Olie verversen, welke olie in mijn geval?

Gestart door zyra, 16-09-2009 11:21:41

Vorige topic - Volgende topic

zyra

Morgen gaan we het oliefilter en olie verversen, maar welke olie moet ik erin gooien?

Ik hoor mensen praten over 10W40 als je een rustiger rijder bent.. dit ben ik niet altijd en wil soms (lees vaak) ook wel even lekker flink gassen met mn roffel. Kan ik nu beter 15w40 of 10w40 erin gooien? of raden jullie mij iets anders aan?

en hebben jullie enig idee wat een nieuwe olievuldop kost? de mijne zweet namelijk olie bij de dop en wil dit dus ook gelijk vervangen..

Ronald21

10w40 is Ok

over merken kun je twisten ; hema, action tot de dure castrol

mvg,

Ronald

Ludo

Citaat van: zyra op 16-09-2009 11:21:41
en hebben jullie enig idee wat een nieuwe olievuldop kost? de mijne zweet namelijk olie bij de dop en wil dit dus ook gelijk vervangen..

Op de dop zit een rubber , kost ±2 euro.

Volvo850 93

Castrol is hele goede olie, waarmee je rustig kunt rijden, maar ook lekker door trekken, dat vind castrol helemaal niet erg

Mvg

Freakybaby

10W40 gaat prima, ook als je niet rustig rijdt.  :eusa_whistle:
Wel altijd rustig warmrijden natuurlijk
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Lampje

Alle merken zijn rijp voor speculatie. Het is veelal marketing waar je voor betaalt, en dat geeft een goed gevoel, ook niet onbelangrijk.

Ik heb toen eens nagebeld naar het hoofdkantoor van Action store. Bleek een Elf-olie te zijn. Prima olie dus

Freakybaby

Citaat van: Lampje op 27-06-2010 15:16:25
Alle merken zijn rijp voor speculatie. Het is veelal marketing waar je voor betaalt, en dat geeft een goed gevoel, ook niet onbelangrijk.

Ik heb toen eens nagebeld naar het hoofdkantoor van Action store. Bleek een Elf-olie te zijn. Prima olie dus

Heb hier weer een nieuwe 4 liter fles staan..
Je hebt die analyse ook op die olie uitgevoerd, toen met 17k(?) winter km's erop, was niks mis mee toch ;D
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn