Kan dit????

Gestart door The Demon, 21-09-2009 22:15:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Demon

Sorry maar ik kom er met de zoekfunctie niet achter (ben blond he ::) ).
Ik kan een set winterbanden (nieuw) voor weinig overnemen in de maat 185/65/15, alleen vraag ik mij af of dat op mijn huidige velgen past, daar zit nu 195/60/15 op.

Graag jullie advies.

Groet
The Demon.

Domaso

In het instructieboekje van de 850 alter1 staan de volgende maten; 185/65 R 15, 195/60 R 15 en 205/55 R 15.  Zou in principe moeten passen.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Ludo

Citaat van: The Demon op 21-09-2009 22:15:59
Sorry maar ik kom er met de zoekfunctie niet achter

Bekijk dan eens de binnenkant van het tankklepje...  ;)

The Demon

Ik rij LPG dus ik kijk zelden in dat tankklepje maar ik ga het even doen.
Het gaat mij erom of het op deze velgen past

RATFINK


-D©©©L-


RATFINK


The Demon

Nog een keer.
Het gaat mij erom of die banden op mijn velgen kunnen, vandaar de foto, of mijn teller afwijkt intresseert mij niet dat doet hij toch wel en ik rij gemiddeld (op de teller) 20 km/h te hard.

Niet kwaad bedoeld hoor, maar niet relevante info zit ik niet op te wachten :eusa_naughty:

Groet,
The Demon

elianmars

#8
Waarom zouden die banden niet passen? De winterbanden zijn 1 cm smaller en ook 15 inch. Geen probleem, dus.


Oh ja, ook al zijn de winterbanden "nieuw", kijk even naar de DOT-code op de zijkant. Ook al zijn de banden niet gebruikt, ze kunnen wel al enkele jaren oud zijn.


CiteerIn de zogenaamde DOT-code is productiedatum van de band vermeld. Tot en met 1999 bestaat de DOT-code meestal uit 3 cijfers. Deze cijfers hebben betrekking op de week en het jaar van fabricage; de twee voorlaatste posities geven het weeknummer aan en de laatste positie het laatste cijfer van het jaartal.


Bijvoorbeeld:
400 = Week 40 van het jaar 1990 of 1980
179 = Week 17 van het jaar 1989 of 1979 enzovoorts.

Vanaf 2000 wordt de DOT-code in vier cijfers weergegeven, de eerste twee cijfers voor de week en de laatste twee cijfers voor het jaar van fabricage.


Bijvoorbeeld:
2400 = Week 24 van het jaar 2000
0108 = Week 01 van het jaar 2008 enzovoorts.

The Demon

Kijk dat is wat ik wilde horen.
Ze zijn net uit de stelling gevallen :eusa_whistle:
Thnx Elianmars :eusa_clap:

Groet,
The Demon.

-D©©©L-

owja, 185/65R15 past gewoon. Daar stond mijn 10V elke winter op. En de 422R is er op "herbouwd"


Ludo

Citaat van: The Demon op 21-09-2009 23:21:58
Niet kwaad bedoeld hoor, maar niet relevante info zit ik niet op te wachten :eusa_naughty:

Wij bedoelen het ook niet kwaad hoor.  ;D
Domaso gaf in de eerste replay al de correcte maten.

Wat betreft winterbanden, met 4mm of minder profiel: links laten liggen...  ;)

thuur

Ik had ook 185/65-15 op mijn GLE-tje. Past zonder problemen (en spoort een stuk beter dan 215 :P).


Gr 8)

-D©©©L-

Een goede 185/65R15 winterband kost nieuw ook niet zoveel.  Meen dat ik 80 euro betaalde per band.

Citaat van: The Demon op 21-09-2009 23:21:58
Niet kwaad bedoeld hoor, maar niet relevante info zit ik niet op te wachten :eusa_naughty:

Pas als het al geschreven is, kan je zeggen of je het relevant vind of niet. Waarmee nog niet gezegd is dat het niet relevant zou zijn.  

The Demon

Zoals gezegd ze zijn nieuw dus die profieldiepte is geen probleem.

Verder iedereen bedankt voor de reacties, en als ik wat kribbig overkwam daarvoor mijn excuses maar ik heb een hoop aan mijn hoofd momenteel en dus geen rust in mij  koppie.