Past een V70 downpipe op een 850 met 16T?

Gestart door Miyel, 10-09-2009 19:01:27

Vorige topic - Volgende topic

Miyel

Mijn 850 uit '95 met standaard 15G is afgekeurd op de uitlaat.

Nu wil ik een JT uitlaat bestellen. Maar als ik dan toch moet bestellen, waarom dan niet meteen één voor een 16T? Vroeg of laat wil ik toch een 16T monteren.

Nu kan ik een TD04HL-16T krijgen voor een mooi prijsje, maar wel één met schuine (angled) flens. Deze is voor een V70 2.4L uit 2000.

Is het mogelijk om voor deze auto/V70 de passende downpipe bij JT te bestellen en die op de 850 te zetten? of zijn de ophangpunten of positie van verschillende onderdelen danig verschillend dat dit niet past?

Alvast bedankt!
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Miyel

Nou, dat kan dus..

Heb via marktplaats de turbo kunnen bemachtigen. Volgens fasttech konden ze een uitlaat leveren die op deze setting past.

Dus, van het weekend een 16T met schuine flens gemonteerd en een JT systeem;

Het verschil tussen 15G en 16T SF;

Aj, als dat maar niet teveel van het goede wordt;

)()()sT

Nice pics, maarre hoe rijdt het?
En die uitlaat i.c.m. een estate? Ik heb dezelfde uitlaat laatst onder een S70R gehoord, en was teleurgesteld in de monotone brom tussen de 2000-2500 toeren...

Maar goed, da's natuurlijk persoonlijke smaak!

Sbv

Citaat van: )()()sT op 23-09-2009 18:49:22
En die uitlaat i.c.m. een estate? Ik heb dezelfde uitlaat laatst onder een S70R gehoord, en was teleurgesteld in de monotone brom tussen de 2000-2500 toeren...

We worden oud Joost

wepster

Citaat van: Sbv op 23-09-2009 18:53:07
Citaat van: )()()sT op 23-09-2009 18:49:22

We worden oud Joost

jij niet alleen sander ;D
ik mag hopen nog vele jaren er bij te kunnen doen samen met de roffel ;D

Miyel

Tja.. Ik weet nog niet wat ik van het geluid moet denken. Het allerliefts heb ik de rij-eigenschappen van deze uitlaat, maar het geluid van een originele. Ik heb het namelijk niet zo op sport uitlaten. Zodra ik er één hoor denk ik altijd 'komt weer zo'n petje in een halfords getunde golf'

En waarom dan een sport uitlaat?  Tjah.. Origineel was duurder.. en ik had er een katloze downpipe onder liggen, en dat gaat al zoveel mooier als origineel.. en dat op de oude turbo..   Dus ga je je afvragen wat een 3'' systeem i.c.m. een 16T gaat doen..   

Tot nog toe dus zeer tevreden! het rijdt super..  heb echt het gevoel dat ik nu echt weer de volle aantal pk's heb..   en dan komen dit weekend de grotere injectoren en luchtfilter nog binnen!   en dan op naar de chip..      Dus ik blijf benieuwd en houd jullie op de hoogte..

R o b

Pak het ff rustig aan qua vermogen die je vraagt zonder een goede re-map/chippie he!

@J()()ST: heb nog wel wat iso hier liggen voor je, of purschuim.... ;D

M a r c

je gaat van een 15G naar een 16T met schuine flens én een 3" uitlaat zonder remap en met de originele oranje injectors?

als ik jou was zou ik maar even rustig rijden, tenzij je van Russiche roulette houdt  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Emiel

Citaat van: M a r c op 26-09-2009 01:43:41
je gaat van een 15G naar een 16T met schuine flens én een 3" uitlaat zonder remap en met de originele oranje injectors?

Volstaan oranje injectoren tegenwoordig ook niet meer dan?  :eusa_eh:

M a r c

Als je de 16T met schuine flens (zijnde een turbo van een >99 T5) goed wilt uitnutten heb je minimaal de blauwe injectors nodig en de groene geeft je nog wat meer "reserve".  Tuurlijk kun je 'm met oranje rijden maar dan zul je de druk moeten beperken en dan heeft het weer geen nut om er een grotere turbo op te zetten toch?  ;)

info@europeantuning.nl

Emiel

16T met blauwe injectoren die dan op het randje draaien bedoel je? Dat betekent dus dat je ruim over de 300pk gaat.

Beetje vreemd verhaal vind ik, paar jaar geleden deed je nog makkelijk 315pk met 19T en oranje of witte injectoren en nu moet je al injectoren gaan wisselen als je een 16Tje erop schroeft. :eusa_eh:

:)

Misha

Tijden veranderen, Emiel, en stilstand is achteruitgang.

Dit zijn de nieuwste die Yits aanraadt ná VVIS -tuning :

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

M a r c

Citaat van: Emiel op 26-09-2009 11:23:48
16T met blauwe injectoren die dan op het randje draaien bedoel je? Dat betekent dus dat je ruim over de 300pk gaat.

Beetje vreemd verhaal vind ik, paar jaar geleden deed je nog makkelijk 315pk met 19T en oranje of witte injectoren en nu moet je al injectoren gaan wisselen als je een 16Tje erop schroeft. :eusa_eh:

:)

geen vreemd verhaal....  315pk uit een 19T met oranje injectors?  never....  dat er tuners zijn die dit proberen of vertellen dat het kan is weer een andere kwestie

en je hebt 2 types 16T die nogal verschillen in capaciteit

gisteren een C70 T5 '99 gedaan met de 16T met schuine flens, bij 1,25 bar stonden de blauwe injectors vol open en dan werd er net een lamda 0,85 gehaald.... Na montage van de groene injectors, konden we dezelfde druk draaien met lambda 0,81 en stonden de injectors op 87%.

duidelijker kan ik het niet uitleggen

info@europeantuning.nl

Emiel

Citaat van: M a r c op 26-09-2009 16:29:10
315pk uit een 19T met oranje injectors?

Mitchel een paar jaar geleden in Goes.

Citaat van: mitchelli op 08-09-2007 19:19:01
Ben naar rollenbankdag geweest.Was zeker gezellig daar.Ben ook best blij met mijn resultaten,terwijl ik nog niet klaar ben met de tuning van de motor.

krukas: 321.2 pk  475.8 nm
wielen: 273.6 pk   404.4 nm

M a r c

info@europeantuning.nl