Elektrische raambediening

Gestart door Werffs, 09-09-2009 13:25:38

Vorige topic - Volgende topic

Werffs

Ik had mijn raambedienings-unit eruit liggen omdat ik deze wou repareren.
Stond ik vandaag bij de benzinepomp (met nog ongeveer 1 liter benzine) krijg ik het benzine klepje niet open.
Achterklep wou nog wel.   ???

Dus ik thuis de unit weer inbouwen..... en ...... alles werkt weer.

Met andere woorden.. Als je elektrische raambediening echt stuk is (om wat voor reden dan ook) dan kun je ook niet meer bij je benzinedop? Of zijn er nog andere mogelijkheden om de klep open te krijgen. (zonder de boel kapot te breken)

combinedforces

Er zit achter de bekleding in de koffer, ter hoogte van je klepje een ijzeren pal met oogje. Zo kun je in gevallen van nood de klep alsnog ontgrendelen.

Het kan ook zijn dat het motortje van de klep gaar is, die hem blokkeert wanneer deze op slot gaat. Controleer dat maar eens met de klep open en dan een paar keer open en op slot met de ab. Daar helpt een technische tik nog wel eens. Dan zou het dus niets met de middenconsole te maken moeten hebben.

Werffs

Nee ik heb de bediening in mijn deur zitten (S70).
Zoals ik het kon bekijken krijgt de bediening voor de benzine-klep zijn voeding via het raambedienings-unit.

Nu (na terugplaatsen van bedienings-unit) doet ie het weer. Dus motortje is schijnbaar nog goed.
Scheelt in elk geval dat ik dichtbij de benzinepomp woon, anders kon ik eerst weer vrienden opbellen of ze mij (en mijn vriendin) komen ophalen. of.. lopen natuurlijk. :)