Wie is LouisXIV?

Gestart door LouisXIV, 05-09-2009 11:32:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rogers XC 70 2000

Dag Louis,

Een 20V is iets heel anders dan een T5. Een T5 heeft een turbo en is redelijk eenvoudig tot hogere prestaties te (chip)tunen.
Een 20v is dus turboloos.

Ik heb zelf een 2.5t op lpg (met vialle) met een tank die op de plek ligt van het reservewiel. Dit is een tank waar effectief ca. 44 liter LPG in kan. Daar rijd ik ongeveer 300 km mee.
Ik denk dat de meeste LPG-rijders (zeker met een estate) zo'n tank hebben.
nadeel is de beperkte afstand die je kunt rijden zonder te tanken. Voordeel is het behoud van ruimte en bruikbaarheid.

Dieselrijden is een heel andere ervaring, n.m.m. niet beter of slechter.... gewoon anders.
Betrouwbaarheid van de diesel- en benzine/gasblokken is volgens mij vergelijkbaar. Je vind ze beide met (zeer) hoge km-standen.

Succes met je keuze


)()()sT

Moet je wel even uitleggen wat een 2.5T is  ;D
Dat is in feite die 2.5-20V. met een lagedrukturbo met 193 pk. Hele fijne motor.

Citaat van: Joeri op 10-09-2009 15:30:32
Een echte T5 is een uitvoering met een Turbo met van alles aan luxe. Een T5 is wel een 20V.  ;)


Een T-5 kreeg je ook met raamzwengels hoor  8)

Chris

#17
Citaat van: )()()sT op 10-09-2009 15:36:19
Moet je wel even uitleggen wat een 2.5T is  ;D
Dat is in feite die 2.5-20V. met een lagedrukturbo met 193 pk. Hele fijne motor.

Citaat van: Joeri op 10-09-2009 15:30:32
Een echte T5 is een uitvoering met een Turbo met van alles aan luxe. Een T5 is wel een 20V.  ;)


Een T-5 kreeg je ook met raamzwengels hoor  8)

En is dus beter voor de beweging... :eusa_shifty:













;D

Alle gekheid op een stokje. Een T-5 was niet standaard luxe uitgevoerd, een R of T-5R was dat wel. Waarbij de T-5R geloof ik full-options was en een R bijna :angel:. Mijn T-5 is ook redelijk standaard. Geen Electronic Climate Control (dus gewoon handmatig kacheltje instellen en airco aan doen), geen electrische stoelen en een hele meuk meer (of minder, afhankelijk van hoe je ernaar kijkt).

De term 'T-5' verwijst dus eigenlijk puur naar de motor die erin ligt, waarbij je bij een R of T-5R zoals gezegd zo'n beetje het hele optiepakket erbij kreeg.

LouisXIV

Citaat van: Joeri op 10-09-2009 15:30:32
Citaat van: LouisXIV op 10-09-2009 15:17:09
Citaat van: Misha op 06-09-2009 12:33:51
Citaat van: henry classic v70 op 06-09-2009 10:53:24
En als je overweegt om gas te gaan rijden vraag dan ervaringen aan de forummers die dit al doen.
(hier rijden we allebei op gas, tot heden nog geen problemen gehad)

Een 2.5-10V met LPi lijkt dan ook een erg goede en probleemloze combinatie.


(zit er zelf ook wel eens aan te denken om gewoon terug te gaan, heb er twee gehad en er was nooit iets mee)
Ik heb gisteren weer gesproken met mijn garage en ik ben er nu wel uit denk ik.

Ik zit te denken aan een 850 2.5 20V met een G3 gas installatie.

Dat gaat niet altijd op, ligt aan de classificering. In principe moet het wel kunnen maar in de praktijk rijden er veel zonder G3.

CiteerKlopt het dat een 20V hetzelfde is als een T5? Ik kan dit soort basale info niet 123 vinden op dit forum maar ja ik ben hier tenslotte ook nog een newbie.

Een echte T5 is een uitvoering met een Turbo met van alles aan luxe. Een T5 is wel een 20V.  ;)

CiteerZit die tank dan in de vloer van de kofferbak of hebben jullie die als tank in de achterbak liggen zoals dat vroeger ging met gas?

