at naar mt

Gestart door michelt5, 14-12-2008 13:17:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eugene

Achterste motorsteun hoeft niet veranderd. Van AT naar MT kan radiator ook blijven zitten. Aandrijfassen hoef je ook niet te wisselen.

Je kunt in principe met een AT ECU in een MT rijden, maar niet andersom. MT ECU scoren is wel verstandig.

If it's not blown, it sucks...

Eugene

4.00 eindoverbrenging is de langste, maar die zit onder alle T-5's

If it's not blown, it sucks...

michelt5

ik wil de versnellingsbak van een volvo 850 2500cc glt bj.'96 gaan gebruiken dit is de m56L
voor in men 850 t5r bj'96 te bouwen
ik kan beter de m56H hebruiken zeggen ze deze zit onder de t5 maar wat is het verschiltussen deze 2 bakken?
en weet iemand de verhoudingen van deze 2 bakken?

michelt5

is het aan te raden om een m56L bak op een 850 t5r te plaatsen?

-D©©©L-

Ik bedenk me ineens dat de priseas een lagerbus heeft die in de krukas zit. Die maat is voor AT en MT anders voor zover ik weet.

Eugene

Citaat van: -D©©©L- op 19-10-2009 18:22:47
Ik bedenk me ineens dat de priseas een lagerbus heeft die in de krukas zit. Die maat is voor AT en MT anders voor zover ik weet.

Klopt, AT as is dikker.

If it's not blown, it sucks...

joebar

je moet het vliegwiel + koppelingsplaat toch hebben van een MT, dus dat maakt niets uit, die heb je altijd goed. Je kunt n.l het vliegwiel van de AT niet gebruiken voor een MT

-D©©©L-

Citaat van: joebar op 21-10-2009 00:24:09
je moet het vliegwiel + koppelingsplaat toch hebben van een MT, dus dat maakt niets uit, die heb je altijd goed. Je kunt n.l het vliegwiel van de AT niet gebruiken voor een MT

Ik heb het over het lagerbus van de prise as in de krukas.


Eugene

Citaat van: joebar op 21-10-2009 00:24:09
Je kunt n.l het vliegwiel van de AT niet gebruiken voor een MT

Dan krijg je een lekker vlug op het gas reagerende motor ;)

If it's not blown, it sucks...

-D©©©L-

Citaat van: Eugene op 21-10-2009 11:16:11
Citaat van: joebar op 21-10-2009 00:24:09
Je kunt n.l het vliegwiel van de AT niet gebruiken voor een MT

Dan krijg je een lekker vlug op het gas reagerende motor ;)

Het vliegwiel van een AT ? waar zit dat, ben het nog niet tegen gekomen.  ;D

Eugene

Citaat van: -D©©©L- op 21-10-2009 11:44:16
Citaat van: Eugene op 21-10-2009 11:16:11
Citaat van: joebar op 21-10-2009 00:24:09
Je kunt n.l het vliegwiel van de AT niet gebruiken voor een MT

Dan krijg je een lekker vlug op het gas reagerende motor ;)

Het vliegwiel van een AT ? waar zit dat, ben het nog niet tegen gekomen.  ;D

Die schijf aluminiumfolie waar de koppelomvormer aan vast zit  :evil:

If it's not blown, it sucks...

-D©©©L-

Citaat van: Eugene op 21-10-2009 12:07:37
Citaat van: -D©©©L- op 21-10-2009 11:44:16
Citaat van: Eugene op 21-10-2009 11:16:11
Citaat van: joebar op 21-10-2009 00:24:09
Je kunt n.l het vliegwiel van de AT niet gebruiken voor een MT

Dan krijg je een lekker vlug op het gas reagerende motor ;)

Het vliegwiel van een AT ? waar zit dat, ben het nog niet tegen gekomen.  ;D

Die schijf aluminiumfolie waar de koppelomvormer aan vast zit  :evil:

Die zit daar toch alleen maar om de starterkrans op z'n plek te houden ?

Eugene

Citaat van: -D©©©L- op 21-10-2009 18:17:03
Citaat van: Eugene op 21-10-2009 12:07:37
Citaat van: -D©©©L- op 21-10-2009 11:44:16
Citaat van: Eugene op 21-10-2009 11:16:11
Citaat van: joebar op 21-10-2009 00:24:09
Je kunt n.l het vliegwiel van de AT niet gebruiken voor een MT

Dan krijg je een lekker vlug op het gas reagerende motor ;)

Het vliegwiel van een AT ? waar zit dat, ben het nog niet tegen gekomen.  ;D

Die schijf aluminiumfolie waar de koppelomvormer aan vast zit  :evil:

Die zit daar toch alleen maar om de starterkrans op z'n plek te houden ?

En om de koppelomvormer met de krukas te verbinden natuurlijk.

tuurlijk is dat ding onbruikbaar als vliegwiel, maar zou dat wel mogelijk zijn had je wel een lekker licht exemplaar. Zou me benieuwen hoe dat stationair liep :P

If it's not blown, it sucks...