Wie is LouisXIV?

Gestart door LouisXIV, 05-09-2009 11:32:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LouisXIV

Hallo allemaal, mijn naam is dus Louis, 35 jaar getrouwd, dochter 10 mnd en volvo 850 liefhebber. Ik heb tot drie jaar terug een volvo 340 gehad, oersterk maar niet zo mooi als de 850. De reden om lid te worden van dit forum is dat ik mij wil verdiepen in de volvo 850 omdat ik op termijn een 850 estate wil aanschaffen, liefst zwart/antraciet metallic met lederen bekleding en misschien een automaat. Ik twijfel nog tussen een benzine en een diesel. Maar daar hoop ik gaandeweg op dit forum allemaal achter te komen.

1 ding wat ik mij al af vraag is; Is het verstandig om een estate met 300000km erop te laten spuiten en een gereviseerde motor erin te laten zetten of kun je beter die motor afrijden? Waarschijnlijk is hier geen pasklaar antwoord op maar ik zal uitleggen waarom ik speel met die gedachte;

Eigenlijk wil ik een nieuwe 850 estate aangezien die helaas niet meer gemaakt worden dacht ik op deze manier ( aanschaf goede estate, spuiten , gereviseerde motor) in de buurt te komen van een prachtige nieuwe 850 waar ik nog vele jaren in kan rijden.

Marc O.

Waarom zou je er een gereviseerde motor in laten zetten? Als je je een beetje inleest in dit forum dan kom je er achter dat ie met 300.000km pas net is ingelopen ;)

Welkom trouwens!
...The Nile isn't just a river in Africa...

LouisXIV

Ok dat is goed nieuws maar welke motor is beter de diesel 2.4 óf de benzine versie?

Marc O.

De motoren zijn allemaal gewoon goed, zowel de benzine als de diesel (die van Audi komt). Onderhoud is belangrijker dan km-stand.
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

35 jaar getrouwd!  :o :eusa_clap: ;D


Pure onzin om er een gereviseerde motor in te lepelen. Kijk eens hier: http://www.vulk850.be/850.xls

LouisXIV

Ok, ik hoorde van mijn dealer dat er één specifieke motor was een 2.4 liter die gruwelijk veel kilometers kan maken. Ik weet alleen niet precies welk model cq uitvoering dat is. Qua kilometers kan ik miscchien beter een benzine kiezen, aan de andere kant is diesel wel weer erg goedkoop. Waar kan ik een overzicht vinden van alle estate uitvoeringen (motoren). Zijn er ook bouwjaren die relatief meer mankementen vertonen? Wat is een een normale prijs voor een goede estate?

LouisXIV

nee 35 jr én pas getrouwd

850-maniak

volgens mij zijn de 2.5 liters van de 850 allemaal 2.4 liters (2435cc ) en die kunnen een hoop kilometers maken hoor , die van mij (850 2.5 20v automaat ) heeft er inmiddels 480000kilometertjes opzitten op lpg en is uit 1993 . optisch is het dan wel niet meer de mooiste , maar motorisch doet ie nog steeds wat ie moet doen met zijn 170 pk . dus idd met 3 ton is ie net ingereden !!! diesel of benzine kan ik je dus geen voorkeur voor geven , ik ga voor lpg .

LouisXIV

Citaat van: 850-maniak op 05-09-2009 12:06:48
volgens mij zijn de 2.5 liters van de 850 allemaal 2.4 liters (2435cc ) en die kunnen een hoop kilometers maken hoor , die van mij (850 2.5 20v automaat ) heeft er inmiddels 480000kilometertjes opzitten op lpg en is uit 1993 . optisch is het dan wel niet meer de mooiste , maar motorisch doet ie nog steeds wat ie moet doen met zijn 170 pk . dus idd met 3 ton is ie net ingereden !!! diesel of benzine kan ik je dus geen voorkeur voor geven , ik ga voor lpg .
Ik denk dat ik het beste voor een 850 2.5 20V kan gaan want ik lees op verschillende plaatsen dat een 20V net iet prettiger rijdt dan een 10V. Maar wat is nu een normale prijs voor zo'n 850?

850-maniak

ligt helemaal aan het onderhoud , kilometerstand etc etc . die van mij kostte me 850 euro (leuk bedrag he voor een 850 ) maar dat kan heel erg verschillen , er staat op marktplaats ook een 850 t5r  cream yellow  uit 94 op benzine met 136000 kilometer en daar willen ze 17900 voor hebben , maar das het andere uiterste .
verschil tussen een 10 of een 20 klepper is 30 pk  dus 20 klepper heeft net ff wat meer power .
wees dus niet bang voor kilometerstanden , maar let op onderhoudsnota's e.d.

