Joppe Maes stelt zich voor

Gestart door Joppe Maes, 28-08-2009 20:38:16

Vorige topic - Volgende topic

Joppe Maes

Hallo allemaal,

Na veel lezen op dit forum en lang zoeken heb ik dan eindelijk mijn eertse Volvo gevonden. Dus nu is het tijd om me even voor te stellen.

Mijn naam is Peter, 39 jaar en woon in Zevenaar. Na 5 auto's (van mijn werkgever) versleten te hebben (alleen VW's) en ik van baan veranderde moest ik een eigen auto kopen. Dat werd een Ford Focus stationcar diesel. :eusa_naughty: Een prima auto hoor, het stuurde goed, was redelijk zuinig en er ging weinig aan kapot. Maar meer dan dat was het niet. Na een ritje in de 850 van een vriend begon het te borrelen, ik werd verliefd :-* en vooral op het geluid.

Ik ging dus op zoek naar een 850 of een V70 het liefst met zoveel mogelijk toeters en bellen en niet al te veel kilometers want er moet nog gas ingebouwd worden. Nadat ik een aantal "dubieuze" auto's had bekeken ben ik ook maar in Duitsland gaan zoeken, op een of andere manier lijkt het dat ze daar minder kilometers gereden hebben en zijn de auto's een stuk luxer uitgerust. Maar elke keer als er weer een mooie op mobile.de of autoscout.de verscheen was ik net te laat en was de Volvo alweer verkocht
Maar opeens stond de auto daar een V70 uit 1998 met een vreemd paars kleurtje (cassis) dat toch eigenlijk best aardig is. (als je er aan gewend bent) Hij had bijna alle opties(volgens mij) alleen geen open dak. Hij had ook nog 20 klepjes en maar 167.000 km. Van de 2e eigenaar die de auto sinds 1999 in het bezit had. Er zaten ook een paar nadelen aan: 2 deuren beschadigd, een deukje in de motorkap en 2 grote krassen op het voor- en achterscherm en de  airco werkte niet goed. Op goed geluk toch maar gekocht want ik had wel genoeg van het zoeken en de Focus.

Een paar dagen later de auto opgehaald en een afspraak gemaakt bij het RDW. Dat gaat dus nog steeds niet snel want 2 weken later mocht ik langskomen. De keuringsuitslag was: alles goed behalve een klein scheurtje in het silentblok aan de achteras het aluminium was niet doorgescheurd maar toch... Afkeur. Snel 2 blokken gekocht en er onder gezet (nog een hele klus zonder hefbrug) en op naar de herkeuring... Goedgekeurd. Nu nog even naar de belastingdienst om de (rest) BPM te betalen en daarna wachten op het kenteken. Nu had ik weinig geluk, het RDW had een nieuw automatiseringsprogramma met kinderziektes en dit leverde wat vertraging op. Na 17 dagen wachten viel de envelop op de deurmat. Kentekenplaten kopen en eindelijk kon ik rijden. Wat een feestje!

Tijdens het wachten op het kenteken moest ik nog wat onderdelen kopen. De 2 deuren kon ik kopen uit "SBV" zijn oude S70. Nu kon alles uitgedeukt, geschuurd en spuitklaar gemaakt worden en na het spuiten en het monteren is dit het resultaat.

Ik vind dit forum super! :eusa_clap: en heb er al veel van geleerd.

Groet,

Peter

Piere

Mooie auto!
Immens mooi kleur!

En welkom op het forum hè ;)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Domaso

Welkom op het forum. Ik vind de kleur geweldig!
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Sbv

Hey Peter,

Je auto is helemaal klaar. en dan nu het grote genieten.

De Focus inmiddels wel verkocht ?

Groet

Sander

Joppe Maes

Jazeker, de man die kwam kijken op de parkeerplaats in Tiel heeft hem de volgende dag al opgehaald.

rogerV701998

Mooie auto in een prachtige kleur.

Gr. roger

breakman

één van de mooiste kleuren voor een x70 !!!

erg knappe auto met een fantastische km-stand !  :eusa_clap:

veel succes ermee en welkom op het forum

AlbertJan

Wat een plaatje!!!! :eusa_clap:
Veel veilige kilometers!

henry classic v70

Prachtige wagen, bijzondere kleur, errug mooi en welkom op ons mooie forum
Ben wel benieuwd naar het kleurnr. Cassic metallic (436) zit alleen op de C70/S80 volgens de Volvo Car Paint Codes
http://www.volvoclub.org.uk/paint_colour_codes.shtml
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

UserID6342

Mooie auto, mooie kleur en een leuke voorstelling :)  Volgens mij is deze kleur de "oude" 417.

henry classic v70

Citaat van: Dirk342 op 28-08-2009 22:18:29
Mooie auto, mooie kleur en een leuke voorstelling :)  Volgens mij is deze kleur de "oude" 417.

Hey Dirk, wat bedoel je met de oude 417? Is er nog een andere tabel met kleur codes van Volvo

Zo staat het op de site
417 Pacific /Nautic / Dark blue pearl 960.940.850.C70.S80.S60.S70.V70.XC70.XC90

Joppe Maes

Het kleurnummer is echt 436.

De man die mijn auto heeft gespoten heeft werkt op de schadeafdeling van een Volvo garage en hij was ook verbaasd, want deze kleur was volgens hem ook alleen geleverd op een C70 en S80.

Met met een beetje Goegelen ben ik erachter gekomen dat de kleur in'98 en '99 leverbaar was op de V70 en zelfs op de XC.

zei linkje:

http://www.volvocars.com/nl/Documents/Migrated%20Page%20Resources/V70XCAWD25jan99_duplicate_name_45dc5169-c5bb-49aa-b801-71f3ea318ff9.pdf

UserID6342

Mijn auto is de "oude" 417 en die is toch echt paars / rood , of zoals ze dat zo mooi zeggen bordeauxrood , ook wel bekend als Ruby Red :)

Ludo

Citaat van: Dirk342 op 28-08-2009 22:34:58
Mijn auto is de "oude" 417 en die is toch echt paars / rood , of zoals ze dat zo mooi zeggen bordeauxrood , ook wel bekend als Ruby Red :)

414 is jouw kleurnummer.   ;)
417 is blauw.

<edit> typefoutje.  :evil:

henry classic v70