Drijfstanglagers vervangen

Gestart door koenne, 06-09-2009 02:15:59

Vorige topic - Volgende topic

koenne

Ik vrijwel zeker één of meerdere drijfstanglagers kapot in mijn T5. Een tikkend geluid vanuit het onderblok. Met koude motor is het echt een "ijzer" geluid, met warmere motor was het minder hard, maar nog altijd duidelijk aanwezig. Hoe het kan weet ik niet, olie stond netjes aan peil, geen echt gekke dingen gedaan, turbodruk is ook niet heel hoog en het blokje heeft rond de 160.000 km gelopen.

Maar nu mijn vraag: Weet iemand of je die lagers kunt vervangen met het blok nog in de auto? en zou het voldoende zijn alleen de lagers te vervangen of moet er toch een complete motorrevisie plaatsvinden?

Emiel

Citaat van: koenne op 06-09-2009 02:15:59
Maar nu mijn vraag: Weet iemand of je die lagers kunt vervangen met het blok nog in de auto? en zou het voldoende zijn alleen de lagers te vervangen of moet er toch een complete motorrevisie plaatsvinden?

Hangt ervanaf of je vreters in je krukas hebt staan.

Is wel te doen met het blok in de auto.

koenne

Citaat van: Emiel op 06-09-2009 09:20:43
Citaat van: koenne op 06-09-2009 02:15:59

Hangt ervanaf of je vreters in je krukas hebt staan.

Is wel te doen met het blok in de auto.

Bedankt emiel, toevallig ook nog iemand tips waar ik op moet letten?
Binnekort de carterpan lospakken en eens kijken wat precies het probleem is.

Emiel

- Zet de auto al een avond van te voren stil, zodat de motor niet meer hoeft te draaien, niks is vervelender dan oliedruppels ontwijken, of je moet een leuk kapsel willen.
- wees met terug monteren niet te zuinig olie op de lagers
- merk de lagerkappen, welke kant aan de voorkant van het blok hoort, het kan niet anders met gebroken lagerkappen, maar sommige krijgen alles voor elkaar.
- aanhaalmomenten aanhouden.
- Controleer de retour van de carterventilatie, je kan er nu heel goed bij.

Meer kan ik niet verzinnen. Het stelt ook niet zoveel voor eigenlijk.

Dit is niet goed;

osie

Citaat van: Emiel op 06-09-2009 12:51:29
- Zet de auto al een avond van te voren stil, zodat de motor niet meer hoeft te draaien, niks is vervelender dan oliedruppels ontwijken, of je moet een leuk kapsel willen.
- wees met terug monteren niet te zuinig olie op de lagers
- merk de lagerkappen, welke kant aan de voorkant van het blok hoort, het kan niet anders met gebroken lagerkappen, maar sommige krijgen alles voor elkaar.
- aanhaalmomenten aanhouden.
- Controleer de retour van de carterventilatie, je kan er nu heel goed bij.

Meer kan ik niet verzinnen. Het stelt ook niet zoveel voor eigenlijk.

Dit is niet goed;

http://www.nordicturbo.nl/gallery/albums/userpics/10002/normal_Afb103_%28Medium%29.jpg

hoe was dit gekomen dan????

Wout309t

Ik wil je niet ontmoedigen, maar meestal is de krukas ook niet meer wat hij moet zijn. Anders zou je hem namelijk niet horen. Je oliefilm is gewoon doorbroken, dus wordt het metaal op metaal.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Piere

Citaat van: Wout309t op 09-08-2010 22:20:52
Ik wil je niet ontmoedigen, maar meestal is de krukas ook niet meer wat hij moet zijn. Anders zou je hem namelijk niet horen. Je oliefilm is gewoon doorbroken, dus wordt het metaal op metaal.

Denk ik ook, in het beste geval heb je enkele lichte krasjes in je krukas, laten afdraaien is geen slecht idee...
Ben je trouwens zeker dat het de krukas is? Wij hebben al 2 keer tikkende kleppen gehad (eerst in de 20V en 40 000km geleden ook in de 10V)...
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/