V70 start niet meer!!! :(

Gestart door Jupie, 04-09-2009 09:42:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jupie

Gistermorgen nog als een zonnetje gereden. Gistermiddag ineens niets meer, nada.... Maakt een boel kabaal en trilt alsof t een tank is, maar starten ho maar. Had de laatste tijd wel een soort fluitend geluid, maar leek meer van de carosserie te komen, want was enkel als ik naar rechts stuurde. Ging dan erna soms ook vreselijk trillen alsof het een opstijgend vliegtuig was.. Pompriem en V snaar zijn in juni vervangen, distributieriem was gedaan bij 339000 en teller staat nu op 384000. Oliepeil houd ik altijd netjes bij, koelvloeistof idem. Accu ook dit jaar nog nieuw. ANWB kon er weinig van maken, had het over olie achter de distributieriem en iets met de keerring?? Iemand een idee???? Auto wordt nu weg gesleept naar de garage maar ik ben zo bang dat het een dure grap wordt en dan moet ie weg... snik...
Dank alvast en groeten Judith

Emiel

Pompriem eraf gelopen denk ik.

jan piet

#2
't zal 'toch niet de 2e deze week zijn....

Wat ook nog kan, en waarschijnlijker  ( want een lekke keerring had  je echt wel gezien in juni tijdens vervanging riemen als ie er nu écht uit zou liggen) een kapotte / slechte spanrol. Dat geeft inderdaad het idee dat je auto hard aan het overlijden is... Is soms wél lastig vast te stellen dus goéd controleren!!

Gr,JP

franknadine

Hee judith,

kijk even naar het topic (distrubutie riem geknapt)
klinkt mij als muziek in de oren..


als je goed zoekt ben je voor +/  1000 euro klaar..


succes frank

Jupie

Kop krom.... een of andere riem ging glad lopen en toen kop krom. 2000 euro hoorde ik.......... Ga ik natuurlijk niet aan beginnen... ben niet blij.... :( Dank voor de reacties!!

jan piet

#5
Citaat van: Jupie op 04-09-2009 19:54:08
Kop krom.... een of andere riem ging glad lopen en toen kop krom. 2000 euro hoorde ik.......... Ga ik natuurlijk niet aan beginnen... ben niet blij.... :( Dank voor de reacties!!

Dus tóch een rotte spanrol of tandjes van de riem gesleten..

Kijk net nog even naar je 1e mail. Laatste reparatie bij een erkende garage gedaan? Distributie bij een erkende garage gedaan? Want érgens heeft iemand liggen klooien ipv netjes werken gezien je kmstanden. Of geen spanrollen vervangen, of gesjoemeld met een riem!
Verdiep je daar maar 'ns in, kan je veel geld ( en een auto) schelen.

Gr, JP

Ronald21

#6
is een garantiegevalletje !!!

zijn al voorbeelden van bekend

mogelijke Oorzaak :  spanner, slecht eropgelegd,  trillingdemper in poelie versleten/gescheurd (dient men te checken)

volhouden, evt rechtsbijstand inschakelen mocht men moeilijk blijven doen.

bupozaanstad

Dit zijn trieste berichten, hoop dat het meevalt met je roffel. Maar als reparatie rond de 2000 euro zit zou ik gaan zoeken naar een andere motor. Indien er garantie op de riemen zit POOT STIJF houden !

elianmars

Citaat van: Jupie op 04-09-2009 09:42:16
Had de laatste tijd wel een soort fluitend geluid, maar leek meer van de carosserie te komen


Riemspanner. Ik heb hetzelfde gehad, na een reparatie aan de kop van 2600 euro. Als ik mee door zou zijn gereden, was de boel wéér in de soep gelopen  :eusa_shifty:


't Gaat wel lekker met de dieseltjes, zeg.........  :-\

Jupie

Citaat van: jan piet op 04-09-2009 20:09:34
Citaat van: Jupie op 04-09-2009 19:54:08
Kop krom.... een of andere riem ging glad lopen en toen kop krom. 2000 euro hoorde ik.......... Ga ik natuurlijk niet aan beginnen... ben niet blij.... :( Dank voor de reacties!!

Dus tóch een rotte spanrol of tandjes van de riem gesleten..

Kijk net nog even naar je 1e mail. Laatste reparatie bij een erkende garage gedaan? Distributie bij een erkende garage gedaan? Want érgens heeft iemand liggen klooien ipv netjes werken gezien je kmstanden. Of geen spanrollen vervangen, of gesjoemeld met een riem!
Verdiep je daar maar 'ns in, kan je veel geld ( en een auto) schelen.

