Auto uitgevallen

Gestart door Menno B, 08-09-2009 21:22:12

Vorige topic - Volgende topic

Menno B

Mijn 850 is uitgevallen en jawel in een parkeergarage. Hij reed als een zonnetje, maar sloeg zomaar af. Hij wil nu niet meer starten, net of hij niet genoeg stroom heeft.
Heb de auto maar uit de parkeergarage geduwd (was een hele klus door de slagboom)
Als je hem probeert te starten begint hij te tikken en de lampjes op het dashboard dansen op het tikken mee.
Rara wat kan het zijn, dode accu??,  kapotte dynamo??
Zijn voor het uitvallen geen lampjes gaan branden.
Wie kan me verder helpen.

Menno

elianmars

Accu is in ieder geval behoorlijk leeg.

Al geprobeerd om 'm met startkabels (en uiteraard met de accu van een andere wagen) te starten?

Menno B

heb met startkabels geprobeert, maar dan gaat hij wel rond maar slaat niet aan.
Dit was met een klein autootje dus misschien niet genoeg stroom.
Als de dynamo kapot is gaat toch het accu lampje branden dat hij niet oplaadt.

elianmars

Hoe klinkt-ie als de startmotor rond gaat? Gewoon zoals altijd?

elianmars

Ik zie dat je pas de nokkenas- en krukassensor hebt vervangen. Kan het niet daarmee te maken hebben (i.c.m. een niet al te best accu)?

Menno B

met startkabels het zelfde en zonder hele korte tikjes hoor je
In het begin van het probleem bleef ook de ventilator fan draaien op alleen contact.
Dit is niet meer, heb de codes uitgelezen maar gaf niets aan.

rogerV701998

Spontaan afslaan, relais 103?

Menno B

Heb ook wel eens gehad, als je de auto even gauw op een ander plekje zet en dan gelijk uit zet, dat de auto ook niet meer wil starten. Dan gaat de startmotor wel rond maar slaat niet aan. En als je dan de auto even een paar meter aansleept doet hij het weer goed. Dus verzet de auto nooit meer of laat hem even warm draaien.

Menno B

relais 103 zit er nog steeds niet in sinds zijn vorige problemen, is nog steeds door verbonden

Menno B

Jullie denken niet dat de dynamo kapot is?

Marc O.

Laat eerst de accu eens doormeten. Hoe oud is die? Bij een defecte dynamo had het acculampje volgens mij moeten branden.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Menno B

Dat dacht ik ook, heb ondertussen de accu er al uit gehaald ga ik morgen even laten doormeten.
Maar kan een auto uitvallen met een dode accu? De auto krijgt toch stroom van de dynamo als hij eenmaal loopt?

Marc O.

Citaat van: Menno B op 08-09-2009 21:51:27
Dat dacht ik ook, heb ondertussen de accu er al uit gehaald ga ik morgen even laten doormeten.
Maar kan een auto uitvallen met een dode accu? De auto krijgt toch stroom van de dynamo als hij eenmaal loopt?

Zou ik ook denken. Van de andere kant, als een accu intern kortsluiting maakt dan kan ik me voorstellen dat de boel over de zeik gaat, zeg maar.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Menno B

Ik hoop dat het de accu is, we zullen het morgen merken.
Bedankt voor de reacties, laat het morgen weten.

FrankvdAa

Probeer eens te starten met de LMM losgekoppeld. Let wel, het lambda lampje zal oplichten en er zal een storing opgeslagen worden dat de LMM is losgekoppeld.

Die storing dien je vervolgens weer te resetten bij de dealer...
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register