prijs volvo 850

Gestart door lelijk hoofd, 05-10-2006 19:09:18

Vorige topic - Volgende topic

Vertigo

Over die koppeling, rij eens in een (of meerdere) willekeurige andere volvo 850. Dan heb je al snel door of die koppeling normaal is. Elke auto koppelt anders (ook elke 850), maar elke 850 koppelt heel anders dan een 460.
Een slechte koppeling bij 166000 lijkt me sterk. Het eerste wat er stuk gaat aan de koppeling is de drukgroep. Als die slecht aan het worden is hoor je bij het wegrijden even een piepend / schurend geluid op het moment dat de koppeling oppakt.
Dit verschijnsel komt vanaf 250000 a 300000km voor. Hier is nog lang mee door te rijden, maar betekent wel dat de drukgoep (en daarmee dus eigenlijk ook meteen de koppeling) over 50 a 100000km vervangen moet worden. De koppelingsplaat zelf is dan meestal nog niet eens aan vervanging toe.

Zoals je zelf al schrijft, de koppeling slipt niet bij het oppakken op lage snelheid. Het is een 2.0 met 126pk... verwacht dat niet dat die vanaf 1500tpm snel vooruit schiet als je plankt in een hoge versnelling. Ik denk dat het gewoon wennen zal zijn aan de andere koppeling.
Er is nog wel een test die je kan doen - maar dat is een zeer zware belasting voor de techniek -, bij 50 in de 4e versnelling de koppling intrappen en dan gasgeven tot zo'n 4000tpm en dan de koppeling in een keer op laten komen. Het toerental moet dan direct "dood" vallen en niet langzamer in toerental zakken.

Over de NAP. als die volgens de garage gecontroleerd is kan je vragen om een uitdraai van de NAP. Elk bovag aangesloten autobedrijf kan de NAP volgens mij uitdraaien. Verkopende partij - indien geen bovaglid - kan daar dus ook voor zorgen.
Als je zelf de km-stand uitleest en die klopt, dan is de kans groot dat de NAP ook zal kloppen.

llinssen

Zonder dat ik alle tevreden 2.0 rijders achter me aan wil krijgen met hakbijlen:
Ik heb na een 2.5 10v een 2.0 gehad, en ik vond deze sloom. Als je nooit een 2.5 hebt gereden zal het je wellicht niet zo opvallen, maar als dat wel het geval is. Verbruik is natuurlijk wel iets gunstiger. Het is maar een persoonlijke mening, maar ik wilde je het toch ter overweging geven.

mbt het interieur ben ik het Cableguy eens, sterker nog de mijne had 433K gereden toen ik hem weg deed (voor 2000 overigens), en ik kreeg veel complimenten over de staat van het interieur.

Wat betreft de prijs: voor de km stand een koopje.

Ben benieuwd wat je doet.

Oh inderdaad, geef aan waar het ding staat en je hebt dikke kans dat er hier wel iemand is die hem kent.

Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

lelijk hoofd

Okee mensen, een linkje leggen wordt een beetje moeilijk want ik ben een totale digibeet maar hij staat op marktplaats. De verkoper zit in Heerhugowaard, en de prijs is 2350, kleur groen. Nu moet hij toch te vinden zijn. Ik heb met hem afgesproken dat ik hem woensdag kom halen. Hij laat hem vandaag apk keuren!!!! Ha toch nog gelukt!!! Mijn 460 wordt door een gozer uit rotterdam opgehaald dus zonder inruil heb ik lekker toch een nette korting. De verkoper gaat ook de NAP uitdraai voor me regelen zodat ik ook zeker weet.
Ik denk dat ik een hele blije jongen word :eusa_dance:

llinssen

Gefeliciteerd !

De handelaar heeft hem al van zijn site gehaald.
Dit is de link op marktplaats
Kenteken is echt 1995.

Nog even voor alle zekerheid: als hij dealeronderhouden is, heb je die dealer al gebeld om hem na te vragen?
Tweede punt: zie dat de garage in obdam zit. Daar zit ook estate services. Zij hebben redelijk verstand van auto's. Wellicht wil je nog een laatste proefrit maken en nog even bij estate services langsgaan.

Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

animalT5R

Heb de ad net ff bekeken,zeer nette auto.

Had nog niet van em gehoord,en ik kom uit heerhugowaard,maar zie dat ie in Obdam gevestigid zit.
Veel plezier van de auto.

Gr Johan
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Domaso

Mooie roffel L H.

Ook als je de 850 al gekocht hebt kun je misschien eens bij estate sevice langs gaan voor hun oordeel. Weet je tenminste of je nog iets moet vernieuwen/repareren.

Veel succes.

groeten, Jean-Pierre
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

llinssen

Inderdaad, kan nooit kwaad. en het is altijd prettig om te weten wat je kunt verwachten, nog beter dat je niets hoeft te verwachten!

Frans Harkema

Ik denk dat we er binnenkort een zeer blijde Volvo-rijder bij hebben die voor weinig geld een hele leuke auto heeft gekocht!   :eusa_clap:

Hylco

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe roffel dan maar  :eusa_clap:. Ik heb het vermoeden dat je er genoeg plezier aan gaat beleven. Mocht hij toch te traag zijn slingeren hier gelukkig genoeg mensen rond die je wel ideetjes hebben om hem wat meer pit te geven  ;)

lelijk hoofd

Heb net van de verkoper gehoord dat hij door de apk heen is gekomen, het enige wat mis was was een rubbertje aan de ophanging ofzo en een lampje vooor de kentekenverlichting en een voorlamp. Tadaa weer gelukt. Vanaf woensdag rij ik eindelijk in een echte auto ;D

Racingbrick

Krijgen we dan ook eens plaatjes te zien?

lelijk hoofd

Zodra ik hem heb probeer ik foto's op de site te krijgen.

Niek

Bij deze dan gefeliciteerd met de roffel! Ziet er goed uit, en kan nog heeeel wat kilometers mee!
And through it all she offers me protection
                      VOLVO C70

thuur

Citaat van: lelijk hoofd op 06-10-2006 10:28:37
Okee mensen, een linkje leggen wordt een beetje moeilijk want ik ben een totale digibeet maar hij staat op marktplaats. De verkoper zit in Heerhugowaard, en de prijs is 2350, kleur groen. Nu moet hij toch te vinden zijn. Ik heb met hem afgesproken dat ik hem woensdag kom halen. Hij laat hem vandaag apk keuren!!!! Ha toch nog gelukt!!! Mijn 460 wordt door een gozer uit rotterdam opgehaald dus zonder inruil heb ik lekker toch een nette korting. De verkoper gaat ook de NAP uitdraai voor me regelen zodat ik ook zeker weet.
Ik denk dat ik een hele blije jongen word :eusa_dance:

Waar blijven de foto's ???

Gr ;D

Fritzie

Ben nu ook wel erg benieuwd geworden naar deze zwaarbevochten overwinning op wielen!