Uitvallen Motor + uitvallen Verlichting??

Gestart door Stievn Poal, 10-09-2009 17:49:52

Vorige topic - Volgende topic

Stievn Poal

Hallo mede lotgenoten ;D

Mijn 850 heeft een vreemd probleem:

Heel soms valt de motor uit gewoon tijdens het rijden. Het is me de afgelopen week 3 keer gebeurt.

De radio enzo blijven wel aan. Ik kan hem altijd direct of na 2 a 3 keer wel weer starten.

Ook valt de verlichting best vaak uit, dit is het bekende voorkomende probleem. Ik heb een andere schakelaar van de sloop gehaald en een andere relais. Als ik de relais vervang met die van de sloop, doet de verlichting helemaal niks meer. Ik heb hem uit een 2.5 GLT gehaald. Hetzelfde type is als dat ik heb. Er staat trouwens wel een een ander nummer op, ik weet niet of dit uit maakt? Want er staat wel Light Control Relay op.

Zit er een verband tussen deze 2 problemen?

Wat ik ondertussen geprobeerd heb is het volgende:

- Andere licht schakelaar
- Andere Relai (werkte niet, dus ga er vanuit dat deze kapot is of dat het de verkeerde is)
- Massa kabel accu los gehad en schoongemaakt zodat hij zeker weten contact maakt.
- Massa kabel Motor los gehad en schoongemaakt zodat hij zeker weten contact maakt.

Wat kan ik verder nog proberen, behalve dan een relai er in zetten die het zeker weten doet?

Is het trouwens relais of relai in enkelvoud?  :eusa_eh:

groetn.

elmarconi

Contactslot ? Even zoeken. Is vaker over geschreven.
Nummer relais is vrij relevant. Niet maarzo andere relais overal indrukken!

--
Autogas Inside . . .

haasje

het is in enkel- en meervoud relais.

je hebt waarschijnlijk een verkeerd type relais meegenomen. zorg ervoor dat je een relais hebt voor dezelfde type koplampen als je nu hebt (1x H4 of 2x H1).

Het zou je electrisch deel van je contactslot kunnen zijn, ondanks dat deze meestal eerst met andere problemen komt.