Rammelend dashboard

Gestart door kollekol, 21-09-2009 14:31:33

Vorige topic - Volgende topic

kollekol

Bij lage toerentallen trilt het hele dashboard nogal mee. Bij de garage dachten ze aan afgebroken montagebeugels oid, iemand ervaring mee? Dit naast een lekke uitlaat klep (zie http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,36113.0.html) ik probeer een schatting te maken van het hele plaatje.

-D©©©L-

motorsteun of reactiearm rubber defect ?

kollekol

Nee dat hebben we bekeken, het is alleen het dashboard, volgens de garage is de bevestiging afgebroken en moet er een andere dash in. Is dat te doen?

UserID6342

Het hele dashboard zit in het totaal met 8 schroeven vast. 4 onder de paravan (torx 30 of sleutel 10) en aan de binnenkant van de auto met 4, 2 aan de zijkanten onder en 2 thv de middenconsole.  Ik ben erg benieuwd welke dan is afgebroken.  Ik zou dan ook zeggen dat je ze even nakijkt voor de zekerheid.  Ik heb het nog niet meegemaakt in al die tijd.

kollekol

Bedankt, ik zal kijken als ik meer weet meld ik het hier.

arjenT5R

Nou ik kom er ook even in

Mijn dashboard staat er gewoon los in
Alle verbindingen aan de binnenkant zijn gebroken.
Maar wat doe je er aan?  ;D

Je moet gewoon 2 handen op de bovenkant van het dash leggen en proberen te bewegen.
en je weet of ie wel of niet vast zit.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

pwaes

Citaat van: Dirk342 op 21-09-2009 17:08:02
Het hele dashboard zit in het totaal met 8 schroeven vast. 4 onder de paravan (torx 30 of sleutel 10) en aan de binnenkant van de auto met 4, 2 aan de zijkanten onder en 2 thv de middenconsole.  Ik ben erg benieuwd welke dan is afgebroken.  Ik zou dan ook zeggen dat je ze even nakijkt voor de zekerheid.  Ik heb het nog niet meegemaakt in al die tijd.

Sinds ik airco ingebouwd heb en het hele dashboard eruit heb gehad, waren bij mij ook 2 verbindingspunten afgebroken. De 2 meest rechtse grote ophangpunten (die je door het schutbord vastdraait) waren kapot. Gelukkig waren ze in 1 stuk afgebroken, waardoor het geheel met polyester nog te redden viel. Het dashboard is nu volledig rammelvrij!

Oh wil wel even zeggen dat ALS je eraan begint, je er wel een dag voor uit mag trekken  :P :P

kollekol

Belangrijkste is dat het te fixen is! Dagje rommelen vind ik niet zo erg. Eerst zal ik haar motorisch weer naar deze wereld helpen, daarna zal ik de dash eens loshalen.

Iemand ervaring met nieuw (gebruikt/sloop) dashboard (gedoe/euros)?

haasje

Als je een dashboard hebt met dezelfde connectors, zelfde (of meer) opties, etc dan is overbouwen ongeveer een uurtje of 3-4 werk. Moet de kabelboom over gezet worden vanaf de oude, tel je er nog maar een 0,5 tot heel uur bij. (sprak hij uit ervaring  :eusa_shhh:)

UserID6342

Zoals je al ziet hebben Erwin en ik het wel  "eens" gedaan ;D En nu komen de dubbelzinnige opmerkingen pas echt los ;D

kollekol

Haha, vind je dat ik het ook moet proberen  :P

haasje

Het is op zich goed te doen, maar onderschat de hoeveelheid werk niet. Als je het voor de eerste keer doet ben je, afhankelijk van je sleutelervaring, er waarschijnlijk wel een dag mee bezig. Even een lijstje van de dingen die je moet doen:

- Stuur (met airbag) eraf
- Stuurkappen met hendels eraf
- Dashboardkastje verwijderen
- Bovendek dashboard eraf (indien je een passagiersairbag hebt ook nog eens wat extra tijd)
- Tunnelbak verwijderen
- Radio,tellerunit, kachelbedienpaneel verwijderen/losmaken (afhankelijk van geen airco,handairco of ecc)
- Ruitenwissers en mechanisme verwijderen, hiervoor moet ook de parafaan eraf
- Dashboard verwijderen

En ik zal vast nog wel iets vergeten zijn

arjenT5R

Ben ik ook weer met m'n zwevend dash  ;D

Zou dat weer een beetje aan elkaar te flanzen zijn met polyester?
of moet ik aan een nieuw dashboard?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

haasje

Ik heb nog geen €50 betaald voor een ander dashboard (incl bovendek), dus of het je waard is om voor dat geld te gaan liggen klooien.

kollekol

Hhhmmm €50,- en een dag klooien, en het scheelt een boel gekraak en gerammel lijkt me wel de moeite. Zal er gelijk mee beginnen als ze weer rijdt. Ik zag net in de heynes manual dat het daar ook redelijk helder in staat. Bedankt... I'll keep all of you informed!