Gr, JP

Ha, maar hoe kom ik daar achter dan?? Ze kunnen me alles wel wijsmaken! De pompriem was destijds ook vervangen (zeiden ze) in oktober 08 toen ik m kocht en dus ook weer in juni 09 stuk.... die rekening heb ik dus niet betaald, heb gezegd dat ze dat maar bij de fabrikant moeten gaan verhalen. En nu dit?? In maart heb ik m gebracht en gevraagd om een semi grote beurt (was eigenlijk een kleine) omdat ik in juli op vakantie ging en dus wilde dat alles goed bekeken werd. Toen erna in juni dus de pompriem en v snaar.. en nu dit alles... Wat moet ik van hen geloven en wat niet?? En hoe doe ik een second opinion want hij moet gesleept worden.. Vind het echt waardeloos, heb nog geen jaar erin gereden en had toch echt gevraagd om een auto die zo'n 3 jaar redelijk mee zou kunnen.. ben ik nou zo dom of zijn zij zo vals?? Dank alvast en wederom....

elianmars

Bij mijn wagen is eind vorig jaar een bout losgekomen van de krukaspoelie, waarover de distributieriem loopt. Dit is gebeurd doordat deze bout tijdens de riemwissel opnieuw is gebruikt, wat niet mag (blijkt achteraf). Daardoor is de riem versprongen, waardoor het fout ging.

Misschien is dit ook bij jouw wagen gebeurd?

bupozaanstad

Citaat van: Jupie op 04-09-2009 09:42:16
Gistermorgen nog als een zonnetje gereden. Gistermiddag ineens niets meer, nada.... Maakt een boel kabaal en trilt alsof t een tank is, maar starten ho maar.

Lijkt mij dat als de distributie riem is gebroken dat de motor helemaal niet meer rond gaat, auto maakt een boel kabaal en trilt als een tank maar start niet. Distributie een paar tanden versprongen? Brandstofpomp overleden? Ik vraag me af of de diagnose en het bedrag van 2000 euro wel juist is, ik twijfel.

Henk

jan piet

Citaat van: Jupie op 05-09-2009 01:50:33
Citaat van: jan piet op 04-09-2009 20:09:34
Citaat van: Jupie op 04-09-2009 19:54:08
Kop krom.... een of andere riem ging glad lopen en toen kop krom. 2000 euro hoorde ik.......... Ga ik natuurlijk niet aan beginnen... ben niet blij.... :( Dank voor de reacties!!

Dus tóch een rotte spanrol of tandjes van de riem gesleten..

Kijk net nog even naar je 1e mail. Laatste reparatie bij een erkende garage gedaan? Distributie bij een erkende garage gedaan? Want érgens heeft iemand liggen klooien ipv netjes werken gezien je kmstanden. Of geen spanrollen vervangen, of gesjoemeld met een riem!
Verdiep je daar maar 'ns in, kan je veel geld ( en een auto) schelen.

Gr, JP

Ha, maar hoe kom ik daar achter dan?? Ze kunnen me alles wel wijsmaken! De pompriem was destijds ook vervangen (zeiden ze) in oktober 08 toen ik m kocht en dus ook weer in juni 09 stuk.... die rekening heb ik dus niet betaald, heb gezegd dat ze dat maar bij de fabrikant moeten gaan verhalen. En nu dit?? In maart heb ik m gebracht en gevraagd om een semi grote beurt (was eigenlijk een kleine) omdat ik in juli op vakantie ging en dus wilde dat alles goed bekeken werd. Toen erna in juni dus de pompriem en v snaar.. en nu dit alles... Wat moet ik van hen geloven en wat niet?? En hoe doe ik een second opinion want hij moet gesleept worden.. Vind het echt waardeloos, heb nog geen jaar erin gereden en had toch echt gevraagd om een auto die zo'n 3 jaar redelijk mee zou kunnen.. ben ik nou zo dom of zijn zij zo vals?? Dank alvast en wederom....

Je bent ANWB lid? Dan kun je eens kijken of zij een second opinion op locatie kunnen doen. Dan moet je alleen nu nog even niet dreigen met garantieclaims. Volgens mij doet DEKRA dit ook...

Sterkte, JP

bupozaanstad

Ik heb zojuist van Judith een e-mail ontvangen, ze is tot de 16de op vakantie, dat waarschijnlijk ,,en dat is volgens de garage,, een kromme klep de oorzaak is. Distributieriem is niet gebroken maar omdat er ook van olie werd gesproken door TS zal de riem waarschijnlijk een paar tanden zijn versprongen.

Na de 16de horen we meer van Judith.