Lekkage schuifdak ?

Gestart door Turbo-Geek, 01-09-2009 19:09:00

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Vandaag reed ik weg (nadat de auto in de regen had gestaan) en ik maak een bocht en in 1 keer komt er wat water uit de linkerbovenhoek naar beneden.
Dus achter de kunststof afwerkrand zat wat water verzameld.
Heel vreemd wat ik had dit probleem nooit en ik vraag me af hoe het daar in hemelsnaam gekomen is want ik kan op het 1e gezicht geen oorzaak zien.

Wat is normaliter de oorzaak van een lekkage ?  Mij lijkt dat het langs de 'vilten' rand is gekomen dat om het schuifdak zit en natuurlijk ook al op leeftijd is maar zo op het oog is dat lastig te zien.

Iemand ?
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

-D©©©L-

Afwateringsslang(en) verstopt. Die zitten er niet voor niets aan. 

elianmars

Jep. Slang(en) verstopt. Was bij Bouke ook het geval. Met een trekveer hebben we de boel weer kunnen ontstoppen.

Sbv

Citaat van: elianmars op 02-09-2009 22:42:58
Jep. Slang(en) verstopt. Was bij Bouke ook het geval. Met een trekveer hebben we de boel weer kunnen ontstoppen.

Hmm ook maar eens op de todo lijst zetten, preventief reinigen

Turbo-Geek

FF snel gekeken. Zie een slangetje aan het mechanisma zitten en ook een gaatje in de linker en rechter voorhoek zitten, waar gaat die naar toe ?

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 03-09-2009 07:04:04
FF snel gekeken. Zie een slangetje aan het mechanisma zitten en ook een gaatje in de linker en rechter voorhoek zitten, waar gaat die naar toe ?

Die lopen door de A-stijl en wateren af achter het spatbord. Er zit ook een setje achterin, die lopen (via een geluidsdemper) naar de uitstoom openingen in de ventilatieroosters onder de vloer van kofferbak.

Turbo-Geek

Morgen eens proberen met perslucht erop.

elianmars

Er is wel een kleine kans dat het slangetje los schiet. Dan moet de hemel los gemaakt worden om het slangetje weer te monteren.

pwassink

Citaat van: elianmars op 03-09-2009 19:23:02
Er is wel een kleine kans dat het slangetje los schiet. Dan moet de hemel los gemaakt worden om het slangetje weer te monteren.

En dan heb je icm perslucht zeer waarschijnlijk ook last van kringen in je hemelkap
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Turbo-Geek

Morgen het eerst maar eens 'mechanisch' proberen op te lossen  ;D

Bedankt voor de tips heren.