Piere stelt zich alsnog voor

Gestart door Piere, 23-08-2009 08:19:24

Vorige topic - Volgende topic

Piere

Gegroet!

Ik zit al een eindje op dit forum, in het begin louter voor de goede raad die ik wou en gekregen heb (waarvoor dank!), maar ik begin meer en meer zelf actief te worden.
Tijd dus om me voor te stellen.

Ik woon in België, in het zuiden van West-Vlaanderen, maar ben eigenlijk afkomstig van Vlaams-Brabant.
Ikzelf heb een 240 GLE (een atmosferische 2.3 4 cilinder 8V en mechanische injectie) die'k van m'n broer gekregen heb die'm op zijn beurt van m'n oudste broer gekregen heeft en die heeft'm overgekocht van m'n ouders. Een familiestuk dus. Helaas in een iets minder goeie staat. (Maar ik ben van plan om een 240 GLT te kopen die in betere staat is en iets meer power heeft ;) )
Verder hebben m'n ouders een 850 GLE 2.5 10V, een V70XC 2.5 T5 en een S80 2.5 20V. Alledrie staan ze op LPG (laatste twee LPI).
We rijden thuis al jaren met Volvo's (als ik me niet vergis is de V70XC de 14e) en geloof het of niet, maar ik ben geboren in een groene Volvo 244 DL op weg naar het ziekenhuis.

Ik heb m'n diploma technisch onderwijs van auto technieken en zit nu aan de hoge school, graduaat auto technologie. Ik heb m'n stage gedaan in een Citroen-garage (ja, ik weet het, het is máár Citroen) en heb daar dan nog anderhalf jaar gewerkt op m'n vrije dagen. Ik ben heel blij dat ik dat gedaan heb, want daar heb ik immens veel geleerd, echt een supergoeie garage, goeie sfeer, echte vakmensen, en geen 'poeha'.

Verder doe ik al een jaar of 4 het onderhoud aan de auto's thuis, we doen zo goed als alles zelf, en als we stukken moeten vervangen (schijven, homokineten, radiators, etc) halen we dat meestal bij de sloper, en daar zijn we heel tevreden over.

Dat was het zo ongeveer.

Hier nog enkele foto's van m'n 240 ;)

Pas gewassen ;)

Nog es pas gewassen

Laagje stof van in de garage te staan...

De naam... De auto...

Groet!
Piere
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

hathü

Welkom Piere, mooi verhaal, geboren in een Volvo :D. Geen wonder dat je dan in de autotechniek gaat studeren.

Groeten Harry

henry classic v70

Hopelijk kun je een goede bijdrage leveren m.b.t. het technische deel van dit mooie forum

Welkom Piere, er stroomt zeer waarschijnlijk volvobloed door jou aderen  :angel:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Piere

Dankje dankje
Autotechnieken was inderdaad de meest logische richting ;)

Ik doe m'n best wat dat technische deel betreft, al heb ik niet veel ervaring natuurlijk
En Volvobloed kun je het wel noemen ja :)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/