Luidspreker / tweeter in D-zuil kapot

Gestart door FelixB, 10-12-2003 09:11:55

Vorige topic - Volgende topic

FelixB

Hallo allemaal,

De luidspreker / tweeter in de D-zuil (woord heb ik gisteren geleerd, is in een station de zuil naast de achterklep) aan de passagierskant is kapot.
Een origineel kost bij Volvo iets van 110 euro, en dat vind ik te gortig.
Wie heeft een bruikbaar alternatief?

Alvast bedankt, Felix

PS1 heb onder 'zoek' gezocht en geen topic hierover gevonden
PS2 dit is geen verkapte advertentie: gewoon 'help'
855R & C70 T5 cabrio automaat

Raf

hoi

110 euro vind ik geweldig veel geld.
ik heb en jaartje geleden de luidspreker rechts voor op het dashboard vervangen. dat kostte mij wel geteld 43,22 euro incl. en dit was een twee-weg speaker (mid + tweeter)
hoe kan dan zo een tweetertje zoveel geld kosten?

Raf
De gustibus non disputandum est!

Edwin

Citaat van: FelixB op 10-12-2003 09:11:55
Hallo allemaal,

De luidspreker / tweeter in de D-zuil (woord heb ik gisteren geleerd, is in een station de zuil naast de achterklep) aan de passagierskant is kapot.

Alvast bedankt, Felix

Hoi Felix,

probeer het eens bij de welbekende sloperijen. Ik heb bij Marans 2 jaar geleden twee dashboard en twee achterdeurspeakers gekocht voor 125 gulden +/= € 52,=. Alternatieven zijn er denk ik niet zo snel omdat die tweeters op een nogal specifieke manier vastzitten.
Suc7 met suuken! :)

gr. Edwin.  8)

Peth©oni

Citaat van: FelixB op 10-12-2003 09:11:55
Hallo allemaal,

Alvast bedankt, Felix

volvo.pagina.nl

hier is een hoop te vinden in de goede richting...  :)

2.0keijzer

Gewoon een paar goede tweeters kopen bij een car-hifi vakzaak. Zelf passend maken met hulpmiddelen; anders dan bij woofers is het bij tweeters niet belangrijk of deze goed in het "klankbord" passen.....

ed

Zelf zomaar een willekerig tweetertje eraan knopen zou ik niet doen. Je hebt grote kans dat het rendement van het nieuwe tweetertje op een ander nivo ligt, waardoor de klankbalans verstoord wordt. Als het rendement al op hetzelfde nivo ligt zal het impedantienivo anders zijn, om niet te spreken van de frekwentiekarakteristiek enz. Ik weet wel dat het slechts om het tweetertje in de achterstijl gaat maar toch. Als zo'n ding veel te hard speelt is het letterlijk erg irritant, en geld weggooien.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

coco

Op de Duitse Ebay wordt af en toe zo'n set aangeboden. Zoek op www.ebay.de en typ in Volvo 850. Je komt dan alles tegen wat er te koop is.
Ik heb pas een set voor ca. 60 euri gekocht, is nog onderweg.

succes en groet.
Frank