gemini alarmsysteem

Gestart door aardigebas, 13-09-2009 14:58:19

Vorige topic - Volgende topic

aardigebas

ik heb een volvo 850 sedan uit 1996, in 1998 is hier een gemini alarmsysteem ingebouw (5060 TN), omdat er ooit storing is geweest in de elektra is deze 2 jaar geleden losgekoppeld, maar bleek niet daaraan te liggen maar een andere oorzaak wat is opgelost.
Ik heb de garage gebeld die dat toen heeft gedaan en weet niet meer op welke plek deze losgekoppeld is.

Mijn vraag is, is het verstandig dit alarmsysteem weer aan te sluiten (ik woon toch in Utrecht) of geeft dit alleen problemen (is van 1998) en weet iemand waar ze dit afgekoppeld zouden kunnen hebben?

thuur

Tja, moeilijk moeilijk...

Als er niet te veel tijd tussen het afkoppelen en je telefoontje zit kun je misschien beter even langsrijden op een moment dat de monteur aanwezig is. Misschien kan hij het zich herinneren als ie het ziet.

Wat een ander heeft gedaan kan ik niet zien in mijn glazen bol. :D

Of het verstandig is, is een tweede. Als er echt maar 1 draad is losgemaakt zal het wel loslopen. Maar een alarm is doorgaans niet te omzeilen met 1 draadje. Daarbij geven zelfs fabrieksalarmen vaak problemen na 10 jaar. Een aftermarket alarm is al helemaal moeilijk te diagnosticeren bij problemen, daarom wordt dan vaak geadviseerd het complete systeem te verwijderen en alles in originele staat terug te brengen. Wil je perse een alarm dan kun je in dat geval beter voor een nieuw systeem kijken.

Maar het is jouw keuze.

Gr ;)

aardigebas

thanx voor je tips.

Ik denk dat ik het dan gewoon zo laat!

KIM

Op de alarmunit zitten altij een aantal zwarte draden: deze zijn van het startonderbrekergedeelte.
Ik dacht dat ik ook een 5060 in mijn TR7 heb; daar zit een aparte stekker voor de staretblokkering op. Als je deze doorlust is je startblokkering overbrugd; de rest van het systeem kun je dmv de zekeringen uitschakelen.

Een inbouwhandleiding moet op het internet wel te vinden zijn (ik kan de juiste site zo snel niet vinden). Ik ga op de laptop eens kijken of ik niet nog een pdfje heb.

aardigebas

bedankt voor je bericht.

Toevallig heb ik de originele handleiding en boekje van dit alarm bij de aankoop van de auto gekregen!
Lijkt het jou verstandig om deze weer aan te sluiten? Geeft deze bij jou problemen?

KIM

In mijn TR7 heb ik de batterij uit de sirene gesloopt; de hellingshoekdetectie weggelaten en de ultrasoonsensoren  niet gemonteerd (het is een cabrio).
Gemini systemen zijn naar mijn ervaring de beste alarmsystemen die er te krijgen zijn. Als er dus 1 systeem is wat de moeite waard is om opnieuw aan te sluiten is het wel een Gemin i systeem. Weet wat je jezelf op de hals haalt want alle draadcoderingen zijn afgeknipt bij het aansluiten.
Het betekent dus flink puzzelen voor je. Het systeem zal waarschijnlijk wel gaan functioneren...
Ik zou er niet aan beginnen (ik had een systeem met coderingenm er nog aan)