slot achterklep estate

Gestart door herm, 25-08-2009 16:40:24

Vorige topic - Volgende topic

herm

Hallo
Ik heb de "handgreep" van de achterklep gedemonteerd i.v.m. spuitwerkzaamheden. Nu is van het slot, zeg maar de cylinder en niet de handgreep, een veertje weggesprongen. Dit veertje zorgt ervoor dat de cylinder weer terug draait als je de auto bij de achterklep met de sleutel opent. Het veertje is er nog maar ik weet niet hoe het gemonteerd was. Wie kan mij verder helpen?
Alvast bedankt
Herm

elianmars

T5turbo

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

herm

Bedankt voor de reacties,
Op de detailtekening is het veertje niet te zien. Op de foto van T5turbo kun je het veertje een beetje zien, maar de echte oplossing levert dit ook niet. Misschien heeft iemand anders nog een oplossing. Anders moet het slot er maar helemaal uit, dan kun je op de werkbank beter zien en uitproberen hoe het allemaal zit.
Herm

T5turbo

Om het veertje weer op zijn plek te krijgen moet het slot er helemaal uit.
Maar dit is niet al te moeilijk.   :eusa_whistle:

Het wijst zich dan op zich vanzelf.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

elianmars

Lijkt me toch dat je aan de hand van de foto van T5turbo wel moet kunnen ontdekken hoe het veertje moet zitten.

Door die foto begrijp ik in ieder geval wel wat je bedoelt en nu snap ik ook dat je helemaal niks aan mijn Vadis-plaatje hebt  :eusa_doh: ;D