Greddy e-manage

Gestart door Apox, 12-09-2009 23:58:43

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Eerst zien, dan geloven.
Niks ten nadele van Apox want ik (en de rest neem ik aan) ken hem niet maar er zijn legio projecten gestart en de mensen die het tot een goed einde brengen zijn op een hand te tellen.
Heeft niks met Volvo te maken, maar het is een universeel fenomeen in de auto tuning wereld waarbij met name na het Fast & Furious tijdperk ijverige kerels (en zelfs soms dames) verder gingen dan wat opsmuk en zelf met motor (ombouw) projekten begonnen waarbij een ander motor management zeer vaak de bedoeling was.

De ervaring heeft mij (inmiddels bijna 10 jaar verder met het volgen van allerlei fora)  geleerd dat er vrijwel altijd niks van terecht komt en projekten uiteindelijk weer in onderdelen te koop staan of in een stoffige schuur belanden om er later mee verder te gaan.
Sterker nog, ondergetekende heeft zich er zelfs schuldig aangemaakt  :eusa_shifty:

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Apox

mja, uitstel is geen afstel... het is niet omdat je het niet klaart in 1 week dat er niets van in huis komt.  Ik ben niet van plan om mijn 850 weg te doen.  Heb wel nog andere zaken te doen dan aan men wagen te werken...  Ik heb wel al verschillende onderdelen op maat gemaakt; maar dan moet ik die ECU wel kunnen aanpassen.

Maar een kans als deze kan ik niet laten vallen zolang die er is. 
Het is goed mogelijk dat dit niet lukt zonder bijkomende kosten waardoor het beter is iets anders te kopen; als ik dat zie; ga ik men broek er ook niet aan scheuren. 

De enige reden waarom ik het gewoon niet eraan heb gehangen en getest is dat hier veel mee kan mislopen.  De motor moet niet stukgaan en die greddy ook niet.  Anders moet ik hem een nieuwe kopen en dan sta ik verder als waar ik was.

Dus moest iemand nog dingen weten, misschien wat nog allemaal kan mislopen, laat maar horen.  Dan kan ik hierop wat verder onderzoeken.

Het grootste probleem zou de injectie zijn. 
Ik kan de O2 sensor niet aanpassen; enkel de luchtmassa.  Sinds deze maar 1 van de 7 sensoren zijn die de ECU gebruikt voor de aanpassing; gaat denk ik enkel de O2 sensor problemen geven. 

Ik kan de foutmedingen wel uitlezen en wissen, dus kan het altijd wel in het oog houden als het toch niet wil werken.
Maar er zullen nog wel genoeg dingen zijn die kunnen mislopen.

Enige ideeen of tips?

JCviggen

Grootste risico is de voorontsteking. Als je enkel de MAF beinvloed en de ontsteking verder niet kan controleren kan je teveel voorontsteking er op gaan krijgen.

De klopsensoren gaan dat wel terugregelen, maar bij hoge toeren (ik weet niet wanneer precies, 5000-5500) stopt de ECU met luisteren naar pingelen.

Allicht omdat de ECU bij hoge toeren geen pingeldetectie meer gebruikt is het mogelijk om met een T-5 de zuigers te smelten (komt wel eens voor)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"