850 2.0 T5 op gas met verdamper

Gestart door GeertM2, 06-09-2009 13:29:27

Vorige topic - Volgende topic

GeertM2

Hallo,

Ik heb een 850 T5 uit '95 op G3. Mijn T5 heeft echter, in tegenstelling tot wat je meestal ziet en aangeraden wordt, geen LPi maar een OMVL gas systeem met verdamper.  Het gas systeem werkt prima, op zich geen klachten.

Ik vroeg mij echter af waarom men bij T5 altijd LPi aanraadt?
Wat is het nadeel van mijn installatie?
Zijn er dingen waar ik specifiek mee uit moet kijken met mijn OMVL installatie?

Groeten, Geert

Ludo

Je zou voor zekerheid een keer de rollenbank op kunnen gaan.
Een air-fuel meting brengt wel duidelijkheid.

GeertM2

Voor welke zekerheid zou ik dat doen, wat gaat er mis?
En wat verteld een air-fuel meting je?

mehn

Citaat van: GeertM2 op 06-09-2009 15:08:31

Die vertelt je waarschijnlijk dat je auto te arm loopt. Te weinig gas krijgt dus ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

GeertM2

Citaat van: mehn op 06-09-2009 15:13:00
Citaat van: GeertM2 op 06-09-2009 15:08:31

Die vertelt je waarschijnlijk dat je auto te arm loopt. Te weinig gas krijgt dus ;)
Maar waarom zou hij dan te arm lopen? Als zo'n installatie ingebouwd wordt stellen ze hem toch zo af dat het mengsel correct is?

Ludo

Citaat van: GeertM2 op 06-09-2009 17:59:42
Als zo'n installatie ingebouwd wordt stellen ze hem toch zo af dat het mengsel correct is?

Een G3 installatie word in principe niet afgesteld.
Dat is zelfs eigenlijk één van de voorwaarden van de G3 regeling.
Inbouwen, aansluiten en klaar.

Persoonlijk heb ik er al véél gezien, echter, buiten het Prins VSI systeem, nog geen enkel ander systeem dat voldoende gas kreeg als er vermogen gevraagd werd.
Daarom dat ik schreef, om het mengsel te controleren via een air-fuel meting.

GeertM2

Citaat van: Ludo op 06-09-2009 18:05:57Een G3 installatie word in principe niet afgesteld.
Dat is zelfs eigenlijk één van de voorwaarden van de G3 regeling.
Inbouwen, aansluiten en klaar.

Persoonlijk heb ik er al véél gezien, echter, buiten het Prins VSI systeem, nog geen enkel ander systeem dat voldoende gas kreeg als er vermogen gevraagd werd.
Daarom dat ik schreef, om het mengsel te controleren via een air-fuel meting.
Kijk we komen ergens, ik begin het te snappen. :)

Dus het "typische probleem" met veel verdamper installatie op turbo motoren zit hem in de te geringe opbrengst wanneer er veel vermogen gevraagd wordt?

Maar ik neem aan dat je mengsel dan alleen te arm is wanneer de installatie aan max zit, dus bij veel vermogen. Bij normaal rijden heb je hier geen last van toch?

Als dit zo is met mijn installatie, wat ik met een air-fuel meting kan achterhalen, is daar waarschijnlijk niks aan te doen?
Behalve misschien normaal op gas te rijden, en bij een stukje planken over te schakelen op benzine?

Gelukkig rijdt ik 99% van de tijd niet plankgas! ;D

FaizXC90

kort gezegd, een Prins lpi systeem beter voor een 2.0 T-5R dan een Vialle lpi? Of is dit inmiddels al gelijk getrokken?

-D©©©L-

Citaat van: FaizXC90 op 26-02-2010 07:51:14
kort gezegd, een Prins lpi systeem beter voor een 2.0 T-5R dan een Vialle lpi? Of is dit inmiddels al gelijk getrokken?

Prins levert geen LPi, dat is een Vialle systeem.

onnaj

Wat ook een optie is, is om de auto al rijdend uit te lezen, dan weet je zeker of je mengsel voldoende is.

Hans Duiven

Heren, dames ook  ;D

Ik kan een lpi (G3) installatie uit 2008 kopen voor mijn 855 2.0 T-5.

Qua prijs aantrekkelijk míts het inlaatspruitstuk erbij wordt geleverd.

Zijn er nog pitfalls m.b.t. de inbouw van een dergelijke 'Mesman' installatie? (computer e.d.)?

Hans

)()()sT

Onnaj had een installatie die uit een andere wagen kwam, tweedehands dus.
Ik meen me te herinneren dat de vorige eigenaar die installatie heeft laten inbouwen bij een "allround garage," welke dus ook de papierwinkel geregeld heeft.

Dat is namelijk het probleem. Wibo dacht ook laatst dat dat wel ff te regelen zou zijn bij de RDW, maar dat is toch niet zo volgens mij....

Ludo

Citaat van: )()()sT op 12-04-2010 22:14:11
Ik meen me te herinneren dat de vorige eigenaar die installatie heeft laten inbouwen bij een "allround garage," welke dus ook de papierwinkel geregeld heeft. 

Allround LPG , is gelukkig een bekwamer persoon op dit vlak.  ;)  ;D

Hans Duiven

Citaat van: )()()sT op 12-04-2010 22:14:11
Onnaj had een installatie die uit een andere wagen kwam, tweedehands dus.

Dat is namelijk het probleem. Wibo dacht ook laatst dat dat wel ff te regelen zou zijn bij de RDW, maar dat is toch niet zo volgens mij....

Ik zal morgen eens even informeren bij een LPG inbouwer (Nieuwenhuizen te Rogat) waar ik tegenaan ga lopen.

Hans

onnaj

'Mijn' installatie bleek achteraf idd 2e hands te zijn en is ook ingebouwd door Allround te Spijkenisse.

Wat de kosten zijn geweest, weet ik niet want de vorige eigenaar had daarvan de bon niet meer.

Zij willen het dus iig wel inbouwen en zorgen voor de G3 goedkeuring. Vaak ligt het ook aan de type aanduiding, staat er bij jou bijv. E2 op t kenteken dan wordt het geloof ik al lastiger.