been spieren kweken !!!

Gestart door ro~djo, 19-09-2009 16:54:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ro~djo

Hoi allemaal,

Misschien heb ik eroverheen gelezen maar kan iemand mij vertellen
of het normaal is dat de koppeling (ontkoppelen)vrij zwaar gaat.
We hebben onze eerste roffel sinds woensdag en hebben geen ervaring met hoe het bij de volvo is zo'n koppeling , verder rijd en schakeld ie prima en slipt niet (nog niet teminste) maar omdat we nog garantie hebben willen we er graag meer van weten..
kan zijn dat het zo hoort hoor heel de wagen is natuurlijk zwaar en zeker als je hiervoor een excelletje :eusa_shifty:  heb gereden.

groetjes jolan



Marc O.

Ja, de koppeling van onze auto's staan er inderdaad niet om bekend dat ze zo licht te bedienen zijn. Je zou er voor de zekerheid eens mee langs de dealer kunnen rijden of vergelijken met een 850 rijder/forumlid uit de buurt.
...The Nile isn't just a river in Africa...

heutink

mijn R-koppeling gaat ook zwaar, en als ik eens in de 940 van mijn vrouw rijdt, denk ik ook van die gaat licht......
;D
trouwens welkom hier
8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

ro~djo

Dat dacht ik al ... het is ook een aardige tank waar je in rijd
Onze roffel komt bij een volvo dealer vandaan, alle onderhouds papieren zitten erbij
maar staat nergens dat er ooit wat aan de koppeling is gedaan hij is uit 96 en heeft 325 dk weg.
ik ken verders geen forum leden hier in de omgeving weet ook niet of je leden in je buurt (Rotterdam) kunt zoeken via dit forum. ik kijk wel om me heen of ik roffels zie met een forum stikker.

Marc O.

Volgens mij zitten er best wel een aantal forumleden in (de buurt van) R'dam.
...The Nile isn't just a river in Africa...

dennis850estate

Koppelingen van de non turbo versies zijn met je grote teen te bedienen. Als je een turbo versie hebt zit er een andere koppeling is die wat zwaarder gaat, maar je geen pijn in je been bezorgt. Mocht je koppeling zwaar te bedienen zijn is hij op het eind van zijn levensduur. Het kan nog een tijd goed gaan maar ook opeens mis gaan. Garantie is vaak moeilijk omdat hij gewoon doet wat hij moet doen en de verkopers vaak niet zitten te wachten op een dagje extra werk.

Sven850

Citaat van: dennis850estate op 19-09-2009 20:49:59
Koppelingen van de non turbo versies zijn met je grote teen te bedienen. Als je een turbo versie hebt zit er een andere koppeling is die wat zwaarder gaat, maar je geen pijn in je been bezorgt. Mocht je koppeling zwaar te bedienen zijn is hij op het eind van zijn levensduur. Het kan nog een tijd goed gaan maar ook opeens mis gaan. Garantie is vaak moeilijk omdat hij gewoon doet wat hij moet doen en de verkopers vaak niet zitten te wachten op een dagje extra werk.

Klopt bij mij ging ie ook zwaar en is het druklager vrij kort daarna overleden, zou het even laten nakijken.
XC40 T4 Recharge

ro~djo

We hebben inderdaad een TDI
dat klopt helemaal hij doet wat ie moet doen
en dat zal de verkoper dan ook zeggen.
ik ben erachter gekomen dat mijn buurman ook volvo heeft gereden en daar ook de koppeling  zo zwaar van was.
We gaan van de week wel even naar een garage waar al onze auto's in onderhoud zijn geweest, even vragen of hij het kan nakijken.

henry classic v70

Citaat van: dennis850estate op 19-09-2009 20:49:59
Koppelingen van de non turbo versies zijn met je grote teen te bedienen. Als je een turbo versie hebt zit er een andere koppeling is die wat zwaarder gaat, maar je geen pijn in je been bezorgt. Mocht je koppeling zwaar te bedienen zijn is hij op het eind van zijn levensduur. Het kan nog een tijd goed gaan maar ook opeens mis gaan. Garantie is vaak moeilijk omdat hij gewoon doet wat hij moet doen en de verkopers vaak niet zitten te wachten op een dagje extra werk.

Hey Dennis, hoe gaat ie kerel?
Zit er dan ook nog verschil in een diesel (TDI) of benzine turbo/non turbo versie, ik bedoel eigenlijk schakelt een turbo-diesel versie ongeveer hetzelfde als een turbo-benzine versie, even zwaar? 
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

dennis850estate

Citaat van: henry classic v70 op 20-09-2009 22:25:20
Citaat van: dennis850estate op 19-09-2009 20:49:59
Koppelingen van de non turbo versies zijn met je grote teen te bedienen. Als je een turbo versie hebt zit er een andere koppeling is die wat zwaarder gaat, maar je geen pijn in je been bezorgt. Mocht je koppeling zwaar te bedienen zijn is hij op het eind van zijn levensduur. Het kan nog een tijd goed gaan maar ook opeens mis gaan. Garantie is vaak moeilijk omdat hij gewoon doet wat hij moet doen en de verkopers vaak niet zitten te wachten op een dagje extra werk.

Hey Dennis, hoe gaat ie kerel?
Zit er dan ook nog verschil in een diesel (TDI) of benzine turbo/non turbo versie, ik bedoel eigenlijk schakelt een turbo-diesel versie ongeveer hetzelfde als een turbo-benzine versie, even zwaar? 

Een dieselkoppeling gaat ongeveer even zwaar als de koppeling van een turbo-benzine. Is niet dezelfde koppeling maar is qua bediening wel ongeveer te vergelijken.