automaat vraag

Gestart door lionart, 23-06-2009 11:29:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DerWeis

Goedemorgen, ik heb ook problemen met de automaatbak. ik heb hem uitgelezen en krijg  op A1 storing 1-2-1. Weet iemand ook wat dit kan zijn?
Hoe kun je nou rechtlijnig denken in een ronde schedel?

Domaso

Sluiting met massa in stroomkring magneetklep.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

lionart

Ok, na het resetten van de boordcomputer is het probleem weg...
echter dat zegt de boordcomputer (1-1-1) maar ik vind dat de bak op rare momenten schakelt (na optrekken gas loslaten en bak schakelt op). verder heb ik het idee dat hij redelijk "slipt" . als ik op de snelweg gas geef dan verwacht ik dat ik redelijk snel weg ben (T5) maar heb het idee dat hij nogal wat tijd nodig heeft om na te denken voordat ie door heeft dat ie ervandoor moet gaan :-)

Misha

Citaat van: lionart op 07-09-2009 22:13:37
.... maar ik vind dat de bak op rare momenten schakelt (na optrekken gas loslaten en bak schakelt op).
Da's redelijk normaal voor een AT.
Kan ie nog wel eens een lekkere kloeink bij doen ook.

En dat slippen: als je hem direkt in kickdown zet slipt ie niet als het goed is.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

lionart

nee dan gaat ie wel enthousiast terugschakelen maar dan heb ik weer een ander probleem denk ik.

Als ik dat doe of hard rem dan voel ik een redelijk ferme tik in het stuur. (mijn vermoeden is motorsteunen maar dat weet ik niet zeker)

V70geRwin

rij eens een stukje met een andere turbo automaat, kun je beter vergelijken of je bak ¨raar¨ doet of niet...

kloeink idd vaak motorsteunen.

lionart

gelukkig heb ik voor volgende maand een afspraak met Dennis (850Estate) voor het vervangen van de klepsteel rubbers (komt eigenlijk neer op een hele grote beurt voor je motor naar wat ik begrijp.) ik zal hem ook eens vragen naar steunen te kijken .


lionart

Sinds ik enige tijd geleden de bakolie gespoeld heb, vind ik eigenlijk dat het "schokken" erger is geworden dan voorheen, verder klapt ie erg als ik in de achteruit zet.
Waar kan dat aan liggen?

misschien voor de duidelijkheid spoelen van bakolie heb ik alsvolgt gedaan:
olie weg laten lopen
nieuwe olie erin, 15 km rijden
olie weg laten lopen
nieuwe olie erin, 15 km rijden
olie weg laten lopen
nieuwe olie erin.

elianmars

#23
Op die manier meng je steeds nieuwe met oude olie. Waarom niet gespoeld zoals hier op het forum wordt aangegeven (flushen)?

Had je al naar de PNP switch gekeken?

lionart

klopt in het begin meng je oude met nieuwe, maar alsje maar lang genoeg volhoud dan houd je in principe alleen maar schone olie over.

PnP switch is in bestelling...... (95 euro, is dat een goede prijs?)


Enno

#25
Citaat van: lionart op 21-09-2009 21:43:27
Sinds ik enige tijd geleden de bakolie gespoeld heb, vind ik eigenlijk dat het "schokken" erger is geworden dan voorheen, verder klapt ie erg als ik in de achteruit zet.
Waar kan dat aan liggen?

misschien voor de duidelijkheid spoelen van bakolie heb ik alsvolgt gedaan:
olie weg laten lopen
nieuwe olie erin, 15 km rijden
olie weg laten lopen
nieuwe olie erin, 15 km rijden
olie weg laten lopen
nieuwe olie erin.



Ik zou die 15 km rijden vervangen in 7500 km rijden.....

Je kunt ook proberen de ECU van de automaat te resetten, wil ook nog wel eens helpen in veranderd schakel gedrag.

verder gewoon goede olie gebruiken, na 4 keer olie verwisselen is je olie inderdaad redelijk schoon.

lionart

reset van ECU heb ik al eens gedan ivm knipperend pijltje op het dashboard, daarna 1-1-1 op de ecu.
probleem met klappen (vooral bij achteruit) is er nog steeds.

Ik heb ook al eens verhalen gehoord van een update van software voor bak dat dat probleem zou oplossen,
geldt dat ook voor auto uit 05-1994?

-D©©©L-

Citaat van: lionart op 22-09-2009 13:35:28
reset van ECU heb ik al eens gedan ivm knipperend pijltje op het dashboard, daarna 1-1-1 op de ecu.
probleem met klappen (vooral bij achteruit) is er nog steeds.

Ik heb ook al eens verhalen gehoord van een update van software voor bak dat dat probleem zou oplossen,
geldt dat ook voor auto uit 05-1994?


Heb je ook een code uitgelezen van de TCU bij het knipperende pijltje ?

thuur

Citaat van: lionart op 22-09-2009 13:35:28
Ik heb ook al eens verhalen gehoord van een update van software voor bak dat dat probleem zou oplossen,
geldt dat ook voor auto uit 05-1994?

Nee. Dat kan alleen bij de 'nieuwe' automaat.


Gr ;)

lionart

ik heb de code toen uitgelezen en gaf de volgende info:

a1 313 onjuist signaal schakelstandsensor
a2 325 geheugenstoring (alleen bij model 94) Huh??
a3 141 storing pedaal sensor
a7 122 sensortijd motor temp te lang
b1 414 afzuig ventilator binnen temperatuur bestuurderskant vastgelopen
b5 111 geen foutmeldingen

moet er wel bij zeggen dat na resseten niet alle medlingen meer terug zijn gekomen
echter a1 denk ik wel