grote problemen...

Gestart door b1078, 22-09-2009 11:48:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

b1078

hallo,

na samen een goeie 60000km rijplezier is mijn 850GLT er mee opgehouden. IK had haar net nog wat vertroeteld (distributie vernieuwd,remklauw en schijven vernieuwd) ,maar nu is het vermoedelijk fataal. Er heeft zich een elektrisch brand voorgedaan in de kabelboom vooral ter hoogte van de injectoren en heeft zich behoorlijk verspreid. Nu hoop ik dat er mensen zijn met wat kabelboomervaring die mij een hart onder de riem kunnen steken.... Is het doenbaar om deels een nieuwe kabelboom te plaatsen (prijs?werk?) of zou ik beter afscheid nemen en de schroothandelaar laten komen?

mvg,

Tim

Piere

Dat ligt eraan hoe groot de schade is, als het niet te erg is, is dat wel te doen volgens mij...
Maar zoiets brengt natuurlijk een hele hoop kettingreacties mee, kortsluiting hier, kortsluiting daar, dit doogebrand, dat kapot...

Persoonlijk vrees ik er een beetje voor...

Groet!
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

-D©©©L-

Er worden zoveel wagen particulier gedemonteerd dat ik toch maar eens zou proberen om een complete kabelboom te pakken te krijgen. Het is even werk, maar dan weet je wel wat je hebt.

thuur

Wat is het bouwjaar?

In pricipe haal je een stuk kabelboom (tot een tiental cm's voorbij de schade van je huidige boom) uit een vergelijkbare 850. Iedereen die (fatsoenlijk!) kan solderen kan de beschadigde kabelboom vervangen. Het is misschien een uurtje of twee werk (afhankelijk van de schade), maar het lijkt me absoluut niet onoverkomelijk. Althans, ik zou niet op zien tegen zo'n klus ;)


Gr 8)

Piere

Citaat van: thuur op 22-09-2009 12:22:29
Wat is het bouwjaar?

In pricipe haal je een stuk kabelboom (tot een tiental cm's voorbij de schade van je huidige boom) uit een vergelijkbare 850. Iedereen die (fatsoenlijk!) kan solderen kan de beschadigde kabelboom vervangen. Het is misschien een uurtje of twee werk (afhankelijk van de schade), maar het lijkt me absoluut niet onoverkomelijk. Althans, ik zou niet op zien tegen zo'n klus ;)


Gr 8)

Kan de ECU ook niet beschadigd zijn door de brand?
Lijkt me vrij goed mogelijk eigenlyk...
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

thuur

Citaat van: Piere op 22-09-2009 12:34:55
Citaat van: thuur op 22-09-2009 12:22:29
Wat is het bouwjaar?

In pricipe haal je een stuk kabelboom (tot een tiental cm's voorbij de schade van je huidige boom) uit een vergelijkbare 850. Iedereen die (fatsoenlijk!) kan solderen kan de beschadigde kabelboom vervangen. Het is misschien een uurtje of twee werk (afhankelijk van de schade), maar het lijkt me absoluut niet onoverkomelijk. Althans, ik zou niet op zien tegen zo'n klus ;)


Gr 8)

Kan de ECU ook niet beschadigd zijn door de brand?
Lijkt me vrij goed mogelijk eigenlyk...

Als ie gebrand heeft: ja.

Als ie heet is geworden: nee. Printplaten (al dan niet 'bestukt' met chips) worden onder ermbarmelijke omstandigheden geproduceerd. Denk aan zuurbaden, tinbaden, etc. Dit alles op behoorlijke temperaturen, dus daar hoef je je niet zo snel zorgen over te maken.


Gr ;)

rifwachter

Kun je voor de helderheid een foto plaatsen van die kabel ?
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

b1078

Ik neem dit weekend even een foto!

Heb diep in m'n binnenste de moed al een beetje opgegeven... Het feit dat ik m'n gas-installatie net heb terug gewonnen verzacht de pijn maar ik had toch gehoopt om net iets meer km's te halen (heeft er nu slecht 212k, wat echt nog jong is).

mvg,

Tim

Wout309t

Gewoon hele nieuwe kabelboom en ecu kopen. Moet voor 200€ wel te doen zijn denk ik. Is niet zoveel werk om te vervangen.
2011 V70 2.0T R-Design MT

elianmars

Lijkt me ook belangrijk om de oorzaak van het brandje op te sporen, anders kun je straks wéér beginnen........

francois

gewoon een nieuw stuk er in zetten en kijk wat die doet
er is nog niets verloren

gr

Jeroentjuh

Citaat van: elianmars op 22-09-2009 19:54:23
Lijkt me ook belangrijk om de oorzaak van het brandje op te sporen, anders kun je straks wéér beginnen........

Kortsluiting of het kleine stukje bezineslang op de brandstofrail poreus geworden en gaan lekken met de brand tot gevolg?

haasje

Waar kom je vandaan, misschien dat er iemand met een beetje verstand van zaken bij je kan komen kijken.

Ronald21

Silicium Chippies geven het pas op bij ca 150 graden en dan nog

mvg

razorx

Lang daarvoor krijg je al elektromigratie.