ff voorstellen & op zoek

Gestart door papatrick, 01-09-2009 16:45:46

Vorige topic - Volgende topic

papatrick

Ola, ben zojuist lid geworden van dit forum en zal me ff voorstellen, ik ben dus Patrick, 40 jaren jong , getrouwd en heb 3 schone dochters.
Aangezien de dametjes wat aan het groeien zijn en we toch aardig wat kilometertjes maken (voornamelijk met vakantie) ben ik op zoek naar een vervanger van onze auto (welke een peugeot partner vtc 1.6 is).
Vandaar dat mijn oog is gevallen op een late Volvo 850 estate of een vroege V70classic.

Heb al wat rondgesurft op het www en kwam daardoor ook dit forum tegen.

Hierbij dan ook gelijk maar een oproep voor wat aankooptips en wellicht heeft iemand er een leuke staan?

Bij voorkeur zoek ik een Benzine (of G3), het liefst wel onder de 2 ton gelopen (of maakt dat niet zo veel uit met een volvo?) en met een trekhaak...

Marijn Degens

Welkom! Er zijn genoeg 850's momenteel te koop voor een habbekrats, ook voor onder de 200k. Hoewel dat voor een Volvo natuurlijk niet uitmaakt :)

sean850

welkom op het forum en veel plezier met de zoektocht,

als je een beetje rond neust op het forum zul je ook de aankoop tips tegen komen en de advertentie pagina waar een boel wordt aangeboden :D

en boven de 2 ton is geen probleem voor de auto's hoor :D

veel plezier ermee

Sean

rifwachter

Hallo,

Welkom op het forum.

succes met je zoektocht.

Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

henry classic v70

Welkom Patrick,

Om een keuze te maken tussen gas en benzine laat je daar een rekensom op los:
aantal km's per jaar, brandstofverbruik (van gas is hoger dan benzine) brandstof prijs, wegenbelasting per jaar.
Je zult zien dat bij niet eens zoveel km's het rijden op gas al goedkoper is, nou moet ik er eerlijkheidshalve wel bij vermelden dat bijv. een gaspomp van vialle bij ong 110/140.000 km moet worden vervangen (kost 600,=)
Maar ja, laat daar dan ook maar weer de rekensom op los (als je 14.000 per jaar rijdt is dat 60,= per jaar...............)

verbruik
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,7081.0.html
2.5 10V
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25776.0.html
2.5 20V
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25792.0.html

Op deze onderste 2 topic's is de kmstand te zien en de brandstof die gebruikt is
En als je overweegt om gas te gaan rijden vraag dan ervaringen aan de forummers die dit al doen.
(hier rijden we allebei op gas, tot heden nog geen problemen gehad)

Succes met de zoektocht naar een 855/v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Eric Kubbe

Welkom. Kilometerstand maakt niet zo veel uit. Ik heb bij 300.000km gas ingebouwt en merk geen verschil in het rijden tussen gas en benzine. De onderhouds historie is iets waar ik wel naar zou vragen of die aanwezig is. Goedkoop in aanschaf wordt dan ineens duur in onderhoud. Succes met je zoek tocht, ene .... je kiest toch wel voor een 855  :eusa_angel:

AlbertJan

Welkom op het forum, en succes met je zoektocht! Hou ons op de hoogte.