Tjilpend geluidje achter cockpit?

Gestart door Nickje, 02-09-2009 16:22:18

Vorige topic - Volgende topic

Nickje

Vanochtend voor de 2e keer in 1 week. ik zet de auto op contact en hoor vervolgens ergenss achter de cockpit iets van een motortje op toeren komen welke behoorlijk lawaai maakt. De eerste keer klonk het als een elektromotor welk op het punt stond om te overlijden en vanochtend was het iets minder heftig maar leek het het meeste op het geluid als je een blaadje in je kachelmotor hebt.

In beide gevallen wordt het geluid vanzelf zachter waarna het na enkele minuten verdwijnt. Het heeft niets met de blazer te make en begint dus eigenlijk direct zodra ik de auto op contact zet.

iemand een idee waar ik het moet zoeken?

Gr. nick

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

francois

hoe zo ben je zeker dat het niet de blazer is :eusa_doh:

Starbuck

Nickje

Citaat van: Starbuck op 02-09-2009 19:47:04
Citaat van: francois op 02-09-2009 19:22:31
hoe zo ben je zeker dat het niet de blazer is :eusa_doh:

Uitleg?

Omdat ik terwijl het geluid zich voordeed met de snelheid van de blazer heb zitten spelen.

Het geluid veranderde niet.

Gr. Nick

Nickje

Citaat van: mehn op 02-09-2009 17:27:11
Zoek maar eens op "vogeltje" ;)

Met het risico om volledig af te gaan  ::) . Dat heb ik zojuist gedaan maar dan kom ik op 131 pagina's met allerlei topics terrecht welke ik niet met mijn vraag kan rijmen.

Of krijg ik nou de ubersukkel bokaal  :eusa_shifty: .

Gr. Nick

t5karel

Citaat van: Nickje op 03-09-2009 09:08:02
Citaat van: mehn op 02-09-2009 17:27:11
Zoek maar eens op "vogeltje" ;)

Met het risico om volledig af te gaan  ::) . Dat heb ik zojuist gedaan maar dan kom ik op 131 pagina's met allerlei topics terrecht welke ik niet met mijn vraag kan rijmen.

Gr. Nick
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,19343.msg357958.html#msg357958 ;)
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

thuur

UserID6342

Citaat van: Nickje op 03-09-2009 09:08:02

Wij doen niet zo moeilijk, als je 'm dan zo graag wilt hebben.  Tadaa, hier is tie dan, speciaal voor jou op eigen verzoek ;D

Nickje

Bedankt voor alle steun mensen, maar ik denk echt dat ik een ander vogeltje achter mijn dashboard heb zitten :eusa_wall:.
Het lijkt achter de cockpit te zitten dus niet aan de rechterkant van mijn dash.

Tevens kan ik de snelheid van de blazer veranderen wat ik wil, dit heeft geen invloed op het geluid. Ook heeft het nemen van bochten geen invloed op het getjilp.

Gr. Nick

jan piet

Citaat van: Nickje op 03-09-2009 19:42:36
Bedankt voor alle steun mensen, maar ik denk echt dat ik een ander vogeltje achter mijn dashboard heb zitten :eusa_wall:.
Het lijkt achter de cockpit te zitten dus niet aan de rechterkant van mijn dash.

Tevens kan ik de snelheid van de blazer veranderen wat ik wil, dit heeft geen invloed op het geluid. Ook heeft het nemen van bochten geen invloed op het getjilp.

Gr. Nick
Als je geluk hebt is het een trekvogel, dan verdwijnt ie met een paar weken vanzelf!  :eusa_whistle:

henry classic v70

kan misschien even duren maar..........

615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

-D©©©L-

Citaat van: Nickje op 02-09-2009 16:22:18
Vanochtend voor de 2e keer in 1 week. ik zet de auto op contact en hoor vervolgens ergenss achter de cockpit iets van een motortje op toeren komen welke behoorlijk lawaai maakt. De eerste keer klonk het als een elektromotor welk op het punt stond om te overlijden en vanochtend was het iets minder heftig maar leek het het meeste op het geluid als je een blaadje in je kachelmotor hebt.

Achter de cockpit ? Dat kan dan eigenlijk alleen de brandstofpomp zijn.

elianmars

Citaat van: jan piet op 03-09-2009 20:07:17

Gr. Nick
Als je geluk hebt is het een trekvogel, dan verdwijnt ie met een paar weken vanzelf!  :eusa_whistle:

;D ;D

Om de ventilatormotor uit te sluiten, is het geluid nog aanwezig als de ventilatorstand op "0" staat?

Nickje

Citaat van: elianmars op 03-09-2009 22:48:22
Citaat van: jan piet op 03-09-2009 20:07:17

Gr. Nick

;D ;D

Om de ventilatormotor uit te sluiten, is het geluid nog aanwezig als de ventilatorstand op "0" staat?

Zo, ik merk het al. De humor ligt op het forum  ;D ;D.  De eerstvolgende keer dat ik het weer hoor zal ik voor alle zekerheid nogmaals naar de kachelventilator kijken maar ik ben er haast zeker van dat deze het niet is.

Als het nou een Dodo zou zijn..........sterft ie vanzelf uit  ;).

Gr. Nick