bupozaanstad

Hoi Louis, zelf rij ik in een diesel en inmiddels de 420000 gepasseerd. De wagen rijd werkelijk nog als nieuw dus zoals eerder gezegd km standen zeggen niet zo veel maar het onderhoud wel. Benzine of diesel is eigenlijk geheel afhankelijk van het aantal kilometers die je per jaar maakt maar vanaf 20.000 kan je zeker diesel gaan overwegen. Wat de power betreft kan een diesel erg goed mee met het verkeer en een topsnelheid van iets boven de 200 is ook prima in mijn ogen. Suc6 met de zoektocht.

henry classic v70

Welkom Louis

Om een keuze te maken tussen diesel, gas en benzine laat je daar een rekensom op los:
aantal km's per jaar, brandstofverbruik (van gas is hoger dan benzine) brandstof prijs, wegenbelasting per jaar.
Je zult zien dat bij niet eens zoveel km's het rijden op gas al goedkoper is, nou moet ik er eerlijkheidshalve wel bij vermelden dat bijv. een gaspomp van vialle bij ong 110/140.000 km moet worden vervangen (kost 600,=)
Maar ja, laat daar dan ook maar weer de rekensom op los (als je 14.000 per jaar rijdt is dat 60,= per jaar...............)

verbruik
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,7081.0.html
2.5 10V
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25776.0.html
2.5 20V
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25792.0.html

Op deze onderste 2 topic's is de kmstand te zien en de brandstof die gebruikt is
En als je overweegt om gas te gaan rijden vraag dan ervaringen aan de forummers die dit al doen.
(hier rijden we allebei op gas, tot heden nog geen problemen gehad)

Succes met de zoektocht naar een 855

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Misha

Citaat van: henry classic v70 op 06-09-2009 10:53:24
En als je overweegt om gas te gaan rijden vraag dan ervaringen aan de forummers die dit al doen.
(hier rijden we allebei op gas, tot heden nog geen problemen gehad)

Een 2.5-10V met LPi lijkt dan ook een erg goede en probleemloze combinatie.


(zit er zelf ook wel eens aan te denken om gewoon terug te gaan, heb er twee gehad en er was nooit iets mee)
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

LouisXIV

Citaat van: Misha op 06-09-2009 12:33:51
Citaat van: henry classic v70 op 06-09-2009 10:53:24
En als je overweegt om gas te gaan rijden vraag dan ervaringen aan de forummers die dit al doen.
(hier rijden we allebei op gas, tot heden nog geen problemen gehad)

Een 2.5-10V met LPi lijkt dan ook een erg goede en probleemloze combinatie.


(zit er zelf ook wel eens aan te denken om gewoon terug te gaan, heb er twee gehad en er was nooit iets mee)
Ik heb gisteren weer gesproken met mijn garage en ik ben er nu wel uit denk ik.

Ik zit te denken aan een 850 2.5 20V met een G3 gas installatie. Klopt het dat een 20V hetzelfde is als een T5? Ik kan dit soort basale info niet 123 vinden op dit forum maar ja ik ben hier tenslotte ook nog een newbie. Zit die tank dan in de vloer van de kofferbak of hebben jullie die als tank in de achterbak liggen zoals dat vroeger ging met gas?

Joeri

Citaat van: LouisXIV op 10-09-2009 15:17:09
Citaat van: Misha op 06-09-2009 12:33:51
Citaat van: henry classic v70 op 06-09-2009 10:53:24
En als je overweegt om gas te gaan rijden vraag dan ervaringen aan de forummers die dit al doen.
(hier rijden we allebei op gas, tot heden nog geen problemen gehad)

Een 2.5-10V met LPi lijkt dan ook een erg goede en probleemloze combinatie.


(zit er zelf ook wel eens aan te denken om gewoon terug te gaan, heb er twee gehad en er was nooit iets mee)
Ik heb gisteren weer gesproken met mijn garage en ik ben er nu wel uit denk ik.

Ik zit te denken aan een 850 2.5 20V met een G3 gas installatie.

Dat gaat niet altijd op, ligt aan de classificering. In principe moet het wel kunnen maar in de praktijk rijden er veel zonder G3.

CiteerKlopt het dat een 20V hetzelfde is als een T5? Ik kan dit soort basale info niet 123 vinden op dit forum maar ja ik ben hier tenslotte ook nog een newbie.

Een echte T5 is een uitvoering met een Turbo met van alles aan luxe. Een T5 is wel een 20V.  ;)

CiteerZit die tank dan in de vloer van de kofferbak of hebben jullie die als tank in de achterbak liggen zoals dat vroeger ging met gas?

Kan allebei, ligt aan fabrikant of keuze die gemaakt is bij inbouw. Vialle LPG (wel zo verstandige keuze) is vaak met ringtank (70 liter, 55 effectief). zie ook http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,18998.0.html

Je kunt ook kijken naar een benzine en de LPG installatie nu laten inbouwen, kun je gelijk LPi nemen.

Zo veel keuzes  :D
Travel is the only thing you buy that makes you richer.