Brandstofdrukregelaar de schuldige??

Gestart door AlbertJan, 07-09-2009 09:56:42

Vorige topic - Volgende topic

AlbertJan

Mijn V70, 2.5-20v laat een schommelende CO waarde zien, 0.3 - 0.9.
De auto start goed, rijdt goed ( zowel op benzine als ook op LPG), alleen aan de meter zie je dat het niet goed is op LPG. Dus APK-afkeur. Op benzine is meting goed!
Ik heb al gezocht op het forum maar kom er nog niet uit.Er is eens geschreven dat de brandstofdrukregelaar de schuldige zou zijn, maar of dat klopt kan ik niet achter halen. En om zomaar de brandstofdruk regelaar te vervangen, terwijl het misschien heel iets anders is, vind ik ook zonder van het geld.
De LPG-man weet het ook niet, de auto is er als eens een paar dagen geweest, toen was het goed, snel afgemeld, maar naar de meting van vorige week blijkt dat het toch niet goed is.

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Albert-Jan

Ludo

Citaat van: AlbertJan op 07-09-2009 09:56:42
een schommelende CO waarde zien, 0.3 - 0.9.

aan de meter zie je dat het niet goed is op LPG. 

Welke waardes zijn er gemeten op benzine?.

De drukregelaar kun je controleren op lekkage.
Onderste slangetje loshalen, contact op stand II, of de motor starten en op benzine laten draaien.
Als er benzine druppelt, is hij lek.

AlbertJan

@ludo:
ik weet de waarde's op benzine niet meer , ze waren volgens "mijn" monteur perfect. Ik was meer gefocused op de LPG-waardes.
Ik ga zeker aan de slag om te kijken of de brandstofdrukregelaar lek is.
Dank voor je reactie!

mehn

Citaat van: AlbertJan op 07-09-2009 18:19:58
Ik ga zeker aan de slag om te kijken of de brandstofdrukregelaar lek is.

Dat is nergens voor nodig als de benzinewaardes perfect zijn.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

AlbertJan

Dus blijft het probleem bestaan!?! Maar wat is er dan aan de hand?
Iig een gaat de auto volgende week naar de LPG-man en die moet het dan maar uitzoeken.

Ludo

Citaat van: AlbertJan op 07-09-2009 21:13:38
Dus blijft het probleem bestaan!?! Maar wat is er dan aan de hand?

Daarom moet je bij het begin beginnen.
Je kan wel een volledige lpg installatie vernieuwen, maar als het probleem in het benzinesysteem zit, ben je nog even ver?
Zoiets moet die lpg man toch weten?.  :eusa_doh:

Dus komen we terug op de vraag, wat zijn de waardes als de motor op benzine draait?.

AlbertJan

Ik wou dat ik die waarde's had opgeschreven, ik zou hem opnieuw moeten laten meten, want ik durf het niet meer te zeggen wat het was.  :eusa_wall:
Ik zal "mijn" monteur morgen nog even bellen, hij weet het hopelijk nog wel.

AlbertJan

Vandaag de auto weer terug van de LPG-inbouwer. Hij heeft in samenspraak met de leveancier van de installatie de software vernieuwd. Het probleem zou nu opgelost moeten zijn. In iedergeval was de Co vanmiddag in orde. Over een paar weken nog maar eens bij mijn eigen garage aan de meter om het te controleren.