Kan allebei, ligt aan fabrikant of keuze die gemaakt is bij inbouw. Vialle LPG (wel zo verstandige keuze) is vaak met ringtank (70 liter, 55 effectief). zie ook http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,18998.0.html

Je kunt ook kijken naar een benzine en de LPG installatie nu laten inbouwen, kun je gelijk LPi nemen.

Zo veel keuzes  :D
Inderdaad erg veel keuze. LPI ziet er inderdaad wel ok uit http://www.vialle.nl/lpg-producten/de-werking-van-lpi.html
Maar wat is nu het verschil tussen LPI en G3?

Daf46

#19
Samengevat heb voor de 850 motorisch de volgende mogelijkheden:

NA (=zonder turbo):
2.0 10V
2.0 20V
2.5 10V
2.5 20V

Turbo:
2.0 20V T-5 (210pk)
2.3 20V T-5 (225pk dacht ik)
2.3 20V T-5R of 850R (225pk met tijdelijk overboost tot 240pk)
2.5T (193pk, maar bestaat deze voor de 850 of is dat alleen bij de V70 ?)

zie ik nu nog zaken over het hoofd ???

Chris

#20
Citaat van: Daf46 op 10-09-2009 15:43:00
Samengevat heb voor de 850 motorisch de volgende mogelijkheden:

NA (=zonder turbo):
2.0 10V
2.0 20V
2.5 10V
2.5 20V

Turbo:
2.0 20V T-5 (210pk)
2.3 20V T-5 (225pk dacht ik)
2.3 20V T-5R of 850R (T-5R: 225pk met tijdelijk overboost tot 240pk. De R: 250pk)
2.5T (193pk, maar bestaat deze voor de 850 of is dat alleen bij de V70 ?)

zie ik nu nog zaken over het hoofd ???

De R had 250 PK..

Er waren ook 850 2.5T's. Redelijk zeldzaam geloof ik, maar ze waren er wel.

Daf46

Citaat van: Daf46 op 10-09-2009 15:43:00
zie ik nu nog zaken over het hoofd ???

Natuurlijk vergeet ik de 2.5 tdi Diesel  :eusa_wall:

LouisXIV

Citaat van: Daf46 op 10-09-2009 15:43:00
Samengevat heb voor de 850 motorisch de volgende mogelijkheden:

NA (=zonder turbo):
2.0 10V
2.0 20V
2.5 10V
2.5 20V

Turbo:
2.0 20V T-5 (210pk)
2.3 20V T-5 (225pk dacht ik)
2.3 20V T-5R of 850R (225pk met tijdelijk overboost tot 240pk)
2.5T (193pk, maar bestaat deze voor de 850 of is dat alleen bij de V70 ?)

zie ik nu nog zaken over het hoofd ???
Kijk hier was ik nu naar op zoek :eusa_dance:

Joeri

CiteerInderdaad erg veel keuze. LPI ziet er inderdaad wel ok uit http://www.vialle.nl/lpg-producten/de-werking-van-lpi.html
Maar wat is nu het verschil tussen LPI en G3?
G3 is een overheids regeling. Een installatie die daaraan voldoet is milieuvriendelijker. Wat je je in eerste instantie moet afvragen is of je voor gasinjectie (LPI) of conventioneel LPG verdamper installatie wil gaan. Je zult zien dat er ook veel 850's x70's zijn zonder G3 installatie.

http://www.lpginfosite.nl/

8)
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Thijssie!

#24
Citaat van: LouisXIV op 10-09-2009 15:51:04
Citaat van: Daf46 op 10-09-2009 15:43:00
Samengevat heb voor de 850 motorisch de volgende mogelijkheden:

NA (=zonder turbo):
2.0 10V
2.0 20V
2.5 10V
2.5 20V

Turbo:
2.0 20V T-5 (210pk)
2.3 20V T-5 (225pk dacht ik)
2.3 20V T-5R of 850R (225pk met tijdelijk overboost tot 240pk)
2.5T (193pk, maar bestaat deze voor de 850 of is dat alleen bij de V70 ?)

zie ik nu nog zaken over het hoofd ???
Kijk hier was ik nu naar op zoek :eusa_dance:

Neeeeeee de T-5 heeft 226 PK ;D en de R 250...

