850 t5 onregelmatig lopen ( YouTube video )

Gestart door Dan850T5, 07-09-2009 20:19:39

Vorige topic - Volgende topic

Dan850T5

Sinds een aantal dagen maakt mijn volvo 850 t5 uit '94 een onregelmatig geluid, het is volgens mij niet de motor, het geluid komt uit de buurt van de multiriem, of in de buurt van het stuurbekrachtigings reservoir, weet iemand wat dit kan zijn, het tikkende geluid wat je hoort is normaal, iemand met tips? ik hoor het graag. Ik heb hier de link voor de video op youtube
http://www.youtube.com/watch?v=iPIMKuEY1U8

thuur

Stuurbekrachtigingsoliepeil wel op orde?

Gr :eusa_think:

Dan850T5

bedankt voor de reactie, het is op pijl, dat was het eerste wat ik heb nagekeken, het lijkt echt alsof het van de riem komt die daar naast loopt

thuur

Is het altijd? Koude/warme motor, lang stuk gereden, buitentemp., .... ?

Hoor je het ook als je de motor start zonder de multiriem?

Gr ;)

Dan850T5

ja dat onregelmatige geluid is er altijd, de motor loopt verder gewoon goed, hij rijdt ook prima verder, ik ga inderdaad ook even proberen te starten zonder multiriem, doe ik morgen even

wepster

ik heb het gevoel dat je lager van je multieriem spanner ver op zijn einde draaid  :eusa_think:

UserID6342

Een van de (span)lagers in je distributie of multiriem ? Sorry Wibo, zie je bericht nu pas nadat het al geplaatst was :)

Dan850T5

ik denk dat ik het een beetje in de buurt van de multiriem moet zoeken, morgen even kijken hoe het is zonder multiriem, als het 1 van de lagers is zou ik het geluid ook moeten horen zonder multiriem neem ik aan?

wepster

als je de motor even laat draaien zonder multie riem (op spannig dus wel er op) en je hoort het niet weet je het zeker ik denk zelf echt dat het je lager van de spanner is maar zeker kan ik het niet zeggen natuurlijk dat hoor je het beste als je er bij staat

no offenc dirk het kan namelijk ook een mee loop of een spanrol van de distrie zijn dus de optie die jij zegt is de volgende als het niet de multieriem lager is  ;D

Dan850T5

Ok, ik ga het morgen avond proberen, alvast bedankt voor de reacties, morgen laat ik het even weten

UserID6342

Als je hem zonder riem laat lopen en je hoort 'm niet kan het je spanrol zijn, als daar een te grote speling opzit of juist heel stroef draait is tie aan zijn eind.

Schnappi

hoeveel heeft de volvo gelopen?

klinkt inderdaad als een ral lager, kan ook eventueel waterpomp zijn.

Groeten

Dan850T5

Ik heb vandaag nog niet kunnen kijken. de 850 heeft 3 ton op de teller