorgemonteerd voor incar pc, er zit meestal een voorpootbrug op en de remmen en de ophanging was aangepast.

Er gaan nog steeds ( wilde) verhalen de ronde dat de, zowel Nederlands als Belgische politie een jaar of 15 geleden heeft rondgereden met 850's die motorisch serieus aangepast waren.
Is dit nu waar of is het een legende?

Dacht dat in België de Rijkswacht geen 850's gehad hebben, zijn begonnen met de S & V 70 (waarvan er nog steeds enkelen rondrijden). Dit is althans in Antwepen toch het geval. :eusa_eh:

Vroeger hebben ze ook nog 240 turbo gereden. :azn:
Puppy Power!!!

zyra

mijn vader heeft zelf een ex politie auto gehad en deze war weldegelijk de chiptuned.. navraag bij politie gedaan over de auto omdat er zoveel veranderd was aan het blok en er dus onderdelen van niet standaard volvo 850 in zaten..

dit was overigens geen T5

jan piet

Citaat van: zyra op 08-09-2009 12:27:37
mijn vader heeft zelf een ex politie auto gehad en deze war weldegelijk de chiptuned.. navraag bij politie gedaan over de auto omdat er zoveel veranderd was aan het blok en er dus onderdelen van niet standaard volvo 850 in zaten..

Kun je daar wat specifieker over zijn dan deze opmerking? Dus wat was uitgangspunt vóór tunen ( zal toch wel T5 geweest zijn ivm kosten / resultaat?) en wát was er dan anders?
Gr,JP

V70 classic

Citaat van: Starbuck op 24-08-2009 19:03:50
Citaat van: tackle op 24-08-2009 18:53:35

Waarom mogen wij dat dan niet? ;D ;)

Het is wel zo dat wanneer de politie een achtervolging inzet, zowat 90% van degenen die achterna gezeten waren spontaan aan de kant gaan staan.
In dat geval is stevig inrijden meer dan genoeg...

Als het de gewone politie is rijdt je ze met een TDI nog snot want die mogen niet veel harder dan 150.
Komt door die spec rijopleiding van Spee.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

jan piet

[/quote]

Als het de gewone politie is rijdt je ze met een TDI nog snot want die mogen niet veel harder dan 150.
Komt door die spec rijopleiding van Spee.
[/quote]

Zouden ze wel willen zó hard, bij 140 is het op voor 'de mannen'....  :eusa_dance: remmetjes weet je nog? :eusa_think: :eusa_whistle:

Gr,JP ;D

850estatetdi

Citaat van: jan piet op 08-09-2009 12:53:20
Citaat van: zyra op 08-09-2009 12:27:37

Kun je daar wat specifieker over zijn dan deze opmerking? Dus wat was uitgangspunt vóór tunen ( zal toch wel T5 geweest zijn ivm kosten / resultaat?) en wát was er dan anders?
Gr,JP

deze volvo hd een andere computer dan die normaal in een 850 zit,hij was gechipt een andere uitlaat dikke en de motor in houd was niet 2,5liter maar 2,6 en half liter

Walter

ik heb in de afgelopen jaren heel wat KLPD volvo's voorbij zien komen maar geen daarvan was gechipped... Zeker niet een non-turbo, die reden veelal op lpg

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

denkweb

Ach, de politie heeft zoveel varianten auto's... de regiopolitie doet er relatief lang mee, maar die rijden auto's praktisch op. Het KLPD is wat gestructureerder qua onderhoud, al moet men zich daar aan de budgetten houden. Daarom rijden ze ook V50 ipv V70; het publiek wil zien dat er zuinig met haar centen wordt omgegaan. De problemen met de remmerij van de V50 was vrijwel zeker al bij de aanschaf bekend. Maar ach, hoe vaak trekt de politie hard op om vervolgens vol in de ankers te gaan? Toch niet meer dan 3x  ::) ?

Verkeerde zuinigheid, maar misschien hebben ze er iets van geleerd. Als je alle bagage van de V50/V70 in een Porsche zou moeten vrotten dan had je geen plek meer voor oma in de skibox... ;)

Chippen (rica) gebeurde naar mijn weten alleen in 1993/1994 op enkele Volvo T5's van de verkeersdienst KLPD Wolfheze, op speciaal verzoek.