En de 2.5T is niet heel zeldzaam hoor, bij mij in de buurt staan er al 2 :eusa_whistle:

Chris

Citaat van: Thijssie! op 10-09-2009 16:13:14
Citaat van: LouisXIV op 10-09-2009 15:51:04
Citaat van: Daf46 op 10-09-2009 15:43:00
Samengevat heb voor de 850 motorisch de volgende mogelijkheden:

NA (=zonder turbo):
2.0 10V
2.0 20V
2.5 10V
2.5 20V

Turbo:
2.0 20V T-5 (210pk)
2.3 20V T-5 (225pk dacht ik)
2.3 20V T-5R of 850R (225pk met tijdelijk overboost tot 240pk)
2.5T (193pk, maar bestaat deze voor de 850 of is dat alleen bij de V70 ?)

zie ik nu nog zaken over het hoofd ???
Kijk hier was ik nu naar op zoek :eusa_dance:

Neeeeeee de T-5 heeft 226 PK ;D en de R 250...

En de 2.5T is niet heel zeldzaam hoor, bij mij in de buurt staan er al 2 :eusa_whistle:

Mierenn...... :eusa_whistle: ;D

marc-850

Citaat van: Chris op 10-09-2009 17:13:46
Citaat van: Thijssie! op 10-09-2009 16:13:14
Citaat van: LouisXIV op 10-09-2009 15:51:04
Citaat van: Daf46 op 10-09-2009 15:43:00
Samengevat heb voor de 850 motorisch de volgende mogelijkheden:

NA (=zonder turbo):
2.0 10V
2.0 20V
2.5 10V
2.5 20V

Turbo:
2.0 20V T-5 (210pk)
2.3 20V T-5 (225pk dacht ik)
2.3 20V T-5R of 850R (225pk met tijdelijk overboost tot 240pk)
2.5T (193pk, maar bestaat deze voor de 850 of is dat alleen bij de V70 ?)

zie ik nu nog zaken over het hoofd ???
Kijk hier was ik nu naar op zoek :eusa_dance:

Neeeeeee de T-5 heeft 226 PK ;D en de R 250...

En de 2.5T is niet heel zeldzaam hoor, bij mij in de buurt staan er al 2 :eusa_whistle:

Mierenn...... :eusa_whistle: ;D

En toch kom je de 850 2.5T niet zo gek veel tegen in het wild. Is maar iets van 8-9 maanden in de 850 geleverd. Daarna is de X70 gekomen.



Domaso

Citaat van: Daf46 op 10-09-2009 15:43:00
Samengevat heb voor de 850 motorisch de volgende mogelijkheden:

NA (=zonder turbo):
2.0 10V
2.0 20V
2.5 10V
2.5 20V

Turbo:
2.0 20V T-5 (210pk)
2.3 20V T-5 (225pk dacht ik)
2.3 20V T-5R of 850R (225pk met tijdelijk overboost tot 240pk)
2.5T (193pk, maar bestaat deze voor de 850 of is dat alleen bij de V70 ?)

zie ik nu nog zaken over het hoofd ???

En ook nog de 2.4T met 200 pk.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

mehn

Citaat van: Domaso op 10-09-2009 17:25:00
En ook nog de 2.4T met 200 pk.

Nee. de 2.4 is pas in 2000 in de V70 gekomen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

rené97v70

Citaat van: bupozaanstad op 05-09-2009 13:07:33
Hoi Louis, zelf rij ik in een diesel en inmiddels de 420000 gepasseerd. De wagen rijd werkelijk nog als nieuw dus zoals eerder gezegd km standen zeggen niet zo veel maar het onderhoud wel. Benzine of diesel is eigenlijk geheel afhankelijk van het aantal kilometers die je per jaar maakt maar vanaf 20.000 kan je zeker diesel gaan overwegen. Wat de power betreft kan een diesel erg goed mee met het verkeer en een topsnelheid van iets boven de 200 is ook prima in mijn ogen. Suc6 met de zoektocht.

:eusa_naughty:   Vanaf 10.000 km is het omslagpunt voor een occasion. Lees het artikel in de autokampioen van deze week