Niet meer op benzine (brandstofpomp uitgesloten! OPGELOST)

Gestart door Peer ke, 09-09-2009 21:10:55

Vorige topic - Volgende topic

Peer ke

Hallo,

Sinds vanmorgen loopt de volvo niet meer op benzine (2.5-20V met LPG verdamper). Hij start normaal op benzine maar dat lukt nu niet. Na aantrekken lukte het om op gas te starten. Ik heb de slang van de brandstofpomp eraf gehaald, de benzine spuit eruit. De toevoer bij de rail losgemaakt ook hier benzine alleen stopt de toevoer op een gegeven moment. Ik heb het ventiel aan de einde van de rail losgehad m.i. weinig druk maar ik weet niet hoe 3 bar voelt ??? Moet de benzine uit de rail spuiten als je het ventiel indrukt? Vervolgens de drukregelaar vervangen, geen verbetering. Iemand nog suggesties. Ik zat zelf aan de lpg computer te denken die de injectors dichthoud of een of andere zekering ??? Op LPG loopt ie dus perfect (lmbda wordt dan onderdrukt!)  ??? ???

Ludo

Wat een verhaal.  :eusa_doh:
Welk merk/type lpg installatie?.
Om te weten hoe 3 bar voelt, kan je beter meten met een brandstofdrukmeter.
Welke injectors houd de lpg computer dicht?.

Peer ke

Ik weet niet of injectoren dicht worden gehouden maar het lijkt erop. Maar los van de 3 bar, moet de benzine uit het ventiel spuiten of niet? Bij mij sist ie maar er komt geen benzine uit. De aanvoer op de rail, veel benzine!

Als relais 103 kapot is doet de pomp helemaal niets neem ik aan!

Ludo

Als de injectoren dicht gehouden worden functioneert de computer niet.
Lijkt me sterk als je dan toch wel nog op lpg kan rijden.

Citaat van: Peer ke op 09-09-2009 21:26:07
Maar los van de 3 bar, moet de benzine uit het ventiel spuiten of niet? Bij mij sist ie maar er komt geen benzine uit. De aanvoer op de rail, veel benzine!

Dit snap ik niet, leg eens uit.
Staat het contact in stand II als je het ventiel losdraait of indrukt?.

Peer ke

Idd stand II dopje van het ventiel eraf en pinnetje indrukken, wel een licht gesis maar geen benzine!

Ludo

Dan moet er benzine uitkomen.
Gezien er niks komt, denk ik dan toch de pomp.

Peer ke

Uit de pomp (vorig jaar vervangen) kwam een fontein van benzine (zal nog ff duren voor ik de lucht kwijt ben). Ik heb hem maar heel even aangehad. Kan het zijn dat relais 103 na een paar sec de boel pas stil legt (niet kunne testen) ander zou ik nu het filter gaan verdenken. Dit is ook vorig jaar vervangen maar ik ben wel met injectorreiniger in de weer geweest, misschien zit ie dicht met rommel uit de tank

Ludo

Citaat van: Peer ke op 09-09-2009 21:54:08
Uit de pomp (vorig jaar vervangen) kwam een fontein van benzine

Restdruk?.

Als relais 103 stuk is, kan je op lpg ook niets doen.
De stroom voor de lpg installatie word normaal achter de relais afgetapt.

Jeroentjuh

Brandstoffilter niet helemaal verstopt? Wanneer voor het laatst vervangen?

Peer ke

Blijft de brandstofpomp altijd draaien, ook als er voldoende druk is opgebouwd, of wordt ie onderbroken zodra op LPG wordt geschakeld?

haasje

Peer ke

Ik zal vanavond eens checken of ie dat idd doet. Ik begin toch sterk te vermoeden dat het relais dat de injectors bij LPG afsluit blijft hangen.

Snellebaksteen

Bij mij blijft de auto gewoon op LPG lopen hoor als 103 kapot of afwezig is.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Snellebaksteen

Je kunt overigens vrij eenvoudig checken of er voldoende druk op de brandstof rail staat: met een heel eenvoudig bandenspanningsmetertje op het genoemde ventieltje! Werkt prima. 1.49 bij de action.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Peer ke

Ah , zal de druk eens meten. Zelf zat ik te denken om de retourslang van de drukregelaar eraf te halen en te kijken of er uberhaupt benzine uitkomt met contact in stand II. Hij zou dan rond moeten pompen, als de pomp uitvalt of het filter dichtzit zou ik dit moeten zien dus.