Hoi allen, weer één erbij.

Gestart door b-art_1980, 21-09-2009 18:49:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

b-art_1980

Hoi,

Ik ben sinds anderhalve week de blije bezitter van een 850 glt uit '92 (ex-Duitser). Ik heb deze dagen veel gelezen hier en heb mij daarom ook geregistreerd. Daarom zal ik mij effe voorstellen. Ik ben Bart en ben nu nog 28, woon in Friesland nabij Leeuwarden. Er vliegen hier nog wel eens Zweedse vliegtuigen rond, maar nog geen vliegende volvo's gezien. Ik heb hiervoor een aantal japanners en franse gehad maar heb veel goede berichten over de 850 en andere gehoord. Daarom een aangeschaft. Heb nog weinig ervaring met de Zweedse techniek, hierdoor zal ik helaas soms voor jullie naar de bekende weg gaan vragen.

Ik heb helaas vrijdag een probleempje geconstateerd tijden het schoonmaken van mijn vlamdover. De slang van de carter ontluchting die lag los, vrijdag effe naar de dealer om "de" twee knietjes te halen. Ze waren 5 Eur. het stuk, maar ik hat al gezien dat ik niet onder het spruitstuk kon komen. Ik vragen of zij deze ook konden monteren en hoelang het zou gaan duren. "Ach een klein uurtje" zei degene achter de balie. Ik zeg doe maar, blijkt het toch iets langer te duren "foutje". Ze zijn ongeveer vier uur bezig geweest. Hierdoor moest de koelvloeistof en stuurbekrachtigingsolie vervangen worden. Ik vragen hoe het met de rekening gaat, zegt de dealer afspraak is afspraak". Ik heb één uur aan loon betaald plus de onderdelen. Één grote pluim voor de volvo garage Van der Schaaf en Mellema Leeuwarden.

De auto is nog niet tip top, hij word straks nog gesurviced en het hemeltje moet ik effe plakken deze is losgelaten. Waarschijnlijk door het open dak in combinatie met een raam open, zuigt lekker door. Verder lijkt het een goede auto, lekt en neemt nog geen olie of water.

Ik hoop nog vaak actief te zijn op het forum in positieve zin, weinig vragen en veel typen. Ik word ook nog lid van de volvo 850 club. Misschien tot een meeting!

Groetjes,

               Bart Vogel

heutink

 ;D
welkom hier Bart, veel veilige km's gewenst.....
eeeeh........fotooooos ?
8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Domaso

Welkom op het forum Bart. Veel plezier van je roffel.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Marc O.

Pluim voor die dealer. Je hoort ook wel eens andere verhalen.

Welkom trouwens!
...The Nile isn't just a river in Africa...

b-art_1980

Ik zal van het weekend effe foto's maken en proberen te uploaden. Hij heeft wel een flauwe deuk in de bestuurders portier. Ach geen probleem, lijkt op eerlijke schade. je kan niet alles hebben voor het geld. hij heeft 239.000 KM op de teller of dit waar is? hij is in '96 ingevoerd dus niet alles te controleren maar hij ziet er gewoon goed uit.

killerbee

Welkom weer een noorderling erbij  :eusa_clap:
Welkom Bart

FGG

Hebben ze meteen de carterontluchting vervangen? ;D


Welkom op 't Forum, Bart.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

henry classic v70

Welkom Bart, ben natuurlijk ook benieuwd hoe jou roffel eruit ziet.......

Citaat van: b-art_1980 op 21-09-2009 18:49:42
Ik vragen hoe het met de rekening gaat, zegt de dealer afspraak is afspraak". Ik heb één uur aan loon betaald plus de onderdelen. Één grote pluim voor de volvo garage Van der Schaaf en Mellema Leeuwarden.

Dat is nou nog eens "een man een man, een woord een woord", netjes van die dealer!
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

francois

welkom bart op het forum
nou dat is pas een dealer


kom ook in de buurt woonen  ;D

gr

AlbertJan

Hallo Bart, welkom op het forum, veel plezier met je roffel. Een goede dealer heb je in ieder geval al gevonden! Hopelijk hoef je er niet te vaak naar binnen.

Spin!

Welkom en veel plezier met het plakken van je hemeltje... :eusa_whistle:


...kan wel eens tegen gaan vallen. Durf ik een horror foto neer te zetten? Ja dat doe ik...



Mijn hemeltje van de 91'er GLT hing ook een stukje los. Toen ik deze vast wilde maken met een soort van spuitlijm ( kitsoorten creeren een hele lelijke structuur op de hemel ) liet deze helemaal los, met bovenstaand als gevolg. Het was een drama...



Een hemel die een klein beetje los laat is nog wel te verhelpen, maar als er meer dan 30x30cm los hangt....dan haal hem er maar uit. Ik heb het volgende er mee gedaan, en ik heb er geen patent op ;)



Succes! Door de rechtervoordeur gaat de hemel het beste eruit, klein beetje vouwen, maar het gaat ;D


www.vm-parts.nl

rifwachter

Hallo Bart,

Welkom op het forum.

Zijn er al foto's ?

Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

b-art_1980

Hoi,

De foto's worden van het weekend gemaakt dus nog effe wachten. Of de dealer de carterontluchting vervangen heeft weet ik niet. Dit ga ik nog navragen, ach anders een klusje met iemand die hiermee ervaring heeft? Het staat op het forum hoe het moet maar ik moet alles op straat doen, kan ik ook meteen een "maatje" vinden? Ik heb wel het onderhoud van mijn laatste mazda gedaan (zelfs distributieriem zonder motorsteun) en hier was de woningbouw niet blij mee (buren?). Ik hoop veel van jullie een keer te ontmoeten op een dag. Mochten er leden hier uit de buurt komen, stuur een pb om eens iets af te spreken om wat te kletsen en kennis te maken. Hoeft niet voor het klussen, lijkt mij gewoon leuk om andere rijders te leren kennen! Dus voor de foto's nog effe wachten.

groetjes,
              Bart

Thys

Hoi Bart,

Welkom hier op het forum! Blij te lezen dat je betere ervaringen met Vd. Schaaf hebt dan ik :) Carterontluchting heb ik dit jaar zelf gedaan, daar wil ik je best mee helpen. En koffie kan natuurlijk ook altijd!