Denso bougies zijn "op" na 5.000km

Gestart door V70R, 19-08-2009 16:11:18

Vorige topic - Volgende topic

t5play

ik heb ook de denso iridium van ET besteld. niet gechipt, alles origineel. zitten er bijna 30.000km op, hij rijdt steeds beter...

Ludo

Citaat van: razorx op 02-09-2009 00:09:46
Alleen ter informatie: Het heeft er veel van dat de originele Volvo bougies vervaardigd worden door Eyquem

Waar maak je dat eigenlijk uit op?.

razorx

Citaat van: Ludo op 02-09-2009 21:43:50
Alleen ter informatie: Het heeft er veel van dat de originele Volvo bougies vervaardigd worden door Eyquem

Uiteraard geen zekerheid, anders zou ik het anders stellen.
Googelen en plaatjes kijken.

Nogmaals geen zekerheid. Ben nu te lui om verder te zoeken. ;)

P.S. Leuk van dat Beru, wist ik niet. Zoekt wat makkelijker.

thuur

Citaat van: JCviggen op 19-08-2009 21:22:54
Citaat van: razorx op 19-08-2009 21:17:11
@TopicStarter:
Om wat voor Denso's (soort en termperatuur) gaat het?

Ik heb in mijn 10 klepper Iridium Powers, zijn nu 17.000dkm oud en nog okselfris.
Mag ook wel voor het bedrag.

In auto's zonder turbo zijn ze gewoon goed.

Voor zwaar geblazen motoren kan je beter heel ver weg blijven van die denso iridiums.

En in turbo's die niet zijn opgevoerd?

Gr :eusa_think:

razorx

Citaat van: Ludo op 02-09-2009 21:43:50

Dit documentje van Denso verteld dat het Eyquem (wat een naam) is:

http://www.denso-europe.com/uploads/pdf/Newsletter%20spark%20plugs%20May%202005.pdf

Extra voordeel valt er niet echt te halen, maar gewoon leuk als informatie.

Gr.  ;)
Yits.

BaRRaCuDa

Heb nog eens na zitten denken over die levensduur van de denso's......
Ik denk dat het probleem ligt bij het rotor-verdelerkap gebeuren. Ik heb gelezen dat iridium een niet al te beste geleider is van electriciteit, daarom is er dus een hoge vonkenergie nodig, iets van >25.000Volt. Er is mijn verteld dat een rotor-verdelerkap installatie maximaal 11kV over kan brengen, bij nieuwe iridium bougies zal dit nog wel toereikend zijn maar na een >5000km niet meer.
Ze zitten ook in BMW's en daar blijven ze 100.000km zonder probleem zitten, dus ik denk niet dat het echt helemaal aan de bougies ligt....gedeeltelijk wel natuurlijk vanwege de slechte electrische geleiding.....

De conclusie zal dus wederom zijn, je kan het beste orginele bougies gebruiken (of evt andere die goed geleiden).

Enno

We kunnen concluderen dat Denso's of ontsteking misschien zwak zijn....maar vaak is in mijn beleving een Denso of NGK of zelfs een goedkope Bosch Bougie (Super plus) beter in staat om te gaan met problemen die een andere oorzaak hebben dan versleten ontsteking...

Symptomen zijn hetzelfde...maar als je zorgt dat de rest van de motor in orde is...dan is een Denso heus wel de moeite waard...

V70R

Alles aan de motor is nieuw inclusief verdeelkap, bougiekabels en bobine (MSD), dus het lag gewoon aan de Denso (AK27) bougies die helaas niet al te lang meegaan. Waarschijnlijk gaan de orginele Volvo bougies ook niet al te lang mee.
V70R Saffron '98 FWD - MT
MTE custom mapping / Aluminium IC / Aquamist 1S / 465cc / MSD Blaster / Magnecore KV85 / HPI /  Ferrita 2.5" & 3" dp racecat / Veerpootbrug voor & achter / IPD stabilisator / KW V2 / AM DB9 330MM Brembo met S60R remschijven / Pagid Blauw remblokken

UserID6342

Citaat van: V70R op 13-09-2009 11:01:14
Waarschijnlijk gaan de orginele Volvo bougies ook niet al te lang mee.
Mwuh, heb toch alleen maar goede ervaringen tot nu toe met de originele, en niet alleen bij NA motoren.  Ook in de R toentertijd schroefde ik de originele erin, nooit problemen mee gehad liep ook altijd goed.

Laserblue

Citaat van: BaRRaCuDa op 12-09-2009 17:36:01
Heb nog eens na zitten denken over die levensduur van de denso's......
Ik denk dat het probleem ligt bij het rotor-verdelerkap gebeuren. Ik heb gelezen dat iridium een niet al te beste geleider is van electriciteit, daarom is er dus een hoge vonkenergie nodig, iets van >25.000Volt. Er is mijn verteld dat een rotor-verdelerkap installatie maximaal 11kV over kan brengen, bij nieuwe iridium bougies zal dit nog wel toereikend zijn maar na een >5000km niet meer.

dat zou een MSD blaster dus op moeten lossen?  :eusa_think:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

BaRRaCuDa

Als het klopt wat mij verteld is zou dat juist niet moeten helpen.....
De MSD leverd volgens mij flink meer dan 11kV en dat is dus niet over te brengen met het rotor-verdelerkap-verhaal.......

Eugene

Moraal van het verhaal: Gewoon originele onsteking gebruiken ;)

If it's not blown, it sucks...

razorx

Citaat van: Eugene op 14-09-2009 21:00:01
Moraal van het verhaal: Gewoon origineel onsteking gebruiken ;)
;)