tiny kentekenplaat?

Gestart door Barry_C70, 12-09-2009 20:52:10

Vorige topic - Volgende topic

Barry_C70

I saw a Ferrari 599 GTB on the road today, nice car and all, but what I noticed more is that it had a TINY sticker like license plate on the front. it was small like you could barely read it, but it was there. I'm guessing so that it wouldn't ruin the overall look of the car since there isn't really any space to put a full size kenteken on the front of those cars.

So the question is: can we get one of these too on our cars? Would be much cooler and that one step closer to having no plates at all on the front.

thuur

Turbo-Geek

Ze zijn gewoon illegaal, punt.
Maar dat boeit iemand met een Ferrari niet want die betaald die paar centen zonder problemen, zeker met de pak kans van een paar % als je maar 2000km per jaar rijd.

Dus je kan het gewoon doen, maar houd rekening met extra aandacht van de politie.
Snap dit soort aanpassingen wel op een ferrari, Corvette en andere exoten waarbij geen of amper rekening is gehouden met een NL formaat plaat maar op een Volvo is het een beetje onzinnig.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

)()()sT

Dat "probleem" heb je toch ook al met bv. een Alfa 156?
Die zie je ook vaak met Amerikaanse plaat aan de voorzijde, dat mag ook niet.
Een collega rijdt zo'n ding en is, bij mijn weten, nog nooit aangehouden dáárvoor.

Ludo

In het blog van roop86 staat dat een boete hem 60 euro koste...

Kali-Integrali

Ik heb op mijn Integrale ook een Amerikaanse plaat. Van een oude plaat het NL gedeelte eraan gemaakt. Erg gaaf..

Risico is dat ik een boete krijg, gewoon zorgen dat je je originele plaat bij je hebt en lullen als brugman ;)
Verder wordt je bijna altijd van achteren geflits of gevolgd. Dus..

ik wil voor de looks het risico wel lopen :)

italia

Mn 2e Pa, (dus voor de oplettenden, niet die ene met de 7 volvo's) heeft ooit een Seven gebouwd. Hierbij ook een kleine plaat voorop gebruikt, was wel aangevraagd maar niet op goedgekeurd.

De originele plaat altijd mee gehad en slechts 1 keer een opmerking over gehad. Oom agent vroeg ernaar: plaat werd met de hand op zn plek getoond, en oom agent werd bijkans misselijk hoe dat het snuitje van de Lotus aantaste.

Turbo-Geek

Politie heeft met name met dat soort bijzondere auto's er wel beeld bij. Hetzelfde als bij Amerikaanse wagens die je nauwelijks ziet (vaak wel kleine plaat op kenteken).
Maar laten we wel wezen, moeite doen voor zoiets op een gewone Volvo ? Al onze bumpers zijn geschikt voor de normale platen en je behaalt echt geen vermogens winst omdat ie voor de intercooler zit ofzo.

Een beetje het sjonnie gedoe die ook met kleine plaatjes op een Kadett rijden  :eusa_think:
  The things you own end up Owning you !

UserID6342

Citaat van: Turbo-Geek op 13-09-2009 10:37:22
Politie heeft met name met dat soort bijzondere auto's er wel beeld bij. Hetzelfde als bij Amerikaanse wagens die je nauwelijks ziet (vaak wel kleine plaat op kenteken).
Klopt helemaal, heb een behoorlijk aantal Amerikanen gehad met legaal een kleine plaat.  Dus staat ook op het kentekenbewijs vermeld, iedere keer weer aangehouden door die k*tplaten.  Altijd kentekenbewijs laten zien, etc.  Als je dan toch staat, dan maar gelijk de verdere discussie over het al dan niet originele 3e remlicht (was altijd origineel !). Op een moment word je er gewoon flauw van en stop je er ook mee.  Dat was bij mij de voornaamste reden om geen Amerikaan meer te gaan rijden.  Zeker hier in Nijmegen e.o. hebben ze er een handje van om Amerikaantjes te laten stoppen.

Joris_Scholte

Ik vind het ook wl wat hebben, zo'n kleine plaat. Vind een kentekenplaat sowieso het lelijkste aan een auto. Wat dat betreft vind ik de US-versies ook mooier, vaak met (per staat) gestileerde achtergrond e.d. En alleen achter een kentekenplaat.
Voor de goede orde, ik rij met de originele NL-plaat vóór en achter.

Kali-Integrali

Citaat van: Joris_Scholte op 13-09-2009 13:18:47
Ik vind het ook wl wat hebben, zo'n kleine plaat. Vind een kentekenplaat sowieso het lelijkste aan een auto. Wat dat betreft vind ik de US-versies ook mooier, vaak met (per staat) gestileerde achtergrond e.d. En alleen achter een kentekenplaat.
Voor de goede orde, ik rij met de originele NL-plaat vóór en achter.

Ik heb laatst een weekje zonder plaat voor gereden... Wel bij me gehad en de laatste dagen op het dashboard. Had zachtjes iets aangedrukt vandaar dat hij er af was...

Maar wat staat het inderdaad gaaf zonder plaat!  afschaffen die zooi, alleen achter verplichten.... :).... Utopietje