Ervaringen gechipte TDi automaat

Gestart door Gert, 12-12-2003 10:47:04

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: VolvoDeMio op 16-01-2010 19:31:33
Opgraving van de dag.....

Inmiddels meer ervaringen over het chippen van een tdi en automaat?

Of is de automaat van een tdi dezelfde als van een T-5, want dan weet ik dat het chippen bij een tdi geen problemen op zal leveren.

Tenslotte....mijn Rica-chip van mijn 855-tdi-handbak is zeker nier over te zetten in mijn 'nieuwe'V70-tdi-automaat....?  :eusa_pray:

Lijkt me dat het chippen i.c.m. automaat geen probleem hoeft te zijn.

Heb je zelf je huidige wagen laten chippen bij Rica? Anders zou je ze eens lief kunnen aankijken en vragen wat er mogelijk is voor je nieuwe wagen?

Gunnar

Als je injectiecomputer ook een metalen hendel eroverheen heeft in de v70 dan kan je die gewoon oversteken vanuit je 855.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

VolvoDeMio

Citaat van: elianmars op 16-01-2010 22:41:51
Heb je zelf je huidige wagen laten chippen bij Rica? Anders zou je ze eens lief kunnen aankijken en vragen wat er mogelijk is voor je nieuwe wagen?
Ja, ook Rica.

Citaat van: Gunnar op 16-01-2010 22:59:51
Als je injectiecomputer ook een metalen hendel eroverheen heeft in de v70 dan kan je die gewoon oversteken vanuit je 855.
Dat zou súper zijn; dus handbak of automaat maakt voor de 2 motor-chips niet uit?
(woensdag weet ik meer....(het is een V70 die op 15-04-98 op kenteken is gezet))

arjenT5R

Ja gewoon beide ecu's even goed bekijken
als de ecu's overeen komen gewoon die van de 850 in de v70 steken
als het niet lukt gaat er vanzelf wel ergens een lampje branden  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Gunnar

Handbak ecu in een automaat werkt niet, andersom wel. Als je het latere model hebt dan zit de ecu vast zonder hendel (die is dan een losse tool geworden van volvo).
+32488868381

VolvoDeMio

Ik heb Rica voor de zekerheid net een mailtje gestuurd.... :eusa_pray:

Citaat van: arjenT5R op 17-01-2010 06:09:14
Ja gewoon beide ecu's even goed bekijken
als de ecu's overeen komen gewoon die van de 850 in de v70 steken
als het niet lukt gaat er vanzelf wel ergens een lampje branden  :D
Ik ga ze morgen bekijken, maar probeer pas na belletje van Rica (mijn bedrijfsnaam is niet voor niets 'Speel Op Safe'... :eusa_shhh:)

elianmars

Citaat van: VolvoDeMio op 22-01-2010 20:58:14
(mijn bedrijfsnaam is niet voor niets 'Speel Op Safe'... :eusa_shhh:)

Punt nl  ;D

VolvoDeMio

Citaat van: Gunnar op 17-01-2010 08:24:36
Handbak ecu in een automaat werkt niet, andersom wel. Als je het latere model hebt dan zit de ecu vast zonder hendel (die is dan een losse tool geworden van volvo).
En als de twee aangepaste chips overgezet worden van de handbak-ecu in de automatenbak-ecu...?

Gunnar

+32488868381

onnaj

Ik lees het topic nu pas, maar om de levensduur hoef je je denk ik niet druk te maken. Ook die TDI's houden t gewoon erg lang vol zover ik weet.

Ik heb de mijne toen rond de 350.000km laten chippen en er nog een 50.000 bijgezet zo ongeveer, maar geen druppel olieverbruik hoor. Verschil in verbruik was bij mij verwaarloosbaar. Zolang de motor maar netjes warm gereden wordt dan kan ie erg lang mee.

Mijne was overigens geen automaat.