Traag starten

Gestart door Doeke Dobma, 10-09-2009 16:53:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Doeke Dobma

Het gaat om de '97er TDI van mijn vader. Tijdens de vakantie van mijn ouders wilde de auto plots niet meer starten. ADAC of hoe die ook maar heten erbij gehaald, en na langdurig starten sloeg ie toch nog aan. Nadat ie weer uit gezet was, zelfde verhaal bij opnieuw starten. Ze waren onderweg naar de vakantiebestemming en daarom hebben ze meerdere malen erg lang moeten starten. Onderweg bij een dealer aangeboden; deze constateerde een gescheurd brandstoffilterhuis waardoor ie lucht zoog bij het starten. Mbv startgas reis vervolgd naar eindbestemming, alwaar bij de dealer daar een nieuw huis klaar lag. Dit is gemonteerd, probleem opgelost. Speelde zich allemaal af in Zweden overigens.

Sindsdien start de auto heel traag. Het klinkt alsof het moeite kost om de motor rond te draaien. Normaal klinkt het 'snel' en start de motor binnen enkele seconden, maar nu klinkt het echt langzaam en duurt het soms bijna 10 seconden voorfat ie aanslaat. Zodra die aanslaat is alles verder wel goed. Als de motor warm is start ie zonder problemen.

Nu dachten we eerst dat het de accu zou zijn, omdat ie in de vakantie bij het defect natuurlijk een aantal keer nogal op z'n donder heeft gehad door het langdurig starten.  Maar, hij blijft het keer op keer wel gewoon doen. Hierdoor krijgen we het idee dat de accu verder wel ok is.  Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

pimsam

Accu lijkt toch eerste verdachte.
Dit kun je zelf controleren als je een multimeter hebt. Motor uit, contact aan en div grote stroomverbruikers aan zoals achterruitverwarming, aanjager max en grootlicht aan. Een goede accu behoudt dan een spanning van 12V. Zoniet, accu niet goed meer.

kyro

startproblemen zijn er al 2,5 jaar !!!!
erg vreemd, dat dit nog niet opgelost is  :eusa_think:


jan piet

Citaat van: kyro op 10-09-2009 20:05:37
startproblemen zijn er al 2,5 jaar !!!!
erg vreemd, dat dit nog niet opgelost is  :eusa_think:



??????? Ben ik de enige die dit niet begrijp????::) ::)

elianmars

Lijkt er op dat er continu lucht in het brandstoffilter of de leidingen aanwezig is.

Is het brandstoffilter afgetapt, na montage van het filterhuis?

kyro

Citaat van: jan piet op 10-09-2009 20:11:22
Citaat van: kyro op 10-09-2009 20:05:37
startproblemen zijn er al 2,5 jaar !!!!
erg vreemd, dat dit nog niet opgelost is  :eusa_think:



??????? Ben ik de enige die dit niet begrijp????::) ::)

lees onderstaand topic maar eens door dan
(of 't vorige startprobleem is net opgelost ! en 't volgende is er !)

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,18473.msg335630.html#msg335630



jan piet

Citaat van: kyro op 10-09-2009 20:36:57
Citaat van: jan piet op 10-09-2009 20:11:22
Citaat van: kyro op 10-09-2009 20:05:37
startproblemen zijn er al 2,5 jaar !!!!
erg vreemd, dat dit nog niet opgelost is  :eusa_think:



??????? Ben ik de enige die dit niet begrijp????::) ::)

lees onderstaand topic maar eens door dan
(of 't vorige startprobleem is net opgelost ! en 't volgende is er !)

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,18473.msg335630.html#msg335630




Duidelijk!
Gr,JP

elianmars

Al ruim twee jaar aan het tobben? Dan laat je de garage er toch naar kijken?  ::)

jan piet

Citaat van: elianmars op 10-09-2009 21:10:06
Al ruim twee jaar aan het tobben? Dan laat je de garage er toch naar kijken?  ::)

Geloof dat we nu met 3 man op 't zelfde spoor zitten.  :eusa_think:

UserID6342

Citaat van: kyro op 10-09-2009 20:05:37
startproblemen zijn er al 2,5 jaar !!!!
erg vreemd, dat dit nog niet opgelost is  :eusa_think:
Erg vreemd dat jullie niet eerder bij een garage zijn geweest, dat is pas vreemd....

UserID6342

Citaat van: jan piet op 10-09-2009 21:38:30
Citaat van: elianmars op 10-09-2009 21:10:06
Al ruim twee jaar aan het tobben? Dan laat je de garage er toch naar kijken?  ::)

Geloof dat we nu met 3 man op 't zelfde spoor zitten.  :eusa_think:
4 ;D

Doeke Dobma

Ik geloof niet dat de omschrijvingen van beide problemen op elkaar lijken heren.... dat eerste probleem is allang opgelost, er was een relais kaduuk. Sindsdien heeft de auto het dus weer een hele tijd goed gedaan.